AcasăDezvaluiriAncheteUltimul „tun” al tehnocratilor de la Transporturi!

Ultimul „tun” al tehnocratilor de la Transporturi!

Tocmai cand ziceau si structurile de informatii ca respira mai usurate, acum ca la guvernare sunt tehnocratii care mai au doar cateva saptamani de mandat, iata ca lucrurile o iau din nou la vale. Si, ca de atata alte ori, tot „viesparul” de interese si combinatii de la Ministerul Transporturilor este cel care asigura „marfa proaspata” pentru servicii.

Consilierul lui Vuşcan, Victor Alexandru Frunză, pus jupân peste spitalele proprii şi porturile maritime

Minister unde, la ritmul in care Dan Costescu schimba secretarii de stat ca pe sosete, nici macar sefii de cabinet nu mai stiu care tehnocrat ce functie mai ocupa. Da, stiu, scriptic Dan Costescu nu mai este ministru, dar poate doar Dacian Ciolos sa fi pus botul la vrajeala asta, pentru ca in rest se stie bine cine a ramas la butoane. Oricum, de remarcat ca printre tinerele sperante ale tehnocratilor a ajuns si ramas secretar de stat si tanarul George Dan Vuscan. Fost consilier al lui Dan Costescu, bineinteles. Si care, la randul sau, si-a promovat drept ditamai directorii mai multi camarazi de generatie, favoritul fiind insa, de departe, Victor Alexandru Frunza. Care, direct de la o banca privata, a fost propulsat director in minister, responsabil printre altele de sistemul sanitar propriu, dar si , de unde pana unde, in conducerea  Companiei Nationale Administrarea Porturilor Maritime Constanta.

„Batranul” Rus sa traiasca!

Inainte sa fie consilierul personal al ministrului Dan Costescu, actualul secretar de stat de la Transporturi, junele de 27 de ani George Dan Vuscan a fost si consilierul liderului „grupului de la Cluj”, Ioan Rus!

La 27 de ani, George Dan Vuşcan a ajuns secretar de stat

Si, cu totul intamplator probabil, este si fiul prefectului de Cluj, Gheorghe Vuscan. Iar una dintre primele masuri luate de secretarul de stat Vuscan pentru ca romanii sa nu mai resimta atat de acut bataia de joc a infrastructurii a fost aducerea pe postul de consilier personal a lui Victor Alexandru Frunza. Cel care, pana atunci, a lucrat la Banca Transilvania. Iar probabil datorita acestei experiente in domeniul bancar, Frunza a fost propulsat administrator in Consiliul de Administratie al Companiei Nationale Adminsitrarea Porturilor Maritime SA Constanta!!!

Dar pe semnatura nu se poate?

Insa si mai interesanta este incapatanarea demna de o cauza mai buna cu care Frunza se zbate pentru jocurile de culise din sistemul sanitar propriu al Ministerului Transporturilor. Este vorba de o retea nationala de unitati medicale, care a fost tinuta in sah pana ce, in sfarsit, s-au impartit banii de investitii probabil asa cum trebuia. Adica pentru spitalul din Constanta! Iar acum se pune presiune sa se rezilieze contracte, sa se faca noi proceduri si sa se organizeze alte licitatii, musai in putinele zile in care tehnocratii mai detin portofoliul Transporturilor. Acum, sa nu stie secretarul de stat George Dan Vuscan, aflat in plina campanie electorala, ca nu da bine la imagine ca si-a dat astfel drumul la „dulai”, sau e posibil si ca acestia sa actioneze pe cont propriu? Ca, in acest domeniu cel putin, directorul Victor Alexandru Frunza probabil are experienta necesara, de pe vremea cand coordona echipa de vanzari a Centrului Medical Dr. Frunza Michaela. Pai asa parca mai venim de acasa, ce e cu graba asta de a dota „cu japca” spitalele aflate acum sub conducerea sa. Dar atunci, barem nu ar fi bine sa-si asume aceste decizii manageriale pe propria raspundere? Ca le-ar fi mai usor si celor care urmaresc cu maxima atentie fortarea acestui posibil ultim „tun” al tehnocratilor de la Transporturi…

author avatar
Catalin Tache
3.247 afisari

3 COMENTARII

  1. JAF SI JALE LA TRANSPORTURI ?
    Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif si afacerile “in totalitate legale” de la CFR Calatori ???
    Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penal Dorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest moment incepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !
    Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.
    Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor pentru segmentul feroviar.
    Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
    Record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport national.
    Deocamdata se verifica un lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
    Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte!
    Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
    Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur ofertant. Unul si acelasi, bineinteles.
    Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
    A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
    Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase” care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante despre cum au fost cheltuiti banii publici.
    Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
    Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013, motivand lipsa acuta de fonduri , in conditiile suplimentarii cu indarjire, dupa bunul sau plac , cu milioane de euro a contractelor de achizitii?

  2. “După ce s-a îmbolnăvit fix când un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Călători Cluj, Vasile Secară a fost “uns” în funcţia de director CFR Călători la nivel naţional. Nu au contat neregulile găsite la Cluj, ci au fost mai puternice “pârghiile trandafirii” de care Secară s-a ajutat să ajungă în top. La Cluj, Secară se poate mândri cu un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat.
    Pe vremea comuniştilor, Vasile Secară a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. După anii 90, a devenit pesedist şi inginer şef în gara clujeană, apoi şef adjunct de staţie şi şef de gară. În momentul de faţă, la Vasile Secară au rămas neschimbate cel puţin două caracteristici: PSD şi şefia. Înainte de Paşte in 2014 , clujeanul a fost numit şef la CFR Călători în noua structură de conducere a companiei.
    Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Călători Cluj în urma unor controale făcute de CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. În timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secară s-a îmbolnăvit brusc şi a intrat în concediu medical. Mai amuzant este şi că verificările respective s-au “îmbolnăvit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicităţii.
    Un audit degeaba
    Timp de mai bine de 10 ani la conducerea regionalei clujene a CFR Călători a fost menţinut Vasile Secară, iar demiterea lui a venit ca urmare a mai multor controale venite de la CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. Conform unor informaţii, cireaşa de pe tortul fostului director Secară ar fi un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat. Spre exemplu, unul dintre lucrurile care i se pot reproşa fostului director este faptul că, dacă anul trecut, CFR Călători Cluj a avut alocate fonduri în valoare de 543.000 de lei, a reuşit să cheltuiască 300.000 de lei.
    Reprezentanţii CFR de la Bucureşti au fost extrem de lacunari în ceea ce priveşte motivul controalelor, iar conform raportului de audit pe anul trecut, principalele nereguli depistate au constat în “- nereguli privind pregătirea tehnică a trenurilor de călători;- deficiențe privind respectarea și punerea în practică a ordinelor, dispozițiilor , instrucțiilor, reglementărilor în vigoare;- neconformități privind efectuarea controalelor la nivelul organelor cu sarcini de îndrumare și control din cadrul SRTFC Cluj, superficialitate privind întocmirea notelor de constatare și a rapoartelor de remediere;- aspecte privind nerespectarea programului de lucru și a disciplinei în serviciu; – nereguli privind repararea și întretinerea în exploatare a materialului rulant. În urma neregulilor constatate cu ocazia acestor controale s-au luat o serie de măsuri organizatorice, de remediere a neconformităților sau de tratare disciplinară a personalului vinovat, funcție de gravitatea faptelor”, se arată în raportul de audit pe anul 2012 al CFR Călători.
    Milioane de euro “trimise cu nașul” la CFR Calatori Cluj.
    Însă, aceste probleme pentru care regionala condusă de Vasile Secară a fost cercetata cercetată de oficiali din cadrul CFR CALATORISA nu au apărut acum. “Învârtelile” mai mici sau mai mari făcute de șefii clujeni ai acestei instituții se știu de ani buni însă, se pare, ordinul de schimbare a venit abia acum.
    Spre exemplu, conform unui raport oficial al Curții de Conturi, se știa că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. Conform raportului respectiv, la CFR Cluj prejudiciul a fost constant prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
    În timpul controlului prejudiciul constatat a fost recuperat şi virat în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”. Tot la CFR Calatori Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii nu au evaluat şi nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în suprafaţă de 167.453 m.p.
    La nivel naţional s-a descoperit că cei de la CFR au cheltuit ilegal 13,4 milioane de euro. La CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
    Un teren pierdut în gară
    Controlul făcut la CFR Călători Cluj a survenit ca urmare a faptului că prin intermediul directorului Vasile Secară, CFR Călători Cluj a încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.
    După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă alți cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC București și fără a mai face o licitație pentru terenul respectiv. Problema s-a “îngroșat” atunci când cei de la Energobit și-au extins halele și pe o parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii CFR au început procedurile de intabulare a terenului respectiv, lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma clujeană, lucru posibil cu acordul și diligențele făcute de Vasile Secară la șefii CFR din zona Jiboului.”

    Directorul general al CFR Calatori, controversatul Iosif Szentes, l-a numit pe 2 decembrie 2015 in functia de director comercial al companiei pe Marcel Litra, condamnat definitiv pentru luare de mita, cel care conduse pana atunci ilegal Serviciul Suport Afaceri şi Managementul Performanţei din cadrul acestei societati de stat.

    Mai mult ,acum, numarul sefilor de la CFR Calatori cu cazierul patat a crescut cu inca trei in urma sentintei Curtii de Apel Brasov din data de 13 octombrie 2016. Cei trei „zmei” sefi de la CFR Calatori care au primit pedepse cu suspendare si cu munca in folosul comunitatii de la Curtea de Apel Brasov sunt:
    -Vasile Secara, fost director general al CFR Calatori impus de fostul ministru al Transporturilor-Ioan Rus, in in prezent sef serviciu suport afaceri si management performant la SRTFC Cluj Napoca;
    -Nicolae Berindean, fost sef Oficiu Juridic la CFR Calatori in mandatul lui Vasile Secara, in prezent sef Oficiu Juridic SRTFC Cluj Napoca;
    -Gheorghe Radulescu-fost director al SRTFC Brasov, angajat recent pe o functie importanta la RAT- Regia de Transport in Comun Brasov.

  3. Take da pentru tehnocracati nu se aplica legile romane??.Dau tunuri sa mearga la puscarie ca orice cetatean traitor in Romania..!,SAu astia au imunitate la legile penale indiferent de ce fac..???? Ce sint astia ambasadorii lu’ soros,sau ce????

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger