Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » 222 miliarde dolari, brandul de tara al Romaniei

222 miliarde dolari, brandul de tara al Romaniei

Autor:

Compania americana de consultanta Brand Finance situeaza Romania pe locul 45 intr-un clasament al primelor 100 de tari ca valoare a brandului de tara, in crestere fata de locul 49 pe care se situa in 2017, in conditiile in care valoarea brandului de tara al Romaniei a crescut cu 27%.

 

brand tara 222 miliarde dolari, brandul de tara al Romaniei

E putin, nu stim sa ne exportam imaginea

Romania este devansata in acest clasament de tari precum Iran, Columbia, Vietnam sau Bangladesh, dar se situeaza in fata unor tari , de pilda  Ungaria – locul 54, Slovacia – locul 55, Grecia – locul 59, sau Bulgaria – locul 70. La nivel global, SUA beneficiaza de cel mai valoros brand de tara, 25.900 miliarde de dolari, in crestere cu 23% in ritm anual, urmat de brandul de tara al Chinei (12.800 miliarde de dolari) si cel al Germaniei (5.100 miliarde de dolari). Pe ultimele locuri se situeaza Libia, Honduras si Insula Mauritius. Studiul Brand Finance Nation Brands se bazeaza pe datele colectate de la Fondul Monetar International, Forumul Economic Mondial si fDI Intelligence. Studiul calculeaza valoarea brandului unei tari pe baza mai multor criterii grupate sub trei piloni: bunuri si servicii, turism, investitii si societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al tarii respective. Lasand statistica de-o parte, Romania nu  se zbate sa gaseasca un produs fanion pe care sa-l promoveze, “frunza” Elenei Udrea n-a ajutat turismul, la fel si oaia lui Daea, pe post de brand de tara, nu prea rupem pietele externe, la targuri si expozitii ne prezentam cu straie populare, sarmalute si tuica (precum tarile bananiere), pe scurt, un kitsch si lipsa de profesionalism.  Nastase si Comaneci  au fost ambasadorii sportivi ai Romaniei, dar de-atunci a trecut ceva vreme, in prezent doar Simona Halep ne mai scoate pe „afara”. Chiar daca cliseul „nu ne vindem tara” e la naftalina, sa nu cumva sa il modificam in “pentru ca nu stim cum.”



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 22-10-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!