Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » ”Blana” la vanzarile de blanuri

”Blana” la vanzarile de blanuri

Autor:

In ciuda victoriilor mediatice pentru organizatiile de aparare a animalelor, consumul de haine din blana a crescut.

 

blanuri ”Blana” la vanzarile de blanuri

Unii comercianti vopsesc blanurile in culori ”flashy” pentru a parea artificiale, altii vand accesorii imblanite

Saptamana trecuta, marca Burberry a anuntat ca va renunta sa foloseasca blanurile in viitoarele sale colectii vestimentare. Astfel, Burberry s-a alaturat altor branduri celebre precum Gucci, Tom Ford sau Versace. Iar astazi, la ”fashion week” din Londra nici un model nu va purta haine din blana pe podium. Deciziile marcilor de lux de a renunta la blana animalelor vin la capatul unor ani de lupta dusa de organizatii de aparare a drepturilor animalelor. Aceste organizatii, precum PETA sau HSI (Humane Society International) au facut mari presiuni in magazinele din marile orase pentru a nu vinde haine din blana. In martie, San Francisco a devenit cel mai mare oras care a adoptat interzicerea vanzarii de blanuri iar Los Angeles ii va calca pe urme.

Atragerea unei clientele tinere

In ciuda acestor masuri, vanzarile de haine sau de accesorii din blana cresc. Strategia vanzatorilor este de a cumpara mai intai obiecte unde blana nu este decat un detaliu. Julie Maria Iversen, care lucreaza pentru Kopenhagen Fur, explica anul trecut pentru National Geographic: ”La inceput, magazinele tenteaza tinere consumatoare care doresc diverse obiecte, nu obligatoriu o haina de blana, poate sa fie doar un port-chei imblanit. Mai tarziu, ele vor avea suficienti bani ca sa-si cumpere o poseta si apoi un mantou din blana”. O alta stratagema este tendinta de a vopsi hainele cu o culoare stralucitoare pentru ca ele sa para a fi facute din blana falsa. Aceste eforturi pentru a atrage o clientela din ce in ce  mai tanara sunt sustinute de vedete influente cum ar fi Kylie Jenner, Kanye West si Lady Gaga, care nu-si ascund pasiunea pentru blanuri.

Designerii eschimosi nu vor imitatii

Dincolo de aspectul modei, patrimoniul regional sau etnic poate da un aspect cultural purtarii blanii. Detroit, de exemplu, are o lunga istorie de productie si, prin urmare, de consum al acestui material. Acest lucru este si mai vizibiul  in randul popoarelor indigene din America de Nord. In anii 1970, o campanie impotriva pieilor de foca a dus la controlul sever al vanzarii lor.Recent, designerii  vestimentari din randul inuitilor, popor autohton din regiunile arctice ale Americii de Nord (Alaska, Yukon, Nunavut) si Canadei (Nunavik, Labrador),  au denuntat interdictia privind producerea sau vanzarea de blanuri, care nu tine cont de aspectul cultural si istoric al vanatorii de foci traditionala la acest popor. In 1950, politia canadiana a masacrat sute de caini de atelaj, fortandu-i pe inuiti sa-si abandoneze modul de viata semi-nomad. In acei ani,vanatoarea de foci a fost cruciala pentru inuiti, ca sursa de hrana si de bani. Odata cu interdictiile sus mentionate, anumite comunitati inuite au sucombat in saracie.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 21-11-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!