Comisia Nationala pentru Informatica si Libertate (CNIL) din Franta a amendat gigantul IT cu… 150.000 de euro pentru mai multe incalcari ale legii protectiei datelor.
„Avand in vedere numarul de contraventii (sase in total), gravitatea lor si numarul semnificativ de utilizatori din Franta (33 de milioane), suma si publicarea sanctiunii sunt justificate”, a comunicat CNIL. Dupa o ancheta desfasurata in Belgia, Olanda, Spania si Germania, Comisia a acuzat si Facebook Inc si Facebook Irlanda ca urmaresc activitatea online a utilizatorilor fara acordul acestora si fara nici un temei legal, cu scopul de a afisa reclame personalizate. Sanctiunea impusa companiei lui Mark Zuckerberg frizeaza ridicolul, in conditiile in care doar in primele trei luni ale anului, veniturile Facebook au urcat cu 49% fata de aceeasi perioada din 2016, la 8,03 miliarde de dolari, in timp ce profitul a inregistrat un salt de 76,6%, la 3,06 miliarde de dolari. Mai mult, Facebook(care include Instagram, Messenger si WhatsApp) este cea mai mare companie de bannere digitale din lume, adica banii vin de la firmele care platesc pentru reclamele afisate in paginile utilizatorilor, iar acestia devind o veritabila sursa de castig pentru afacerea lui Zuckerberg.