AcasăDezvaluiriAncheteStatul, 40% taxa de smecherie pentru constructorii straini!

Statul, 40% taxa de smecherie pentru constructorii straini!

Contractorii nu termina lucrarile de infrastructura pana ce nu semneaza acte aditionale cu „cheltuieli neprevazute”

Daca tot ne-am apucat de facut curatenie in sistem, atunci poate ca puzderie de reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si diverselor institutii din administratia locala si centrala ar trebui trasi la raspundere nu neaparat pentru abuz, ci pentru prostie in serviciu. Pentru ca, pur si simplu, toti acesti demnitari si functionari care, de bine, de rau, primesc un salariu de la buget nu indraznesc sa se opuna santajului la care majoritatea constructorilor straini care fac afaceri in tara noastra supun statul roman.

Contractorii nu termina lucrarile de infrastructura pana ce nu semneaza acte aditionale cu „cheltuieli neprevazute”

Iar un recent raport informativ intrat in posesia noastra arata nu doar ca factorii de decizie de la Bucuresti au cunostinta de perceperea acestei veritabile „taxe de smecherie”, dar o si accepta, neindraznind sa dea lucrurile la iveala. Pentru ca, de exemplu, atat la Ministerul Transporturilor, dar si la Primaria Capitalei, ca sa dam un singur exemplu, se stie foarte bine ca o foarte importanta firma straina adopta una si aceeasi strategie prin care incaseaza in plus nu mai putin de 40% din valoarea initiala a contractelor castigate, sub forma unor asa-numite „cheltuieli neprevazute”. Ceea ce poate fi o explicatie, fie ea si una suplimentara, pentru starea de-a dreptul dezastruoasa in care se afla inca infrastructura de la noi.

„Momeala” fondurilor europene

La cate dosare de coruptie au „bubuit” printre „regii constructiilor” de la noi aproape ca nu mai este un secret pentru nimeni ca, in tara asta, nu s-a putut construi absolut nimic temeinic in ultimele aproape trei decenii, tocmai din cauza acestui flagel.

Demnitarii romani prefera sa taie panglici in loc sa apere interesele statului

Iata insa ca nu doar coruptia ne impiedica sa avem o infrastructura nationala barem la limita bunului simt, dar situatia parca se inrautateste atunci cand marile contracte sunt atribuite unor companii straine cu nume. Dar care, desi nu dau spaga pentru primirea acestor lucrari, pun totusi bete in roate finalizarii la termen, din simple calcule financiare. Pentru ca, odata cu declansarea isteriei anticoruptie si mazilirea constructorilor romani implicati in tot felul de retele transpartinice de influenta, marile firme straine de profil castiga pe banda rulanta contractele de infrastructura, mai ales cele care se bazeaza pe finantare externa, din „sacul fara fund” al fondurilor europene. Insa, dupa ce semneaza contractele pe fonduri europene, constructorii trag de timp sub tot felul de pretexte puerile, pana ce expira termenele de constructie si se termina anul financiar in exercitiu, pentru ca povara platilor sa cada de acum incolo in spatele autoritatilor romane. Unele care se dovedesc incredibil de usor de santajat.

„Bani de buzunar”

Iar din acest moment strategia constructorilor straini se schimba din mers, expatii renuntand sa se mai ascunda pentru intarzierea nejustificata a lucrarilor sub tot felul de pretexte cum ca, de exemplu, au mai gasit niste cabluri in subteran care nu erau in planurile initiale si trebuie sa le mute si pe acestea. Insa, in timp ce sute de mii de bucuresteni isi blesteama zilele la volan in incercarile zilnice de a ajunge acasa printre „furcile caudine” ale santierelor conservate, reprezentantii constructorilor straini nu au decat o singura grija. Sa forteze mana autoritatilor romane sa „inghita” sumele astronomice pe care le trec in actele aditionale la contractele initiale, sub forma unor „cheltuieli neprevazute” in cuantum de nu mai putin de 40% din valoarea negociata. Iar daca, simtind ca lor, spre deosebire de straini, chiar le sufla DNA-ul in ceafa, cei responsabili nu se executa si semneaza actele aditionale, atunci toata presiunea opiniei publice se muta pe umerii institutiilor de stat.

Denuntul, ultima solutie!

Institutii ai caror reprezentanti insa, cu o incapatanare demna de o cauza mai buna, nu indraznesc insa sa faca public acest santaj, preferand sa traga de timp pana ce, in cele din urma, accepta „taxa de smecherie” de 40%, perceputa de niste firme occidentale din domeniul constructiilor. Si acestea nu sunt simple povesti sau zvonuri, existand de-a lungul vremii nenumarate rapoarte informative, inclusiv la nivelul Ministerului Transporturilor sau la cel al Primariei Capitalei, care indica aceasta stare de fapt, cu nume, date si probe mai mult decat concludente. Numai ca, timorati mai ceva decat colegii care luau spaga de la constructorii romani, reprezentantii respectivelor institutii se codesc sa apeleze la ultima solutie in acest sens, denuntul! Iar la randul lor procurorii se feresc ca dracul de tamaie sa nu se autosesizeze cumva, fie si din greseala,  cu privire la practica acestor firme. Timp in care marile proiecte de infrastructura sunt blocate, constructorii straini nefacand niciun compromis pana ce nu primesc „taxa” de 40%, pe care s-au invatat sa o perceapa de la un stat roman care se dovedeste pe deplin impotent in apararea propriilor intrese. Si, culmea, chiar fara sa ia spaga…

author avatar
Catalin Tache
1.296 afisari

2 COMENTARII

  1. Valorificarea experientei si a potentialului uman inventiv precum si a stiintei sau iscusintei poporului roman in folosul sau, in scopul realizarii progresului national ori a obiectivelor de interes general se poate materializa in actul politic sau al administratiei publice, in reducerea riscurilor economici si ai instabilitatii sociale numai daca exista in evolutia fireasca a societatii romanesti ca piatra de capatai STRATEGII viabile necesare elaborarii de politici macro si micro economice.
    – STRATEGIA GLOBALA NATIONALA – reprezintă un ansamblu de, analize, previziuni (prognoze) la nivel „macro-sistem”, decizii şi acţiuni strategice cu privire la; alegerea metodelor si mijloacelor optime utilizate, stabilirea si folosirea judicioasa, oportuna si legitima a resurselor si energiilor interne si externe aflate la dispozitia tarii, in scopul realizarii, in sistem integrat, a obiectivelor nationale ce vizeaza progresul general, pe termen mediu si lung si obţinerea avantajului competitiv potrivit misiunii sale, avand in vedere evolutiile similare pe plan mondial.
    – STRATEGIILE SECTORIALE NATIONALE – (din dom. sanatatii, invatamantului,
    industriei, agriculturii, protectie sociale, apararii nationale, ordini publice,
    justitiei, administratiei publice, etc. ) – reprezintă un ansamblu de analize, previziuni
    (prognoze) la nivel „de subsisteme”, decizii şi acţiuni strategice privitoare la domeniile in cauza, referitoare la; dispunerea metodelor si mijloacelor eficiente utilizate, stabilirea folosirii judicioase, oportune si legitime a resurselor alocate, in vederea realizarii obiectivelor tinta la nivel national, specifice, pe termen scurt si mediu tinand cont de obligativitatea corelatiilor sectoriale si respectarii parametrilor cuprinsi in traiectoriile evolutive prevazute in Strategia Globala Nationala.
    Numai Strategiile viabile, eloborate cu ingeniozitate vor putea genera Politici Publice sanatoase in baza carora sa fie emise legi pertinente durabile. Altfel societatea romaneasca va fi condusa, asa cum se intampla de 26 de ani, pompieristic din esec in esec pana la stadiul de FALIMENT NATIONAL.
    – Pentru eficientizarea sistemului politic, care in 26 de ani nu a dovedit ca detine macar un singur plan pentru interes national, indiferent de ideologie (oricum aceasta există numai la nivel declarativ deoarece în realitate lipseşte cu desăvârşire) SISTEMUL POLITIC LEGISLATIV trebuie separat de managementul ECONOMIC (neamestecul politicienilor in numirea de persoane pe diferite functii de conducere sau executie) si cel ADMINISTRATIV (alegerile consilierilor locali si primarilor sa nu se mai faca pe liste de partid si numai in baza unor criterii de integritate, pregatire-instruire si competente dovedite in practica).
    – Pentru consolidarea DEMOCRATIEI IN ROMANIA, care in 26 de ani s-a demonstrat ca functioneaza doar prin mima trebuie adoptate STRATEGII de dezvoltare a CLASEI DE MIJLOC ca pilon de bază al unei stabilităţi sociale, fiind cea mai acuta necesitate pentru asigurarea viitorului optimist al poporului roman, drept pentru care se impune:
    a). – REDUCEREA SĂRĂCIEI inclusiv prin valorificarea eficientă în folosul fiecărui român a bogăţiilor solului şi subsolului (respectarea algoritmului dictat de cota indiviză dispusă de Dumnezeu pentru fiecare român) sau a utilizării factorilor geografici naturali de producţie şi servicii. Revizuirea sistemului de redevenţe care de 26 de ani favorizează discreţionar numai pe OLIGARHI. Impunerea realizării algoritmului de salarizare minimă astfel ca, în România după aderare la U.E să se respecte limita minimă de 65% din salariu mediu existent în comunitatea europeană de 800 de euro.
    Redarea sperantei si optimismului cetatenilor romani este posibila prin adoptarea de srtrategii nationale si sectoriale (de dezvoltare a productiei si cresterea productivitatii muncii) care sa apropie PUTEREA DE CUMPARARE a romanilor de cea a cetatenilor din UE prin eliminarea sclavagismului modern caracterizat prin costuri ale vietii la preturi (tarife) europene si venituri sau castiguri salariale de tip african sau asiatic.Comparativ cu anul 1989 puterea de cumparare a romanilor a scazut enorm, sindicatele simt oroare cand analizeaza acest indicator de baza al vietii, iar INS nu-l publica din motive politice.
    b). – COMBATEREA ANARHIEI prin impunerea respectării de către toţi cetăţenii români fără nici o discriminare, a (moralităţii) bunelor practici sau obiceiuri, a principiilor dictate de civismul modern şi a reglementarilor elaborate şi ierarhizate pe baza elementelor de raţionalitate progresiste care să vizeze interesul general (colectiv).
    Pentru dezvoltarea spiritului civic in Romania, trimestrial trebuie făcute publice de către Guvern si presa (de buna credinta) statisticile referitoare la stadiul imoralităţii şi incompetenţei pe niveluri de putere publică, pe ministere sau domenii ale administraţiei locale sau centrale, folosind în cazurile existente la investigarea acestora, culegerea de date voluntari din toate domeniile, învăţământ, sănătate, administraţie, justiţie, ordine publică şi apărare, finanţe, etc.
    c). – DIMINUAREA LA MAXIMUM A OLIGARHIEI prin limitarea accesului la putere publică a celor care sunt îmbogăţiţi pe căi oneroase.Trebuie să se facă stiut public si cu sprijinul SOCIETATII CIVILE ce are simtul responsabilitatii topul pe ultimii 26 de ani a îmbogăţiţilor prin intermediul funcţiei publice (politice) sau prin metode frauduloase ori care au intrat în politică pentru a fi protejaţi de legea penala, precum şi a celor ce fac afaceri oneroase prin intermediul rudelor sau diverşilor interpuşi. Astfel vor fi facute publice listele cu persoanele indezirabile pentru politica României şi cu cele declarate “non grata” pentru viaţa publică din România.
    Numai consolidand instituţiile statului de drept si limitând puterea economică si politica a oligarhilor si impostorilor este posibilă schimbarea in bine a istoriei neamului si a dezvoltarii economice in interesul progresului general al Romaniei. Doar, diminuarea SARACIEI, eliminarea ANARHIEI (a comportamentului discretionar a unor farisei fata de norme) si limitarea PUTERII OLIGARHILOR va face posibila, garantarea diferenţei de opinie şi va asigura in acelasi timp capacitate adevărului de a combate pacatul, greşeala si minciuna precum si conditiile necesare eliminarii riscului de activare a oricarui tip de dictatura.
    Cand vom intelege ca fraiele puterii politice si economice sunt in mana unor persoane fara constiinta si fara scrupule, care nu poseda capacitatea de a-i intelege pe ceilalti, vom privi realitatea intr-o lumina noua fiind vorba de o plaga a raului care se intinde din urma fara dificultati. Pentru a ajunge sa conduca, un psihopat nu are nevoie de adeziunea majoritatii ci este de ajuns sa fie sprijinit de un grup de interese care poate sa gadile instinctele primare ale disperatilor , sa “orienteze” si sa conduca “populatia” ca pe o turma de animale.
    In Ro EXISTA un mare RISC. Dupa modelul celor aflati la putere toata societatea poate fi contaminata cu sceleratii morali si nu numai!

  2. Bani online. Cautam urgent operatori pe internet. Castigurile sunt foarte motivante. Lucrati acasa la dvs, la calculator, in timpul liber. Asiguram instruire gratuita si de cea mai buna calitate. Trebuie sa aveti varsta de 18 ani si cunostinte minime de navigare pe internet. Cereti acum detalii la adresa de email a unuia dintre coordonatorii echipei noastre:isticioai_aana@yahoo.com

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger