AcasăNewsBarilla ataca Nutella

Barilla ataca Nutella

Noua crema de ciocolata sfideaza Ferrero

Rivalitate in stil italian: Barilla, grupul care si-a creat notorietate in intreaga lume pentru pastele si macaroanele sale, va lansa anul viitor o crema de ciocolata pentru a concura marca Nutella, inventata de firma Ferrero.

Noua crema de ciocolata sfideaza Ferrero

Nutella este lider autoritar pe piata cremelor de ciocolata si pana acum nu s-a izbit de un competitor serios, brandul companiei infiintata in 1946 de Pietro Ferrero are vanzari de peste 2 miliarde de euro pe an si controleaza 54% din piata mondiala. Cu toate astea, Barilla  ii speculeaza o slabiciune: Nutella foloseste uleiul de palmier, considerat daunator pentru sanatate, o miscare de pe urma careia a primit critici din partea consumatorilor si organizatiilor de sanatate. Pentru Crema Pan di Stelle, Barilla a pregatit o reteta de crema de ciocolata care contine ulei de floarea-soarelui, cu 10% mai putin zahar, alune de padure numai din Italia si cacao din ferme sustenabile, urmand ca in ianuarie produsul sa ajunga pe rafturile marilor lanturi de supermarketuri din Peninsula. Strategia mai are o motivatie, tot anul viitor Ferrero va lansa un biscuit umplut cu Nutella,  noutate considerata drept o provocare directa pentru Baiocchi, brand-ul de biscuiti cu ciocolata al Barilla. „Crema Pan di Stella va creste concurenta pentru Nutella in Italia, datorita faptului ca brand-ul are deja o notorietate in randul clientilor locali, insa va fi dificil pentru Barilla sa lupte si in strainatate”, spune Marco Echheli, directorul firmei de consultanta AlixPartners. Barilla nu va avea o lupta usoara nici pe piata autohtona, compania ar putea cheltui milioane de euro pentru a obtine aceeasi pozitie in magazine ca si Nutella, care are o imagine premium sub ochii cumparatorilor.

author avatar
Bogdan Borcea
274 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger