AcasăNews„Rechinii” publicitatii au intrat in vizorul Concurentei

„Rechinii” publicitatii au intrat in vizorul Concurentei

Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe piata comercializarii serviciilor de media, suspectand o posibila intelegere intre marile firme de advertising.

Investigatie. Bogdan Chiritoiu verifica daca firmele de advertising au format sau nu un cartel care controleaza piata de publicitate

Investigatia a fost declansata in urma sesizarii unei firme care, probabil, a fost nemultumita de faptul ca marile companii din advertising si-au impartit piata de publicitate, adjudecandu-si firmele care vor sa devina vizibile in media. Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a precizat ca investigatia se refera la o posibila intelegere intre companiile active pe aceasta piata, pentru eliminarea concurentei la licitatiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clientilor din Romania. Cand vorbim de clienti, vorbim de companii multinationale din domeniul bancar, energetic, al productiei de alimente, bauturi alcoolice si nealcoolice, detergenti, cosmetice, electronice, auto etc. Asadar, este de inteles frustrarea firmei reclamante, care n-o fi obtinut nici macar o „feliuta” din aceasa piata.

Firme de top

Piata de publicitate a Romaniei a avut cel mai bun an in 2008, fiind evaluata atunci la peste 540 de milioane de euro, dar in prezent a ajuns la jumatate, iar bataia pe conturile clientilor e acerba. Printre firmele de top din advertising, cele mai importante, dupa cifra de afaceri, sunt: B.V. McCann Erikson, Graffiti/BBDO, Leo Burnett, Lowe & Parteners, Ogilvy & Mather Advertising etc.

author avatar
Arpad Dobre
169 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger