AcasăNewsBrexit baga sectorul auto in marsarier

Brexit baga sectorul auto in marsarier

Constructorii britanici depind in mare parte de grupurile straine implantate in Regat

In timp ce regina Elisabeta si-a dat ieri ”asentimentul regal” privind retragerea Marii Britanii din UE, ultima etapa a procedurii legislative, industria auto britanica pierde bani la greu.

Constructorii britanici depind in mare parte de grupurile straine implantate in Regat

Investitiile in industria producatoare de automobile britanica au scazut la jumatate in primul semestru al acestui an, in principal din cauza incertitudinilor legate de Brexit. In perioada precizata, investitiile au atins 347, 3 milioane de lire sterline (in modele noi, echipamente, uzine), potrivit Asociatiei britanice a constructorilor si vanzatorilor de automobile (SMMT). Asociatia a atribuit aceasta tendinta ”cetii” care persista asupra negocierilor UE-Londra si a ”mesajelor contradictorii”, care-i impiedica pe constructori sa se lanseze in noi proiecte, cu noua luni inainte ca Regatul sa paraseasca blocul comunitar. Dificultati care intevin in momentul in care vanzarile auto inregistreaza un recul in Marea Britanie, in special din cauza diabolizarii motoarelor diesel. Industria britanica de profil a cerut mentinerea in uniunea vamala europeana si in piata unica pentru a evita taxe vamale ”nefaste”, cum sunt cele aplicate acum de UE produselor americane. Sectorul auto britanic este expus riscurilor asociate Brexitului si pentru ca nu prea mai are constructori autohtoni si depinde in mare parte de grupurile straine implantate pe sol englez. Chiar si Land Rover a decis sa plaseze toata productia modelului Discovery in Slovacia. De altfel, SMMT si-a abandonat obiectivul de 2 milioane de vehicule produse pe an in Marea Britanie, pe care si l-a fixat pentru orizontul lui 2020, in timp ce UE absoarbe majoritatea exporturilor de masini fabricate in Regatul Unit. CBI, principala organizatie patronala britanica avertiza luna aceasta ca Brexitul ameninta cu ”extinctia” sectorului auto daca Regatul paraseste uniunea vamala cu UE. Constructori precum PSA (care poseda marca Vauxhall) sau BMW (proprietarul Rolls-Royce) au lasat sa planeze dubii cu privire la viitoarele investitii.

BMW se suceste

Ieri, firma germana a indicat ca nu planuieste un transfer a productiei sale in afara Regatului Unit din cauza incertitudinilor legate de Brexit, a declarat reprezentantul BMW in Marea Britanie, Ian Robertson. ”Nu, nu este cazul, suntem angajati in operatiunile noastre in Marea Britanie, mana noastra de lucru este aici”, a spus acesta. Anterior, un alt oficial BMW, Stephan Freismuth, a declarat ca producatorul german va trebui sa-si inchida uzinele britanice care asambleaza modelele Mini si Rolls-Royce in caz ca Brexit va ”antrena grave perturbari de logistica”.

author avatar
Tudor Borcea
90 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger