AcasăNewsAngela Gheorghiu in "Tosca": criticata si ridicata in slavi

Angela Gheorghiu in „Tosca”: criticata si ridicata in slavi

Angela Gheorghiu intr-o scena din "Tosca" impreuna cu Bryn Terfel

Angela Gheorghiu a fost laudata pentru prestatia ei din spectacolul „Tosca”, pus in scena la Royal Opera House din Londra, intr-un articol semnat de Fiona Maddocks in The Guardian, dupa ce aceeasi publicatie britanica o criticase pe soprana romanca, sambata, prin vocea unui alt critic muzical.

Angela Gheorghiu intr-o scena din "Tosca" impreuna cu Bryn Terfel

Potrivit guardian.co.uk, cea mai recenta punere in scena la Londra a spectacoluluiTosca” de Giacomo Puccini a avut parte de critici lipsite de entuziasm cu ocazia primelor reprezentatii, la inceputul lunii trecute. Pentru ultimele reprezentatii ale acestui spectacol, distributia a fost insa schimbata, iar nume mari din muzica de operaAngela Gheorghiu, Jonas Kaufman si Bryn Terfel – au fost chemate de producatorii spectacolului, pentru a revitaliza show-ul, cu scopul de a le oferi spectatorilor o distributie de vis.

„Intr-una dintre cele mai bune puneri in scena pentru «Tosca», acest thriller black de Puccini, care are un iz religios si dispune de o muzica coplesitoare, Pamantul pare ca se zguduie” – asa isi incepe criticul muzical Fiona Maddocks articolul aparut, duminica, in The Guardian. „Cu o distributie condusa de trei dintre cei mai mari cantareti de opera din lume – Jonas Kaufmann, Bryn Terfel si, in rolul principal, Angela Gheorghiu -, ropotul aplauzelor primite in acest spectacol are capacitatea de a face, singur, sa tremure pardoseala. E greu sa iti pastrezi cumpatul in fata unui astfel de exercitiu de adoratie si, in definitiv, de ce ti-ai dori sa ti-l pastrezi?”, a continuat acelasi critic muzical.

Fiona Maddocks considera ca noua punere in scena a spectacoluluiTosca” la Royal Opera House din Londra a reusit sa revitalizeze productia originala, datand din 2006, care era „predispusa la imbunatatiri, frumoasa, dar apatica”. Prezentarea artistilor dupa caderea cortinei a reprezentat „un delicios moment de psihodrama in sine”, afirma Maddocks. Jonas Kaufmann, interpretul personajului Cavaradossi, a facut o simpla plecaciune – moment in care publicul a izbucnit in aplauze -, iar aparitia lui Bryn Terfel, la fel de retinut, a provocat „tunete” si mai puternice de aplauze si ovatii sustinute.

Angela Gheorghiu a fost singura din distributie care a profitat de ocazie pentru provoca alte valuri de ovatii, salutand publicul si prin cateva piruete. Lasand la marginea scenei imensul buchet de flori pe care il primise la sfarsitul show-ului, soprana romanca s-a indreptat spre dirijorul Antonio Pappano pentru a-l felicita, moment in care aplauzele au devenit asurzitoare. In opinia aceluiasi critic muzical, meritul pentru reusita spectacolului apartine in egala masura si muzicienilor din Royal Opera Orchestra, care au interpretat minunat partitura operei.

Laudand prestatiile cantaretilor Bryn Terfel si Jonas Kaufmann, criticul Fiona Maddocks a laudat in special prestatia sopranei romane.

Gheorghiu a fost, ei bine, aceeasi Gheorghiu: are o astfel de usurinta naturala in vocea ei incat parea ca pentru ea este suficient doar sa se afle acolo. Si este adevarat, ea inca poate sa isi depaseasca cu mare usurinta aproape toate rivalele. Purtand o rochie alba si o tiara subtire, ea avea o infatisare de papusa, cu o usoara rigiditate, iar pasiunea ei rece a fost stapanita perfect in fiecare nota”, afirma Fiona Maddocks.

„Intalnirea ei cu Caravadossi a dovedit o chimie palpabila, iar izbucnirea pe care o are atunci cand intelege ca el a murit, ca nu se mai preface, ne reaminteste de ce aceasta diva din Romania atrage multimi de spectatori la spectacolele ei”, a continuat aceeasi jurnalista.

Ultimele doua reprezentatii ale show-ului, avandu-i in distributie pe cei trei artisti lirici mentionati, au fost inregistrate si vor fi proiectate in salile de cinema in toamna acestui an, fiind foarte probabila si o editare a lor pe DVD.

Toti cei trei interpreti au aparut in „Tosca” in diverse puneri in scena, in ultimii cinci ani – Gheorghiu si Terfel au facut parte din distributia originala a acestui spectacol -, dar nu au cantat niciodata impreuna in aceasta formula.

Sambata, soprana romanca Angela Gheorghiu a fost criticata pentru prestatia ei din spectacolul „Tosca„, pus in scena la Royal Opera House din Londra, intr-un material publicat de criticul Andrew Clements in aceeasi publicatie britanica, The Guardian.

Andrew Clements a considerat prestatia sopranei Angela Gheorghiu departe de a fi captivanta, tonalitatea vocii ei fiind „uscata”, iar jocul actoricesc al artistei fiind „vizual ca un semafor”.

Angela Gheorghiu, in varsta de 45 de ani, este un „superstar” al operei internationale, fiind, totodata, unul dintre cel mai bine vanduti artisti de muzica clasica. Lansarea sa in strainatate a avut loc in 1992, la Covent Garden, cu „Boema”, de Puccini. In acelasi an, ea a debutat pe scenele renumitelor Metropolitan Opera din New York si Staatsoper din Viena. De atunci, soprana a cantat pe cele mai mari scene ale lumii.

Anul trecut, Angela Gheorghiu a primit titlul de artista anului la cea de-a 11-a editie a Classical Brit Awards, la Londra, trofeu pe care l-a castigat si in 2001. Totodata, anul trecut, soprana a fost decorata cu Ordinul „Steaua Romaniei” in grad de Comandor.

 

author avatar
Matei Brancoveanu
1.655 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger