AcasăNewsA fost descoperita bacteria care poate produce aur pur

A fost descoperita bacteria care poate produce aur pur

Doi cercetatori americani au descoperit bacteria care reuseste ca, in doar o saptamana, sa transforme clorura de aur in aur pur in proportie de 99.9%.

(foto: gizmodo.com)

„Cupriavidus metallidurans” este bacteria care ar putea sa ii imbogateasca pe doi cercetatori din America, acestia descoperind ca aceasta este foarte rezistenta la clorura de aur, un produs foarte toxic care se gaseste in natura, transformand-o in aur curat, pur in proportie de 99.9%.

Porcesul nu este unul indelungat, transformarea din clorura in metal pretios durand doar o saptamana.

Potrivit gizmodo.com, Kazem Kashefi, profesor asistent de microbiologie si genetica moleculara, si Adam Brown, profesor asociat al universitatii americane Michigan sunt cei doi cercetatori care au descoperit bacteria, acestia fiind de parere ca procesul identificat de ei este cel care are loc in natura din care rezulta metalul pretios.

Cei doi cercetatori au creat in laboratorul lor si o mica fabrica, denumita “The Great Work of the Metal Lover” (“Marea realizare a iubitorului de Metal”), in care bacteria “Cupriavidus metallidurans” se poate hrani in voie cu lichidul foarte toxic, transformandu-l in aur pur.

Ionut Zgimbau