AcasăNewsBrandurile de lux stau pe 17 miliarde de euro

Brandurile de lux stau pe 17 miliarde de euro

Si nu stiu ce sa faca cu banii !

Companiile franceze LVMH, Kering si Hermes International, impreuna cu elvetienii de la Richemont, au acumulat rezerve de numerar de 17, 4 miliarde de euro, pana la sfarsitul lui 2017, si sunt puse in fata unei (placute) dileme –ce sa faca cu atatia bani, mai precis unde sa-i investeasca.

Si nu stiu ce sa faca cu banii

Datorita boom-ului vanzarilor din China aceasta suma va creste, de pilda chiar in aceasta saptamana LVMH a raportat o crestere de 13% a vanzarilor  in primul trimestru, un procent care a depasit toate asteptarile. La randul lor, Hermes plateste actionarilor dividende speciale de circa 528 de milioane de euro, iar Richemont ofera  2,7 miliarde de euro pentru a prelua controlul asupra retailerului online Yoox Net-a-Porter, tranzactii relative modeste in raport cu rezervele companiilor. Achizitiile ar fi o optiune, dar exista destul de putine ocazii: producatori de bunuri de lux ar vrea sa preia Chanel, dar proprietarii companiei nu sunt interesati sa vanda, LVMH( care detine deja aproximativ 70 de branduri de lux) a fost respinsa dupa ce a facut o oferta pentru Hermes, iar Breitling, producatorul de pantofi Jimmy Choo Group si Jeanne Lanvin, cea mai veche casa de moda din Franta, nu au gasit cumparatori. In urma cu cativa ani, Kering, proprietarul Gucci si Saint Laurent, a cumparat producatorul de incaltaminte Puma si brandul de skateboarding Volkom, dar in prezent cauta sa le vanda pe amandoua. Tinte mai atractive ar fi producatorul britanic de imbracaminte Burberry Group, care are o capitalizare de piata de circa 7,1 miliarde de lire sterline, si retailerul american de bijuterii Tiffany, cu (12 miliarde de dolari), ambele fac subiectul unei preluari din partea unor companii europene.

author avatar
Bogdan Borcea
108 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger