AcasăDezvaluiriAncheteSova si Halalai, personaje penale in „O scrisoare pierduta”!

Sova si Halalai, personaje penale in „O scrisoare pierduta”!

Iata ca, desi se afunda tot mai adanc alaturi de protectorul sau, seful Cancelariei premierului, Vlad Stoica, in ancheta privind traficul de influenta facut la numirea sa in fruntea EXIMBANK, Traian Sorin Halalai reuseste sa ajunga cap de afis si intr-un alt dosar de coruptie exploziv.

Dan Sova le-a cerut celor de la EXIMBANK sa trimita mai departe o scrisoare

Astfel ca procurorii anticoruptie lucreaza acum pe doua fronturi la anchetarea rolurilor jucate de catre presedintele celei mai profitabile companii de stat in dosarele aflate printre prioritatile procurorilor DNA. Este vorba atat de speta spagii de un milion de euro data pentru preluarea EXIMBANK, cat si de rolul de „bancherul turmentat” care a ratacit scrisoarea de garantie bancara in dosarul restituiirii ilegale de 10 milioane de euro catre Gruia Stoica. Si unde, ce-i drept, imparte „gloria” penala alaturi de un alt „actor grabit”, purtatorul de cuvant al PSD, Dan Sova.

Ultimatum de o zi

Traian Sorin Halalai i-a raspuns lui Sova cu o scrisorica misterioasa

Cu Gruia Stoica aflat in stare de arest preventiv, membrii Guvernului care ii promisesera anterior acestuia preluarea  companiei de stat CFR Marfa si-au zis probabil ca nu-i bine sa-i puna prea mult la incercare rabdarea miliardarului din Toflea, mai ales ca acesta ar avea ce povesti la o adica procurorilor care il ancheteaza. Si pentru a-i mai alina din suparare patronului GFR, oamenii acestuia din Guvernul Ponta s-au dat peste cap, prin incalcarea oricaror prevederi legale, pentru a-i vira in conturile personale cele 10 milioane de euro pe care afaceristul le pierduse in urma esuarii incercarii de privatizare „cu dedicatie” a CFR Marfa. Insa, din pacate pentru artizanii acestei combinatii, misiunea de a rezolva spinoasa problema, mai ales ca procurorii DNA le suflau oricum in ceafa, i-a revenit tocmai impulsivului Dan Sova. Cel care a actionat cum stie el mai bine, asa ca s-a apucat de trimis scrisorele la toate bancile, sa se dea imediat banii. Dar nu statului roman, care pusese sechestru pe cele 10 milioane euro, ci lui Gruia Stoica. Dupa cum o demonstreaza pe deplin si scrisoarea trimisa catre directoarea de operatiuni a EXIMBANK, Sanda Teodora Popescu, in data de 20.03.2014.  Si prin care o roaga „sa transmita pe canal bancar, pana pe data de 21.03.2014, scrisoarea de garantie a sumei de 10.000.000  euro catre Raiffeisen Bank International AG Viena, Austria”.

DHL-ul e de vina!!!

Insa desi ultimatumul dat de catre Dan Sova pe 20.03.2014, dura doar o zi, la terminarea programului de lucru din 24.03.2014, deci dupa patru zile, lui Dan Sova ii raspunde in locul directoarei Popescu nimeni altul decat presedintele EXIMBANK. Iar tam – nesam, Traian Sorin Halalai ii trimite lui Dan Sova o scrisorica misterioasa, dar care a intrat si in posesia noastra. Si unde, sub propria semnatura, Halalai il instiinteaza pe fostul ministru al Transporturilor ca desi ar fi retrimis scrisoarea acestuia „ pe suport de hartie in data de 21.03.2014, prin curier special DHL(ora 10.54), banca destinatara l-ar fi anuntat pe presedintele EXIMBANK ca nu a primit „coletul”. Iar anuntul ca „nu a primit cererea de plata pe suport hartie” s-a facut de catre Raiffeisen atat in data de 21.03 2014 ora 14.28, cat si ulterior, in data de 24.03.2014, ora 13.26!!! Si uite cum, chipurile,  in timp ce toti clientii din lumea asta par extrem de multumiti de activitatea DHL,  Halalai sustine ca s-a gasit cea mai profesionista firma de curierat rapid sa rataceasca tocmai „buclucasa” scrisoare de garantie de 10.000.000  milioane euro!

Buni de plata!

Cum procurorii nu cred in ruptul capului in astfel de explicatii copilaresti, se cerceteaza acum intens posibilele motive pentru care Traian Sorin Halalai, singurul care putea da o dispozitie de o asemenea importanta, in totala contradictie cu procedurile bancii, ar fi luat decizia de amanare a transmiterii actelor la Viena. Pretext ideal pentru ca functionarii Ministerului Transporturilor sa ia decizia, motivand ca sunt presati de timp, sa-i dea lui Gruia Stoica cele 10 milioane de euro care trebuiau sa ramana in posesia statului roman, care a fost astfel prejudiciat cu o suma uriasa. De asemenea, anchetatorii iau in calcul o eventuala intelegere prealabila intre cele doua personaje principale, dar si penale, ale repunerii in scena a acestei veritabile parodii a piesei „O scrisoare pierduta”. Si daca nu cumva epistola de raspuns retrimisa la patru zile de Halalai catre Sova este doar o incercare de „acoperire” a celor doi. Dar una atat de proasta, fie vorba intre noi, incat documentele interne ale companiei DHL o pot transforma oricand intr-o proba zdrobitoare in fata instantei de judecata…

 

 

author avatar
Catalin Tache
3.296 afisari

2 COMENTARII

  1. D N A , PREGATITI AUTOCARUL SA-I RIDICATI…
    DE NECREZUT: PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA ACESTA SOCIETATE DE STAT, AU RAMAS IN FUNCTII…CARMEN MARIA POPESCU , ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN, ETC.

    Sub privirea neputicioasa a Ministrului Transporturilor, dl.IOAN RUS , subalternii isi fac in continuare de cap!

    Tupeu si smecherie maxima,achizitii „marca inregistrata” CARMEN MARIA POPESCU? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro.
    Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?”
    DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” cel putin din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
    Ar fi interesant si nu numai !

  2. O MICA AFACERE “MARCA” CARMEN MARIA POPESCU, DIRECTOAREA DE ACHIZITII DE LA CFR CALATORI?
    “Firma lui Florin Walter a încasat în 2013 peste 1 milion de euro de la compania de stat.
    Externalizarea serviciilor de curățenie a trenurilor care pleacă din Gara de Nord a umplut cu milioane de euro conturile firmei Romprest.
    Dacă în primele șase luni ale anului, CFR Călători București a decontat peste 500.000 de euro firmei Romprest Servicii Integrate, în 2013, firma patronată de Florin Walter, a golit bugetul companiei feroviare de peste 1,13 milioane de euro pentru așa-zise sevicii de salubrizare a trenurilor. Numai din salubrizarea vagoanelor de călători, Romprest a încasat aproximativ 500.000 de euro.
    Potrivit registrului operațiunilor generatoare de obligațiuni de plată al CFR Călători București, în perioada ianuarie-decembrie 2013, conducerea CFR Călători București a decontat peste 5,13 milioane de lei firmei Romprest Servicii Integrate. Pe lângă salubrizarea vagoanelor, angajații Romprest sunt plătiți pentru compactare gunoi, colectare gunoi, manipulare acumulatori, colectare transport depozitare gunoi, salubrizare automotoare, deszăpezire, salubrizare, gunoi menajer, colectare gunoi menajer, colectare transport depozitare gunoi menajer și salubrizare automotoare Desiro. Pe lângă serviciile de curățenie în trenuri, Romprest a încasat peste 1,1 milioane de lei pentru servicii de salubrizare. „Milioane de euro se cheltuiesc anual de către conducerile celor opt regionale CFR Călători. Cei mai mulți bani se cheltuiesc de CFR Călători București”, ne-au explicat surse din cadrul companiei.
    Romprest încasează bani și pentru manipularea acumulatorilor, în contul firmei de curățenie intrând peste 670.000 de lei. Serviciile de curățenie a automotoarelor și a Săgeților Albastre a costat aproximativ 1,1 milioane de lei”
    NORMAL CA MAI SUNT SI ALTE FIRME CU ABONAMENT LA CARMEN MARIA POPESCU , PE LA TIMISOARA , IASI , BRASOV, CONSTANTA , CRAIOVA, BUCURESTI,CLUJ, ETC.CARE AN DE AN CASTIGA PE BANDA RULANTA NEGOCIERILE PENTRU SALUBRIZAREA MATERIALULUI RULANT SI PE CARE DNA TREBUIE SA LE DISECE.
    SUTE DE MILIOANE DE EURO DUSE PE “APA SAMBETEI” TOATE IN BENEFICIUL MAHARILOR DE LA CFR CALATORI SI ASTA IN TIMP CE ANGAJATILOR LI S-A LUAT SI AERUL…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger