AcasăDezvaluiriAncheteTot Blaga organizeaza alegerile!

Tot Blaga organizeaza alegerile!

Iata ca, tocmai cand procurorii anticoruptie erau pe cale sa spulbere mitul intangibilitatii lui Vasile Blaga, „Buldogul” le rade in nas atat lor, cat si rivalilor politici. Pentru ca, dupa cum arata informatii de ultima ora intrate in posesia anchetatorilor in urma cercetarilor efectuate intr-un alt dosar decat „mita pentru partid”, pur si simplu tot Vasile Blaga este cel care se afla la butoanele organizarii alegerilor parlamentare din 11 decembrie. Ce-i drept, nu direct, ca doar a fost pus sub control judiciar, dar privirile multora se indreapta acum spre chestorul Irina Alexe, cea cunoscuta in tot sistemul drept „pupila Buldogului”.

Iar „coincidentele” cel putin stranii ale ultimelor „salturi” spectaculoase din cariera chestorului capata cu totul alte conotatii daca procurorii vor confirma si oficial informatiile ca, pe lista celor opt persoane despre care Vasile Blaga ar fi vorbit cu Dragos Tudorache ca sa fie numite in fruntea unor structuri din cadrul Ministerului de Interne, se numara si cel al  Irinei Alexe. Pe care un alt „pupil” al lui Blaga, Dragos Tudorache, a tras-o dupa el secretar de stat la Cancelaria premierului. Iar dupa putin timp, ajuns ministru de Interne, cel supranumit si „Calaul lui Ciolos”  a numit-o pe aceeasi Irina Alexe secretar de stat, raspunzatoare de legaturile cu prefectii. Adica tocmai rotita cheie in organizarea alegerilor din decembrie.

Culmea avansarii

Irina Alexe este cunoscută în sistem drept „chestorul Buldogului“

La doar 35 de ani, Irina Alexe devenea chestor de politie! O performanta cu atat mai demna de semnalat, cu cat aceasta nu a lucrat nici macar o zi in vreo sectie de Politie, ca sa nu mai vorbim de vreun hot prins sau indeplinirea vreunei alte misiuni operative. Si chiar daca Romania este deja recunoscuta pentru ca aici functioneaza, de atata amar de vreme, cea mai productiva „fabrica de generali” din lume, colegii Irinei Alexe au ramas totusi cu gura cascata cum poate sa ajunga cineva chestor de Politie la doar 35 de ani, dupa o cariera desfasurata exclusiv in birourile din sediul central al Ministerului de Interne. Numai ca aceiasi colegi erau oricum obisnuiti cu „bafta” Irinei Alexe, despre care toata Academia de Politie vorbea ca a iesit din studentie cu o casa mostenita dupa ce ar fi ingrijit de o batrana. Lasand insa la o parte aceste amintiri, nu are totusi cum sa nu atraga atentia ca, indiferent de cine s-a aflat la guvernare, cariera Irinei Alexe nu a fost niciodata afectata serios. Si, mai mult chiar, a cunoscut si cateva salturi spectaculoase.

Spaima generalilor

Dragoş Tudorache a făcut propunerea buclucaşă către Cioloş

De altfel, dupa cum sustin sursele noastre, mai multi generali din vechea garda aflati de-a lungul timpului la conducerea Ministerului de Interne au fost facuti cu ou si cu otet de catre Vasile Blaga, atunci cand ordinele acestora nu au coincis cu viziunile manageriale ale chestorului Irina Alexe. Si, indiferent ca erau ditamai secretarii de stat sau conduceau structuri importante, marea majoritate au cedat, prea putini fiind conducatorii MAI care au tinut piept „taifunului” Blaga, atunci cand venea vorba de cariera Irinei Alexe.

Lista care arunca-n aer Internele

Dupa cum dezvaluia „National”, nepotul Liviu Popa l-a bagat pe Vasile Blaga intr-un dosar mai greu decat toate celelate anchete de pana acum la un loc. Si, chiar daca „Buldogul” a fost deja pus sub control judiciar pentru comsionul de 10 la suta perceput pentru partid la orice contract de achizitii incredintat de catre oamenii PDL-ului, pana si el stie foarte bine ca adevarata „bomba” care tocmai ce i se aseaza sub jiltul puterii personale este cea bazata pe „lobby”-ul pe care l-a facut pe langa Dragos Tudorache pentru penetrarea conducerii Ministerului de Interne cu propriile „sageti”. De altfel, si despre Dragos Tudorache, initiatii sistemului stiu bine ca, pe cand era un simplu judecator novice de provincie ratacit pe la Galati, ar fi fost adus de mana la Bucuresti de catre liderul pedelist Mircea Toader  si prezentat lui Vasile Blaga. Si, cu toate ca anii au trecut de atunci, iata ca „Buldogul” nu s-a sfiit sa-l contacteze pe cel remarcat pe cand era doar o „tanara speranta”. Si, dupa cum reiese din informatiile ajunse in mana cui trebuie, in discutia pe care Vasile Blaga ar fi avut-o cu Dragos Tudorache se vorbea despre numirea mai multor persoane in functii de conducere  in cadrul MAI, pe langa nepotul Liviu Popa, care ar fi trebuit sa preia sefia IGPR, dupa ce a pierdut „la mustata” conducerea DIPI, fiind vorba si de Alina Rozica Oprea, propusa ca secretar general adjunct al  Internelor. Pe lista care va arunca cat de curand in aer Internele se mai regasea si „generalul cu un singur plaman”, Robert Vata, care era propus pentru sefia Jandarmeriei Romane, dar, mare atentie, si chestorul Irina Alexe! Care ar fi trebuit sa ajunga secretar de stat la MAI pentru asigurarea relatiei cu institutiile prefectului. Si uite ca a ajuns! Pentru ca, iata, in luna septembrie, cu putin inainte ca DNA-ul sa stranga surubul la nepotul Liviu Popa, Irina Alexe era propusa de catre Dragos Tudorache sa preia functia de secretar de stat pentru relatiile cu prefectii. Si Ciolos a semnat, ramanand de vazut daca avand cunostinta si asumandu-si indicatiile lui Blaga, sau doar „ca primarul”.

Painea si cutitul

De fapt, acelasi Dragos Tudorache o recuperase pe Irina Alexe si in luna iunie a acestui an, cand a dus-o la Cancelaria premierului, pe postul de secretar de stat. Asa ca, practic, uite ca si actualul ministru de Interne a tras-o dupa el pe Alexe, tot la fel cum si Raluca Pruna a facut-o cu el insusi. Cert este ca acum secretarul de stat de la MAI care asigura relatia cu prefectii detine practic in propriile maini painea si cutitul pentru organizarea alegerilor parlamentare.

Asa ca, sa recapitulam : Blaga l-ar fi rugat pe Tudorache ca pe acest post sa fie numita Irina Alexe, ministrul de Interne a propus-o premierului si acesta a semnat! Ei, bine, asta da eficienta tehnocrata, daca nu cumva i s-or potrivi alti termeni juridici! Si uite cum „Buldogul” se dovedeste mai greu de ucis decat sperau unii…

author avatar
Catalin Tache
2.264 afisari

5 COMENTARII

  1. PUTEREA, definită cel mai cuprinzător, este pur şi simplu capacitatea unei persoane sau a unui grup de persoane de a afecta rezultatele prin care preferinţele ei lor au prioritate asupra preferinţelor altora.
    Sau în altă variantă se defineşte ca un schimb inegal, care permite unui om sau unui grup de oameni să îi determine pe alţii spre o acţiune pe care n-ar fi realizat-o în absenţa acestei intervenţii.
    PUTEREA POLITICA ce se naşte în cadrul unui grup social este “virtuală şi în acelaşi timp “palpabilă” doar prin trăirile umane iar sub forma ei de spirit aparţine în totalitate acestuia. În baza unor proceduri (ne)democratice aceasta este încredinţată vremelnic unui grup (ne)reprezentativ restrâns pentru a fi gestionată în vederea asigurării, condiţiilor necesare existenţei membrilor care o compun şi standardelor de convieţuire, printr-un sistem social cu un anumit grad de organizare. Cel mai reprezentativ şi în acelaşi timp perfect model de organizare socială şi exercitare a puterii poate fi analizat experimental într-un stup de albine.
    Puterea are drept funcţie menţinerea unităţii, coerenţa şi coeziunea minimală ce protejează grupul în faţa disoluţiei.
    Puterea politică nu aparţine oamenilor care o exercită, ci instituţiilor politice care o organizează şi îi delimitează domeniul de competenţă, individual un preşedinte al Republicii, un ministru, un deputat au o capacitatea de acţiune juridic limitată şi îşi pierd puterea atunci când părăsesc funcţiile. Puterea publică devine o resursă excepţională, o forţă, un fel de capital asupra căruia instituţiile statului au monopol.
    Puterea politică trebuie să se armonizeze cu o multitudine de contraputeri, partide politice, sindicate, ONG-uri şi grupuri de interese, medii care utilizează amplu puterea lor de influienţare etc.
    În lumea modernă puterea unui stat poate fi cucerită sau pierdută numai apelând la judecăţii politice de valoare în baza cunoaşterii.
    Puterea unui stat (PSt) fizic este dată de capacităţile şi virtuţile poporului său şi poate fi exprimată matematic de următoarea relaţie PSt=PPub+PRez, în care PPub – este puterea publică, (definită scurt acea autoritate a administraţiei publice care reprezintă şi apără interesul public), reprezentată de parlamentari, guvernanţi şi funcţionari publici, care sunt direct responsabili în faţa electoratului, iar PRez – este puterea domeniilor rezervate (o parte din aceasta poate intermedia, în cazul guverărilor nedemocratice, loviturile de stat pentru a „fura” puterea) care, la rândul său se calculează după formula PRez=Pj+Paps în care; Pj – este puterea judiciară şi este reprezentată de judecători şi procurori, Paps – puterea de apărare şi siguranţă naţională, reprezentată de armată, servicii de informaţii şi poliţie, din acestea cea mai mare parte nu sunt responsabili direct în faţa electoratului.
    Analizând relaţia, PSt=PPub+PRez din punct de vedere al exprimării democraţiei, se poate aprecia că aceasta, la o valoare constantă a PSt maximizarea PRez şi implicit minimizarea PPub indică existenţa unui regim de putere dictatorial sau excesiv de autoritar, faţă de care populaţia manifestă o atitudine temătoare, iar la o maximizare a PPub şi implicit o minimizare a PRez arată existenţa unei societăţi democratice în care electoratul manifestă încredere şi speranţă pentru actul de guvernare.
    Puterea domeniilor rezervate (PRez), poate reprezenta şi apăra interesul public general numai dacă este controlată efectiv de societatea civilă, cu respectarea regimului special de funcţionare.
    Pentru a reliefa şi înţelege din punct de vedere al interesului public natura funcţiunilor şi acţiunilor întreprinse de către structurile din componenţa puterii domeniilor rezervate, în România până în 1989, este suficient doar să specificăm că, legile de compoziţie internă ale acestor instituţii au fost dictate de forţe care exprimau voinţa partidului(stat) unic (PCR) adică a dictatorilor şi acoliţilor săi.
    După încercarea de schimbare “a orânduirii sociale”, din decembrie ’89, PRez a fost supusă, unor reforme formale sau de cosmetizare “s-o păstrăm pe Maria şi să-i schimbăm doar pălăria” sau cu specific barbar-balcanic “zi ca reprezentanţii UE şi fă cum dictează interesele personale sau de grup mafiot” ale unor politicieni conjugate cu cele ale clanurilor din interiorul acestor structuri care, prin diferite pârghii (securiste) ameninţă şi şantajează demnitarii ce deţin funcţii cheie pentru decizia publică. Aceste grozăvii fac ca sistemul de putere din România să funcţioneze după modelul ţărilor din lumea a treia.
    Instituţiile în cauză, din păcate pentru interesul public, sunt monopolizate de diferite grupuri de interese eterogene şi ameninţătoare, care generează lupte interne şi dictează mersul acestora precum şi destinele României. În ciuda acestor anomalii existente, oamenii politici şantajabili cu funcţii de demnitate publică, sunt nevoiţi ca elitelor din cadrul PRez să le improvizeze false scuturi de apărare sub diferite motive puierile, atunci când sunt vizate de opinia publică pentru a fi îndepărtate, întreţinând astfel spre dezamăgirea majorităţii membrilor societăţii, un cerc vicios din care greu se va putea ieşi vreodată.
    S-a ajuns la aceasta situaţie periculoasă pentru viitorul societăţii româneşti deoarece, inclusiv justiţia este cuprinsă în acest marasm şi drept urmare nu se poate recurge la soluţionarea pe cale instituţională a ilegalităţilor sau a abuzurilor comise inclusiv în legătură cu organizarea şi funcţionarea instituţiilor din cadrul PRez. (vezi implicaţiile din cazurile de notorietate publică referitoare la Omar Hayssam şi Iskandarani unde trebuie să răspundă SRI, SIE, Justiţia, Parchetul, s. a.).
    Domeniile puterii rezervate deţin insuportabil de mulţi purtători de robe şi stele mari certaţi cu legea. În România din cauza dezorganizării existente nu numai valorile sunt inversate ci şi principiile şi legile fireşti ale naturii, astfel anormalul a devenit normal, ilegalul – legal şi invers, „hoţii strigă hoţii” şi ticăloşii ameninţă ticăloşenia. Legea este mai mult vătămată decât protejată de cei care ar trebuie să o apere. Aceste anomalii societale au condus la constituirea în cascadă a multor structuri judiciare tot mai ineficiente (investindu-se costuri mari) şi la îndemnul ca specialiştii şi profesioniştii cu experienţă în domeniu să treacă în tabăra celor care apără criminalitatea şi nu dreptatea, dovedindu-se astfel că unele instincte animalice ale fiinţei umane sunt mai dezvoltate decât conştiinţa.
    Pentru, însănătoşirea morală şi organizatorică a structurilor din cadrul PRez în scopul definirii noilor identităţi şi atribuţii şi pentru determinarea acestora de a acţiona în interesul comunitar şi al ridicării performanţelor şi a prestigiului lor, la cote impuse de nivelul european, este necesară intervenţia pe durată lungă, calificată şi în mod profesionist a forumului societăţii civile (autocenzurat şi autoepurat permanent) care, dovedind angajament şi responsabilitate trebuie să solicite sprijin instituţiilor, europene abilitate, în vederea asigurării finanţării, asistenţei şi supravegherii directe.
    Necesitatea aplicării unei astfel de norme a Societăţii Civile (program) pentru reformarea PRez este impusă şi de faptul că, o parte din structurile acesteia au avut implicaţii condamnabile în desfăşurarea evenimentelor sângeroase din decembrie 1989 şi după, încă neelucidate timp de 27 ani de bâlbe petrecute în direcţia aflării adevărului. În alte ţări foste comuniste din Europa Centrala şi de Est, instituţiile similare, au fost reformate cu succes, fără complicaţii, imediat după destrămarea puterii comuniste, trecându-se în acelaşi timp la aplicarea în domeniu a unor criterii şi principii de performanţă.
    Viaţa publică din România va deveni acceptabilă şi dacă aceste domenii ale puterii rezervate vor fi dominate de oameni de CARACTER, cu capacităţi intelectuale însemnate, de o moralitate deosebită, ataşaţi noilor valori ale democraţiei şi care sunt dornici (fideli unei cauze nobile) să alinieze ţara în rândul marilor familii europene. Pentru a disciplina şi civiliza un popor balcanic în spirit European sau al cerinţelor democratice sunt necesare a se aplica o serie de măsuri politico-administrative specifice pe care unele popoare din zona le-au experimentat obţinând rezultate pozitive. Din (ne)fericire pentru poporul român acestea nu mai sunt posibile în conjunctura aderării la UE, dar ele trebuie suplinite în mod sigur cu altele adecvate concepute şi gândite în laboratoarele inteligenţei româneşti cu sprijin occidental, deoarece sunt strict necesare pentru constituirea unui nou edificiu al ordinii sociale şi politice în România.
    Puterea publică (PPub), reprezintă ansamblu de prerogative atribuite administraţiei publice pentru a promova interesul general ori de câte ori vine în contradicţie cu cel particular sau, dreptul autorităţilor administraţiei publice de a reglementa în domeniile nedefinite de lege sau de a emite norme speciale pentru aplicarea legii, ori modul specific de sistem multipartid propriu democraţiei care constă atât în reglementarea juridică a accesului la putere pentru orice grup, cât şi în instituţionalizarea sistemului de valori.
    PPub poartă amprenta directă a actului de voinţă a alegătorilor pentru înfăptuirea statului de drept, minimal, social sau al bunăstării, numai dacă procedurile tehnice de investire a aleşilor şi a executivului sunt însuşite şi avizate de către elita societăţii civile şi prevăd în acelaşi timp modalităţile şi clauzele de destituire a demnitarilor publici în perioada exercitării unui mandat, altfel în societate activează la parametrii ridicaţi violenţa politică şi pseudodictatura.

  2. Poate ca nu mai are timp pt. alegeri tinind cont de prejudiciul enorm de mare procurori ar trebuie sa ceara arestarea lui Blaga si sa-i spuna pe toti si care au dat bani si cine a primit, Gasca este mare se apropie de 20 persoane si sepoate recupera repede prejudiciul prin confiscarea averilor, dar trebuie presati procurori de catre CSM sa urgenteze cazul, daca taraganeaza iar ani de zile cercetarea e simplu ca se urmareste acoperirea hotilor.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger