Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Aeroportul Otopeni a ramas in mizerie

Aeroportul Otopeni a ramas in mizerie

Autor:

Dupa 17 ani, compania Romprest nu mai are contract de salubrizare si paza cu aeroportul Henri Coanda (a expirat pe 31 ianuarie), motiv pentru care ministerul Transporturilor trimite Corpul de Control la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, care administreaza cele doua aeroporturi din Bucuresti. CNAB a anuntat o noua licitatie pentru asigurarea curateniei, dar pana la angajarea unei firme castigatoare, serviciile vor fi asigurate de  parte din angajatii aeroportului pe baza de voluntariat.

 

romprest aeroport Aeroportul Otopeni a ramas in mizerie

Cel mai mare aeroport din Romania a ramas fara servicii de curatenie si paza

Contractul “monopol” cu Romprest Service, incheiat inca din 2001, s-a dovedit unul pagubos, nenumarate clauze si prelungiri au dus ca  CNAB sa cheltuiasca milioane de euro, in fiecare an, pentru curatenie, paza si mentenanta. Prin 2013, aeroportul platea aproape 3.000 de dolari pe luna pentru fiecare metru patrat curatat de Romprest, echivalentul a circa 100 de dolari zi, date aparute  in sinteza Raportului de audit al Curtii de Conturi la CNAB si la Ministerul Transporturilor. Ultimul contract cu Romprest nu a mai fost prelungit, spune Compania Aeroporturi, si datorita  pasagerilor celui mai mare si aglomerat aeroport al Romaniei, care de multe ori  s-au declarat nemultumiti de serviciile  firmei.  O parte dintre angajatii Aeroporturi Bucuresti se vor implica voluntar, pentru o scurta perioada, in efectuarea de servicii de curatenie, a anuntat compania. Pana la iesirea din aceasta situatie de “avarie” se cauta 91 de femei de serviciu pentru o perioada determinata de 30 de zile. Cresterea traficului a dus ca Aeroportul Otopeni sa fie clasat pe locul 5 in topul European realizat de Airports Council International, pe categoria aeroporturilor cu 10-25 milioane de pasageri pe an, iar anul trecut CNAB a inregistrat un numar record de pasageri, de 12,84 milioane, cu 16,8% mai mult decat in 2016. Compania a inregistrat in 2017 venituri totale de 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult fata de 2016, si un profit brut de 389,7 milioane lei.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 24-09-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!