AcasăDezvaluiriAncheteSudul Litoralului, boicotat de autoritati!

Sudul Litoralului, boicotat de autoritati!

Pe Podul Agigea se „lucreaza” de trei ani

Ca in fiecare zi a acestui sezon estival, si aceasta dimineata a debutat cu deja traditionala stire despre blocajul rutier de pe Podul Agigea si cozile kilometrice formate din masinile celor care se incapataneaza sa-si petreaca vacantele in Sudul Litoralului. Asta desi autoritatile par sa faca tot ce este posibil pentru a boicota aceasta zona superba care atrage inca milioane de turisti.

Pe Podul Agigea se „lucreaza” de peste trei ani

Iar situatia este la fel de dezastruoasa de cand au inceput banalele lucrari de reparatii ale Podului Agigea, la inceputul lunii iunie. Dar nu 2016, ci 2013! Pentru ca, iata, deja de peste trei ani de zile, perioada in care sutele de sefi si sefuleti de la CNADNR continua sa incaseze de la buget sume mai mult decat frumusele, podul care face legatura cu Sudul Litoralului este pur si simplu suugrumat. Si continua sa se circule pe cate o singura banda, pe axul central, cu o limitare de viteza de 50 de kilometri pe ora, desi nu se zareste, de luni de zile, nici tipenie de muncitor pe „santierul” de la Agigea. Si acesta este doar varful „iceberg”-ului care este pe cale sa scufunde Sudul Litoralului, unul unde raidurile inspectorilor de la Antifrauda frizeaza deja ridicolul.

Pe aici nu se trece!

Densitate organelor de control în plin sezon estival strică concediileturiştilor

Greu de apreciat care sunt resorturile launtrice ale acestei atitudini a functionarilor de la Compania Nationala a Autostrazilor si Drumurilor Nationale din Romania, dar cert este ca acestia s-au baricadat pe „pozitia” de la Podul Agigea, mai ceva decat eroii din primul razboi mondial la Marasesti. Si, intr-adevar, dupa mai mult de trei ani de fracturare a circulatiei in acest nod rutier strategic, nu va mai dura mult pana ce mai-marii CNADNR isi vor indeplini misiunea secreta si vor putea raporta Ministerului Transporturilor ca „pe aici nu se trece”! Deja, indiferent de ora,  coada care se formeaza pentru a traversa Podul Agigea spre Mangalia se intinde nu doar pe breteaua de iesire de pe autostrada, dar chiar si cativa kilometri buni pe „Autostrada Soarelui”. Asa ca, daca este sa dam un singur exemplu, turistii isi impart drumul in doua parti egale. Pentru ca, exact cat faci de la Bucuresti la Constanta, cu tot cu „filtrul” de la Fetesti, tot atat timp pierzi ca sa parcurgi si „restul” de drum de la Agigea pana in statiunile din Sudul Litoralului.

Antifrauda, noul GESTAPO al sistemului

Iar in tot acest timp cat stau in trafic, turistii privesc neputinciosi la coloanele de masini ale caror girofaruri si sirene fac sa se intinda si mai mult nervii conducatorilor auto si a familiilor acestora. Mai ales ca nu este vorba despre Ambulante, masini de Pompieri sau de Politie, ci de impresionanta flota auto a celor de la Antifrauda. Care bantuie chiauni de colo-colo, nemaistiind nici ei ce sa faca pentru a strica definitiv concediile bietilor oameni. Care, dupa ce apuca sa ajunga la destinatie, dau din nou nas in nas cu vajnicii inspectori de la Antifrauda, care sunt omniprezenti, indiferent ca este vorba despre receptiile hotelurilor, terasele de pe faleza sau chiar pe plaja, unde dau iama printre sezlonguri. Si, cu toate ca nici „mascatii” Politiei sau ai Jandarmeriei nu descind atat de „turbati”, preferand metode mult mai discrete de a-si face treaba, inspectorii de la Antifrauda parca fac totul pentru a intari si mai mult porecla batjocoritoare de GESTAPO, pe care a primit-o deja de la cetateni structura lor.

La panda, ca talharii

Dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, multi dintre actualii inspectori care se iau la tranta cu mica evaziune au fost inainte de a fi angajati la Antifrauda, poate doar DNA o sti cum, padurari la Romsilva, soferi sau chiar preoti. Iata insa ca, odata dotati cu uniforme, girofaruri si salarii mai mult decat bunicele, inspectorii s-au apucat sa se joace de-a hotii si vardistii, asigurand insa ambele roluri. Pentru ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, in ultima vreme s-au inmultit pe Litoral cazurile in care inspectorii aflati la panda, in civil de aceasta data, au fost confundati de turisti sau proprietarii de unitati turistice sau comerciale cu hotii care oricum isi fac si ei simtita prezenta in sezonul estival. Asa ca unii i-au „inghesuit” direct, altii au sunat la 112, situatia lamurindu-se de-abia dupa ce, cu greu, noii „James Bond” de la Antifrauda au binevoit sa se legitimeze.

Inchidem tot!

Asa ca excesul de zel dovedit de inspectorii Antifrauda in cadrul descinderilor „in cascada”  din plin sezon estival este doar ultima etapa a planului pe cat de prostesc, pe atat de draconic si pagubos deopotriva, de boicotare a Sudului Litoralului. Pentru ca, indiferent ca gasesc si diferente de doar cativa lei atunci cand fac monetarul, sau sume de cel mult cateva sute de lei cu care urmeaza sa se achite furnizorii de marfa, Antifrauda Constanta inchide tot! Fara sa le pese daca „vinovatii” sunt sau nu la prima abatere, daca exista sau nu martori care sa le sustina spusele sau daca, ulterior, judecatorii ar putea considera aceasta masura extrema drept una exacerbata pentru o suma ridicol de mica. Nu, Antifrauda inchide tot, pana la inchiderea sezonului estival, pentru a se convinge astfel ca picior de turist nu va mai calca pe plajele din Sudul Litoralului, unde hotelurile, terasele si orice comerciant sunt „tinte in miscare”, care au ajuns sa fie „vanati” mai ceva decat pucistii turci de catre „sultanul” Erdogan.

Dar la Port nu va tine?

Oare de ce inspectorii Antifraudă nu au tupeu să descindă şi în Portul Constanţa?

Iar culmea este ca, in acest timp, in zonele de fite din partea de nord a Litoralului, desfraul evazionist este la el acasa, marile cluburi sau alte destinatii exclusiviste fiind „mangaiate” doar cu niste amenzi de catre autoritati. Bineinteles, atunci cand acestea indraznesc, cu ploconelile de rigoare, sa mearga in control si pe acolo. Dar cel mai interesant ar fi de stiut daca, tot sunt asa de tari si multi, de ce nu descind inspectorii si in cea mai mare oaza de evaziune fiscala din Romania. Deci, ce spuneti domnule sef al Directiei Antifrauda Constanta, va tine sa descindeti si in Portul Constanta? Sau e mult mai usor de facut „baremurile” cu inchiderea afacerilor de familie a micilor comercianti?

author avatar
Catalin Tache
1.172 afisari

1 COMENTARIU

  1. ALOOOO , DNA, DIICOT …
    Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif si afacerile de la CFR Calatori ???
    Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penal Dorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest moment incepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !!!
    Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.
    Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor pentru segmentul feroviar. Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
    DNA confirma: record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport national. Iata insa ca procurorii anticoruptie sunt pe cale sa confirme ca managerul de la CFR Calatori a reusit un adevarat record absolut, greu de egalat pana si de ceilalti colegi din „caracatita Fenechiu”
    Iar ancheta privind acordarea contractelor de catre Valentin Dorobantu este de-abia la inceput, astfel ca performanta poate fi chiar mult mai mare.
    Deocamdata se verifica un lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
    Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte!
    Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa. Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost adjudecat prin licitatie publica. Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur ofertant. Unul si acelasi, bineinteles. Primele 70 milioane de euro Pentru a le fi mai usor, anchetatorii au impartit cele 152 de contracte in trei loturi. Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
    A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
    Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase” care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante despre cum au fost cheltuiti banii publici.
    Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
    Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013, motivand lipsa acuta de fonduri , bineinteles cu acordul tacit al ministrului de atunci… Fenechiu ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger