Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Bucurestii au banda unica si primarita tot asa

Bucurestii au banda unica si primarita tot asa

Autor:

Ieri a fost prima zi lucratoare in care a fost „implementata” banda unica pentru RATB si, dupa cum era de asteptat, Gabriela Firea a reusit sa transforme circulatia din nordul Capitalei intr-un haos de neinchipuit.

 

Jnc9ODAwJmhhc2g9NGY3Mzk2ZWM3YmU2YTBkYjdkMjdhOTY0Nzc0YmQwZDg.thumb  720x316 Bucurestii au banda unica si primarita tot asa

Dupa ce separatoarele au fost montate pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, in zona fantanii Miorita, pe sensul de mers catre Piata Presei, a inceput calvarul traficului strangulat. Dupa ce a blocat principala artera de intrare in oras,  masura ii obliga pe soferii care vin de pe strazile laterale sa intre direct pe banda a doua a unei sosele intens circulate, atunci cum noul traseu se mai poate numi exclusiv pentru autobuze?

firea 1 720x480 Bucurestii au banda unica si primarita tot asa

Gabriela Firea a mai picat un test. Are clar nevoie de „meditaţii”

Dupa ce ieseau din Pasajul Baneasa soferii se puteau inscrie pe trei benzi, insa acum au doar doua ! Inevitabil si rapid se fac cozi kilometrice de masini pentru cei intra in Bucuresti de pe DN 1, care pornesc inca din Saftica si Balotesti si continua, serpuind bara-n bara, pe langa Aeroportul Baneasa si tot asa mai departe. Ieri, de pilda, o captura de pe aplicatia Waze a aratat ca intrarea in Capitala era blocata, de la ora sapte, iar timpii de asteptare in trafic s-au triplat, primarita Firea, dupa cum urmeaza: drumul Balotesti – Fantana Miorita a durat peste o ora si zece minute, iar traseul Saftica- Fantana Miorita, aproape doua ore !

Stalpisori si nervisori

Cam asa au inceput ”lucrarile de realizare a benzilor unice (marcaje si montare stalpisori de delimitare) pe soseaua Bucuresti-Ploiesti, in sensul spre centru”, cum definea Primaria treaba. Trafic ingreunat, spune si Politia Rutiera, din zona Academiei de Politie, unde se trece de la trei benzi de circulatie, la doua benzi, apoi se circula in coloana pana la Casa Presei. Lucrurile merg prost si in sens invers: edilul intentioneaza sa faca benzi pentru autobuze si pe Bd. Aviatorilor si Sos. Kiseleff, dar a inceput cu stangul: au fost plantate separatoarele-stalpisori pe Bdul Maresal C. Prezan, dar numai  spre Televiziune, o aiureala totala, pentru ca banda respectiva se intersecteaza cu alte doua strazi laterale, adica soferii care vin de pe  ele trebuie sa se incadreze direct pe banda a doua a unei sosele foarte aglomerate. Concret, accidentul pluteste in aer. Cam astea sunt rezultatele promisiunilor Gabrielei Firea dupa aproape un an de la preluarea mandatului.

Dar nu, e ”un succes”, ce stim noi?

Dar poate nu stim ce bine a dat peste noi, zicea dna Firea. Iata: ”Prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport in comun ale RATB si taxi scade timpul de asteptare in statii, se reduc costurile de exploatare, iar nivelul de poluare se reduce semnificativ”. Si inca una: “Acest proiect al benzilor unice (…)i are la baza mai multe studii de trafic, realizate de specialisti atat din tara cat si din strainatate, studii care demonstreaza ca mai multe artere din Bucuresti se pot adapta acestui sistem, fara sa afecteze in mod negativ traficul. Acest sistem de benzi unice este implementat cu succes in toate marile capitale europene”. Pai tocmai aici e problema: Bucurestiul nu e o mare capitala europeana, ci un targ mai mare, cu o infrastructura la nivelul anilor 60, adica pur si simplu nu are suficiente benzi de circulatie raportat la trafic, nu ca banda unica RATB ar fi o idee rea. Dar prost aplicata, Primaria Capitalei nu trebuia sa inceapa taman cu cea mai mare si aglomerata intrare in oras.

Dupa dezastrul de ieri din trafic, Firea scoate benzile unice RATB!

La noi ca la nimeni: primarita Bucurestiului scoate benzile unice RATB si le va introduce in vacanta de vara, pe motiv ca atunci se circula mult mai lejer. Mai mult, infiintarea respectivelor benzi a fost doar un „test”. ”Implementarea proiectului benzii unice va fi reluata dupa inceperea vacantei scolare, cand traficul este mai redus. Urmare a testului realizat in aceasta dimineata au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulatia transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat dupa incheierea cursurilor scolare. Pana atunci se va circula fara restrictii, ca si pana acum, pe tronsonul Baneasa – Piata Charles de Gaulle. Am solicitat tuturor institutiilor implicate in proiectul benzii unice ca demararea acestuia sa se faca intr-o perioada in care traficul este mai redus, respectiv imediat ce incepe vacanta elevilor(…)Studiile de mobilitate arata clar ca implementarea benzilor unice genereaza o crestere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor si o diminuare cu pana la 25% a timpilor de asteptare in statii, iar costurile de operare ale RATB se diminueaza semnificativ”, se arata pe pagina de Facebook a Gabrielei Firea.

Una si cu tramvaie: Nu degeaba-i spune  46

tram 46 667x500 Bucurestii au banda unica si primarita tot asaIn rest, asteptand prin statiile RATB, ai timp sa reflectezi la realizarile dnei Firea. Spre exemplu la ruda faraonului Ramses al doilea, denumita in continuare tramvaiul 46. In anotimpurile in care este vazut, des ca o eclipsa de soare, acest vierme de metal ruginit circula si pe soseaua Iancului, unde pentru fluidizarea traficului sunt stopuri din 50 in 50 de metri. Linia lui 46 a fost refacuta, e dreapta ca o sosea germana, sinele sclipesc in soare ca niste rigle, statiile sunt noi noute, cu adaposturi deja mazgalite, dar per ansamblu nu arata rau. Problema? Ca de obicei in Bucuresti: caruta inaintea cailor. Mai bine spus lipsa ei. Odata pierduta, caruta, recte tramvaiul 46,  mai vine dupa chiar 46 de minute. Ai timp, spuneam, de tigari, de cafea, sa faci revista presei sau sa stai la o sueta cu Gabriela Firea, in caz ca e online. Daca a dat norocul peste tine si, in sfarsit vine, avantajul e ca nu e deloc aglomerat. Ce-i al lui, e-al lui, domnule ! A, ca fix tramvaiele, masinile sau troleibuzele de care are nevoie bucuresteanul sunt full la orice ora, nu full options, e o alta problema cunoscuta, poate chiar si de dna Firea. Dar asta-i dansul, nu? Ce facem acu? Stricam traditia?


2 comentarii to Bucurestii au banda unica si primarita tot asa

  1. ZORO

    CIOCIOLINO, CHILOTAREASO INAINTE DE A PUNE IN APLICARE ORICE PROIECT SAU INVESTITIE MAI INTAI SE FACE O SIMULARE SAU O PROBARE, DAR TU NU STII DE ASTEA CA ITI PLACE SA TRECI REPEDE LA FAPTE, FARA PRELUDIU …………..

  2. Ion Ionescu

    Firea este o bomba absoluta ajunsa primar! E prea idioata pentru a putea face ceva bun pentru bucuresteni! Poate doar daca am fi putut face un bordel urias ar fi avut un cuvant de spus…



Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 20-09-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!