AcasăNewsBig Brother se destainuie: Facebook vrea "sa conecteze lumea intreaga"!

Big Brother se destainuie: Facebook vrea „sa conecteze lumea intreaga”!

Mark Zuckerberg, proprietarul Facebook, a deturnat-o pe Sheryl Sandberg de la Google in martie 2008, pentru a o face mana sa dreapta. La 41 de ani, directoarea de operatiuni de la Facebook raspunde dezvoltarea comerciala a retelei de socializare. La sosirea sa, Facebook numara aproape 70 de milioane de membri si genera 150 de milioane de dolari cifra de afaceri. Trei ani mai tarziu, ea a transformat Facebook intr-o masina de cash, pe cale sa atinga 4 miliarde de dolari cifra de afaceri in 2011. Facebook se asteapta ca la introducerea sa pe bursa, in 2012, sa fie cotata la 100 de miliarde de dolari.

Sandberg vorbeste deschis despre „misiunea lui Zuckerberg de a conecta intreaga lume”. Sau „Facebook este o patura sociala”. Si inca „Tehnologia noastra este motor de transformare”.

Un interviu Le Figaro care iti da fiori pe sira spinarii.

– Ce asteptari aveti de la e-G8 care se tine la Paris?

– Sunt impresionata de numarul mare de oameni de calitate care au onorat invitatia. Vom vedea dupa aceste doua zile ce rezultate va da forumul.

– Ce reprezinta Europa pentru Facebook?

Facebook este o societate mondiala. Avem peste jumatate de miliard de utilizatori, din care 70% traiesc in afara Statelor Unite. Europa este foarte importanta pentru noi, Franta cu cei 20 de milioane de membri activi, la fel. Dar ceea ce e cu adevarat important la Facebook nu este atat numarul e utilizatori, ci cat sunt ei de activi. Jumatate din membrii nostri revin a doua zi.

– Care sunt efectele economice ale acestei activitati?

– Modelul nostru economic este publicitar. Le permitem internautilor sa impartaseasca tot ce vor sa impartaseasca. Astfel, internautii folosesc Facebook pentru a intra in legatura cu lucruri publice, cum ar fi marcile. Facebook realizeaza o comunicare in dublu sens. E o mare diferenta intre Facebook si restul web-ului. Cand intri pe internet, cauti ceva anume si stii ceea ce cauti. Pe Facebook nu cauti sa-ti raspunzi la o intrebare anume, ci esti intr-un moment de descoperire. Aceasta reprezinta o oportunitate unica pentru branduri.

– Ce le raspundeti internautilor care sunt nelinistiti in privinta vietii lor private?

– Avem o politica foarte clara: sunt datele voastre, alegeti sa le impartasiti si apoi puteti sa le stergeti. Nu dam niciodata date site-urilor de anunturi. Facebook este bun lider pe internet in materie de viata privata, in general, nu numai fata de site-urile de anunturi. Ne straduim sa oferim o experienta personalizata protejand in acelasi timp viata privata a internautilor. Provocarea noastra zilnica este sa explicam cum functioneaza publicitatea la noi. Nu catigam mai multi bani daca voi impartasiti mai multe informatii. Conditiile noastre de utilizare se schimba, pentru ca produsul se schimba. Dar nu ne-am schimbat niciodata atitudinea fata de site-urile de anunturi in materie de viata privata.

– Proiectul introducerii Facebook pe bursa in 2012 are vreun impact asupra obiectivelor dvs economice?

– Cea mai mare sursa de presiune asupra mea este Mark Zuckerberg. Asteptarile sale sunt mult superioare fata de piata actuala. Scopul sau este sa conecteze lumea intreaga. Intrarea pe Bursa nu il va distrage de la scopul sau. Mark Zuckerberg este foarte concetrat pe misiunea sa si pe actiunile care ii vor permite sa sustina acest proiect. Modelul nostru economic este foarte puternic, cunoastem o foarte mare crestere.

– Va veti implementa in China?

– Suntem in faza de tatonare si de studiere a pietei. Nu putem conecta toata lumea, fara China. Dar, pentru moment, nimic nu este facut.

– Care sunt perspectivele dezvoltarii Facebook?

– Linia noastra directoare: totul este mai bun impreuna cu prietenii tai. Aceasta se aplica si la televiziune, care nu mai este experienta sociala dinainte. Cu Facebook, puteti din nou sa va imprtasiti comentariile, chiar daca urmariti programe la cerere. Tehnologia noastra functioneaza pe orice platforma, de exemplu puteti sa o integrati cu o consola de jocuri video, cum e Xbox. Facebook este o patura sociala care functioneaza pe alte terminale. Tehnologia noastra este motor de tranformare.

– Cum va fidelizati utilizatorii?

– Suntem  o intreprindere tehnologica. Vom continua deci sa promovam cel mai bun produs posibil, cel mai modern, cel mai util si social. Pentru asta trebuie sa ramanem o intreprindere mica si foarte eficienta. Nu vrem sa crestem in marime in fiecare an ca alte intreprinderi Internet.

author avatar
Adrian Patrusca
116 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger