Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Amazon ataca Victoria’s Secret

Amazon ataca Victoria’s Secret

Autor:

Gigantul web a inceput deja sa vanda lenjerie pentru femei, astfel incat, in numai cateva saptamani, ar putea concura branduri de profil celebre. Marile magazine din America scot din piatra seaca noi metode pentru a contracara pericolul vanzarilor online.

 

Victorias Secret Fashion Show 2014 Amazon ataca Victoria’s SecretAmazon vinde sutiene la mai putin de 10 dolari bucata pe site-urile sale in Europa, sub marca Iris & Lilly, o inititiva prin care compania americana vizeaza o piata a comertului online relativ putin dezvoltata. Chiar daca, afirma Kimmay Caldwell (consultanta in vanzari de lenjerie), pentru Bloomberg News, majoritatea femeilor vor sa atinga produsul pentru a-i simti textura, deci cine cumpara pentru prima data nu o va face via Amazonamazon1 Amazon ataca Victoria’s Secret. Chiar si asa, Amazon poate profita de popularitatea crescanda a anumitor tipuri de sutien (care nu necesita multe incercari) pentru a-si vinde produsele. Conteaza si pretul: la 10 dolari, e departe de preturile practicate de Victoria’s Secret sau Calvin Klein (40 dolari). Dincolo de Victoria’s Secret (si alte branduri similare) Amazon ar putea ajunge si in marile magazine precum Macy’s sau Kohl’s.

Relationarea cu magazinul

In fata acestor amenintari, marile magazine americane cauta noi metode de a atrage clientii si a evita falimentul din cauza vanzarilor slabe. Gratie aplicatiilor pentru smartphone, intentioneaza sa trimita cupoane cu reduceri pentru cumparatorii care le trec prin fata usilor, pentru a-i incuraja sa intre si sa cumpere sau pentru a le inlesni cautarea prin raioane a produsului dorit. Dar nu este suficient pentru a lupta contra comertului online. ”Motivul principal pentru care un magazin vrea sa atraga clientii este stabilirea unei relatii cu acel magazin, si nu ca acestia, odata intrati, sa stea cu ochii pe aplicatii spartphone”, explica Ronny Max (consultant distributie specializat in studii comportamentale). Concurenta online nu afecteaza numai megashop-urile. Conducerea Ralph Lauren a renuntat recent la directorul Stefan Larsson datorita dezacordurilor cu fondatorul marcii privind maniera ”evolutiei partii creative si a relatiei cu clientii”. PDG-ul francez al celebrului bijutier Tiffany, Frédéric Cumenal, si-a parasit postul saptamana trecuta dupa ”rezultate dezamagitoare”. Lantul de magazine Macy’s a anuntat inchiderea a 100 de magazine si renuntarea a 10.000 de angajati. Macy’s ar putea fi si cumparat de Hudson’s Bay (Canada)

Inteligenta artificiala

Printre solutiile pentru atragerea clientilor, este apelarea la inteligenta artificiala pentru a-i dirija pe cumparatori catre raioanele dorite si a-i echipa pe vanzatori cu tablete ce contin informatii care sa le permita o mai buna cunoastere a obiceiurilor clientilor si sa-i informeze cu privire la preturi si la disponibilitatea articolelor. Deceniul care va veni va fi o ”epoca de aur” pentru cine va oferi ”o gama de produse permanent largita si servicii personalizate”, estimeaza cabinetul Accenture Strategy, intr-un raport prezentat la Forumul economic de la Davos. Raportul face apel si catre responsabilii polotici sa adopte o strategie pentru a contracara ”potentialele riscuri pentru societate generate de inchiderea locurilor de intalnire si socializare, cum ar fi marile centre comerciale, concedierile masive in lanturile de distributie si pierderea de venituri pentru administratiile locale”. Ralph Lauren a instalat deja in magazinul din Fifth Avenue din New York o ”cabina de proba interactiva”, unde clientii pot incerca haine de diferite masuri si culori fara sa iasa. Sistemul poate ”vorbi” in mai multe limbi, poate sugera articolele potrivite si efectua plati. Potrivit Oak Labs, autorul acestei cabine, vanzarile au crescut cu 55% odata cu adoptarea acestei tehnologii in cateva magazine unde a fost instalata. Prea scump insa pentru o utilizare in masa. Si gigantul IMB colaboreaza cu comerciantii pentru a analiza datele culese din observarea obiceiurilor si traseului clientilor via telefoanele lor personale. Spre exemplu, aceasta permite a se afla daca un client a vizitat un raion de pantofi fara a cumpara nimic dar si a-l incita sa-si schimbe parerea, via oferte si reduceri. De remarcat: Sears, fondat acum peste 130 de ani in Chicago, a asteptat anul 1925 pentru a-si deschide magazinele, dupa ce a vandut aproape 40 de ani doar prin cataloagele expediate la domiciliul potentialilor clienti, prefigurand modelul economic cu care astazi Amazon face avere.




Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 24-09-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!