Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Benetton isi face reclama cu naufragiatii

Benetton isi face reclama cu naufragiatii

Autor:

Celebra marca italiana, aflata de mult in centrul unor critici pentru folosirea de campanii publicitare socante, a recidivat intr-un context tensionat pentru Italia: imigrantii. Mai exact de cei de pe nava Aquarius, refuzata in porturile italiene.

 

benetton Benetton isi face reclama cu naufragiatii

Tragedia umana din Mediterana este exploatata de mari branduri care se acopera invocand ”solidaritatea”

Benetton a cumparat spatiu publicitar in paginile ziarelor La Repubblica si Coreire della Sera pentru a-si difuza noua campanie. Italienii insa, a caror tara se afla in prima linie a asaltului migrantilor, a judecat-o de prost gust. Benetton a folosit doua fotografii facute in recentele salvari ale migrantilor in Mediterana, in special cele facute de echipajul de pe Aquarius. Intr-o fotografie, facuta in timpul operatiunii de salvare facuta de Aquarius, se pot vedea migranti intr-o barca pneumatica trimisa de nava, purtand veste  de salvare rosii. Jos se afla logo-ul marcii: ”United Colors of Benetton”. In a doua fotografie apar femei si copii asteptand in fata unor posturi ale Crucii Rosii.

Exploatarea dramelor ?

benetton 1 Benetton isi face reclama cu naufragiatiiFotografiile au creat polemica in Italia, multi internauti declarand indignati ca niciunei companii nu trebuie sa i se permita sa-si faca publicitate exploatand drama umana a migrantilor, in timp ce altii au vazut ”indrazneala ” si mesajul de solidaritate al Benetton. Matteo Salvini, ministrul italian de Interne si unul din personajele cheie ale respingerii navei Aquarius in porturile Italiei a scris pe Twitter: ”Oare sunt singurul care gasesc asta mizerabil?”.

Martor al timpului

Fotograful, Oliviero Toscani, autorul conceptului Benetton a explicat: ”Nu sunt agent de vanzari, nu vreau sa fac publicitate, vreau sa fiu un martor al timpului meu”. Incepand cu 1990, Toscani a contribuit la multe si emblematice campanii ale Benetton care a terminat anul trecut cu una din cele mai importante pierderi din istoria marcii. Deseori fotografiile sale au fost estimate controversate. ONG-ul SOS Mediterranee, care a inchiriat nava Aquarius pentru a salva 630 de migranti in largul Libiei, a condamnat campania Benetton. ”Ne disociem total de aceasta campanie  in timp ce echipele noastre salvau persoane in pericol de moarte pe mare. Demnitatea supravietuitorilor trebuie respectata in toate circumstantele. Tragedia umana care se deruleaza in Mediterana nu trebuie niciodata sa fie folosita in scopuri publicitare”, a denuntat ONG-ul care a ”condamnat initiativa fotografului”.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 15-07-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!