AcasăDezvaluiriAncheteSorin Blejnar, papusarul din spatele miliardelor lui Gruia Stoica si ale lui...

Sorin Blejnar, papusarul din spatele miliardelor lui Gruia Stoica si ale lui Vasile Didila

Au facut primii bani vanzand fier vechi in comuna galateana Toflea. Si, intr-un mod de-a dreptul inexplicabil, au ajuns peste noapte unii dintre cei mai bogati si mai influenti oameni din Romania. Si nu ne referim aici strict la faptul ca fratii Gruia Stoica si Vasile Didila au pus mana pe transportul feroviar de marfa din Romania sau ca au „capusat” pana la ultimul leu bugetul Ministerului Transporturilor.

Sorin Blejnar se află în spatele ascensiunii unor afaceristi de succes ca Gruia Stoica si Vasile Didilă

Insa si mai uluitoare este supunerea de care dadeau dovada in fata „regilor trenurilor” inalti demnitari ai statului roman, in frunte cu premierul Victor Ponta, politicieni de la diverse partide si chiar ofiteri cu functii importante in anumite servicii secrete. De unde toata aceasta putere? Cum de pana si Viorel Hrebenciuc, in vremurile lui bune, sarea din pat la orice ora si venea val-vartej in „Satul Francez”, la un simplu telefon al lui Didila sau al lui Gruia? Ca doar mai aveau si altii miliarde, dar nu dadeau chiar asa ora exacta la smecherie prin Guvern si Parlament. Insa misterul ascensiunii fabuloase a fratilor din Toflea pare sa fie lamurit, fie si intr-o oarecare masura, de informatiile ca in spatele afacerilor acestora s-ar afla de fapt alti papusari, printre care si Sorin Blejnar.

Culoarul pan-european

Cisternele Grupului Feroviar Român au împânzit toată Europa

Poate doar vechile conduceri ale „Doi s’un sfert” sau unii ofiteri de la SIE sa explice cum de au pus pe picioare fratii Gruia si Didila un imperiu feroviar transfrontalier, care, prin intermediul Grampet Grup, se intindea din Germania, Austria si Ungaria pana in Moldova si Ucraina, trecand prin Serbia, Bulgaria si Muntenegru. Asta ca sa nu mai vorbim de monopolul transportului de marfa din Romania. Culmea este ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, de la crearea acestui veritabil culoar feroviar pan-european pare sa li se si traga caderea fratilor din Toflea. Pentru ca, la un moment dat, niste atasati militari americani ar fi  facut ochii cat cepele cand au aflat ca, pentru executarea anumitor manevre ale trupelor pe calea ferata in Estul Europei, ar trebui sa primeasca si acceptul fratilor Gruia si Didila, ale caror trenuri de marfa ocupau tot orarul feroviar din zona. Si astfel ar fi inceput sa intrebe amicii de peste Ocean cine sunt cei care au acaparat – si continuau sa o faca – tot ce inseamna cale ferata in aceasta parte strategica a Europei.

Operatiunea CLG

Iar un asemenea imperiu nu avea cum sa nu atraga atentia celor obisnuiti sa traga sforile marilor combinatii din umbra unor puternice grupuri de influenta. Si, dupa cum sustin sursele noastre, nici Sorin Blejnar nu avea cum sa nu fie interesat de cisternele Grupului Feroviar Roman, compania fanion a lui Gruia Stoica. Este vorba despre acelasi Sorin Blejnar care, sa nu uitam, se afla deja intr-o lupta „pe viata si pe moarte” cu procurorii anticoruptie, DNA trimitandu-l in judecata pentru evaziune fiscala. Insa fostul sef al ANAF-ului este suspectat si ca, impreuna cu vamesul sef Viorel Comanita, ar fi implicat in operatiunea CLG, care le-a adus sotilor Radu si Diana Nemes zeci de milioane de euro. Este vorba despre o grupare care cumpara sute de mii de tone de benzina si motorina de la Oil Terminal Constanta si de la controversata companie Oscar Downstream, in scopul declarat al realizarii unui alt produs finit. Iar in acest mod erau scutiti de plata mai multor accize catre statul roman. Insa in loc sa realizeze produsul CLG, combustibilul era vandut direct in benzinarii. Iar reteta este posibil sa fi fost exportata si in tari ca Bulgaria, Serbia si Muntenegru, unde traficul cu carburant din Romania este inca in floare. Si daca informatiile vehiculate in sistem se adeveresc, serviciile trebuie sa afle si ceilalti posibili papusari din spatele fratilor Gruia Stoica si Vasile Didila, mai ales ca se spune ca acestia nu ar controla cu adevarat decat o treime din afacerile de miliarde de euro pe care le deruleaza.

author avatar
Catalin Tache
6.210 afisari

2 COMENTARII

  1. SCRISOAREA CĂTRE WILHELM FILDERMAN,
    PREŞEDINTELE FEDERAŢIEI COMUNITĂŢILOR EVREIEŞTI DIN ROMÂNIA ,
    A MAREŞALULUI ION ANTONESCU
    19.10.1941
    DOMNULE FILDERMAN,
    În două petiţii succesive îmi scrieţi „de tragedia zguduitoare” şi mă „imploraţi” în cuvinte impresionante, reamintind de „conştiinţă” şi de „omenie” şi subliniind că sînteţi „dator” să apelaţi „la mine” şi „numai” la mine, pentru evreii din România, care sînt trecuţi în ghetouri pregătite pentru ei pe Bug.Pentru a amesteca tragicul în intervenţia Dvs., subliniaţi că această măsură „este moartea, moartea, moartea fără vină, fără altă vină, decît aceea de a fi evrei”. Domnule Filderman, nimeni nu poate să fie mai sensibil ca mine la suferinţa celor umili şi fără apărare. Înţeleg durerea Dvs., dar trebuie, mai ales trebuia să înţelegeţi şi Dvs., toţi, la timp, pe a mea , care era aceea a unui neam întreg.Vă gîndiţi, v-aţi gîndit ce s-a petrecut în sufletele noastre anul trecut la evacuarea Basarabiei şi ce se petrece astăzi, cînd zi de zi şi ceas de ceas plătim cu mărinimie şi în sînge, cu foarte mult sînge, ura cu care coreligionarii Dvs. din Basarabia ne-au tratat la retragerea din Basarabia, cum ne-au primit la reîntoarcere şi ne-au tratat de la Nistru pînă la Odessa şi pe meleagurile Mării de Azov? Dar potrivit unei tradiţii, voiţi să vă transformaţi şi de astă dată din acuzaţi în acuzatori, făcîndu-vă că uitaţi pricinile care au determinat situaţiile pe care le plîngeţi. Să-mi daţi voie să vă întreb şi prin Dvs. să întreb pe toţi coreligionarii Dvs. care au aplaudat cu atît mai frenetic cu cît suferinţele şi loviturile primite de noi erau mai mari.Ce-aţi făcut Dvs., anul trecut cînd aţi auzit cum s-au purtat evreii din Basarabia şi Bucovina, au scuipat ofiţerii noştri, le-au smuls epoleţii, le-au rupt uniformele şi cînd au putut au omorît mişeleşte soldaţii cu bîte. Avem dovezi. Aceiaşi ticăloşi au întîmpinat venirea trupelor sovietice cu flori şi au sărbătorit-o cu exces de bucurie. Avem fotografii doveditoare.În timpul ocupaţiei bolşevice, aceia pentru care vă înduioşaţi astăzi au trădat pe bunii români, i-au denunţat urgiei comuniste şi au adus jalea şi doliul în multe familii româneşti.Din pivniţele Chişinăului se scot zilnic, oribil mutilate, cadavrele martirilor noştri, care au fost astfel răsplătiţi fiindcă 20 de ani au întins o mînă prietenească acestor fiare ingrate.Sînt fapte ce se cunosc, pe care le cunoaşteţi desigur şi Dvs. şi pe care le puteţi afla în amănunt.V-aţi întrebat Dvs. de ce şi-au incendiat evreii casele înainte de a se retrage? Vă puteţi explica de ce în înaintarea noastră am găsit copii evrei de 14-15 ani, cu buzunarele pline de grenade? V-aţi întrebat cîţi din ai noştri au căzut omorîţi mişeleşte de coreligionarii Dvs., cîţi din ei au fost îngropaţi înainte de a fi morţi? Voiţi şi în această privinţă dovezi, le veţi avea.Sînt acte de ură, împinsă pînă la nebunie, pe care evreii Dvs. au afişat-o împotriva poporului nostru tolerant şi ospitalier, dar astăzi demn şi conştient de drepturile lui.Drept răspuns la mărinimia cu care au fost primiţi în mijlocul nostru şi trataţi, evreii Dvs., ajunşi comisari sovietici, împing trupele sovietice în regiunea Odessei printr-o teroare fără seamăn, mărturisită de prizonierii ruşi, la un masacru inutil, numai pentru a ne provoca nouă pierderi.În regiunea Mării de Azov, trupele noastre retrăgîndu-se temporar şi-au lăsat cîţiva ofiţeri şi soldaţi răniţi pe loc. Cînd au reluat înaintarea şi-au regăsit răniţii mutilaţi îngrozitor.Oamenii care puteau fi salvaţi şi-au dat ultimul suspin în chinuri groaznice.Li s-au scos ochii, li s-au tăiat limba, nasul şi urechile.Îţi dai, Domnule Filderman, seama de spectacol?Te îngrozeşti? Te înduioşezi? Te întrebi, de ce atîta ură, din partea unor evrei ruşi cu care nu am avut niciodată nimic de împărţit.Dar ura lor este a tuturor, este ura Dvs.Nu vă înduioşaţi, dacă aveţi cu adevărat suflete, de ceea ce nu merită, înduioşaţi-vă de ceea ce merită.Plîngeţi cu mamele care şi-au pierdut în astfel de chinuri copiii sau cu aceia care şi-au făcut şi lor şi vă face şi Dvs. atîta rău. Un soldat rănit din P. Neamţ a fost îngropat de viu din ordinul şi sub ochii comisarilor sovietici jidani, deşi nenorocitul implora să nu-l îngroape, arătîndu-le că are 4 copii
    MAREŞAL ANTONESCU19.X.1941
    P.S.. (din volumul Ion Coja, PROTOCOALELE KOGAIONULUI, editura Tara Noastră, 2004)
    Se împlinesc 67 de ani de la executia prin împuscare, la Închisoarea Jilava, a maresalului Ion Antonescu. se spune că ar fi ultima scrisoare către sotia sa.

    Scumpa mea Rica,

    Am stat cu capul sus şi fără teamă în faţa judecăţii, după cum stau şi-n faţa Justiţiei Supreme. Aşa să stai şi tu! Nimeni în această ţară nu a servit poporul de jos cu atâta dragoste, pasiune, dezinteres, cum am servit eu. I-am dat totul, de la muncă până la banul nostru, de la suflet la viaţa noastră, făra a-i cere nimic. Nu-i cerem nici azi. Judecata lui pătimaşă, de azi, nu ne înjoseşte şi nu ne atinge. Judecata lui de mâine va fi dreaptă şi ne va înălţa.
    Sunt pregătit să mor, după cum am fost pregătit să sufăr. După cum şi viaţa mea, toata viaţa mea, mai ales în cei patru ani de guvernare, a fost un calvar. A ta, de asemenea, a fost înălţătoare. Împrejurările şi oamenii nu ne-au îngăduit să facem binele pe care împreună am dorit cu atâta pasiune să-l facem ţării noastre. Suprema voinţă a decis altfel. , au fost şi alţii., mulţi alţii. După dreapta judecată, istoria i-a pus la locul lor. Ne va pune şi pe noi. Popoarele în toate timpurile şi peste tot au fost ingrate. Nu regret nimic şi nu regreta nimic. Să răspundem la ură cu iubire, la bine cu mângâiere, la nedreptate cu iertare.
    Ultima mea dorinţă e să trăieşti. Retrage-te într-o mănăstire. Acolo vei găsi liniştea necesară sufletului şi bucata de pâine care azi nu o mai poţi plăti. Am să rog să fiu îngropat lângă ai mei, care mi-au fost străbuni şi călăuzitori, acolo la Iancu Nou. Voi fi între cei cu care am copilărit şi cu care am cunoscut şi durerile şi lipsurile. Împrejurările ne-au îndepărtat viaţa de ei, dar sufletul meu nu-i va uita niciodată. Poate vei gândi că tot acolo lângă mine trebuie să fie şi ultimul tău locaş. Scoborând în mormânt, eu azi, tu mâine, ne vom înălţa, sunt sigur, acolo unde va fi singura şi dreapta răsplată.

    Te strâng în braţele mele cu căldură. Te îmbrăţisez cu dragoste.
    Nici o lacrimă! Ion.

  2. Afacerile CFR Calatori cu OSCAR DOWNSTREAM sunt de notorietate ,cat despre afacerile cu „smecherii” de la transporturi , acestea au dus cu viteza maxima la devalizarea CFR Calatori?
    Cine ar putea fi autorii jafului ?
    Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
    Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
    La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
    Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
    Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
    Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR si Ministerul Transporturilor.
    In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical.
    Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.
    Fostul ministru RUS, stia probabil ca PSD-ul este o interminabila pepiniera penala. Si ce ?
    In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, fara licitatie , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice.
    De ce nu s-a facut licitatie?
    Numai bosii de la CFR Calatori,Dorobantu Valentin, Vasile Secara si ulterior Szentes Iosif, pot spune, dupa ce se vor consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
    Poate Corpul de control al ministrului Ghiocel Iulian Matache va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Dorobantu Valentin, Vasile Secara , Szentes Iosif si Elena Miu.
    Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din Cluj cu girul lui Secara Vasile?
    Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie?
    DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
    Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat la CFR Calatori,lasat de Dorobantu si Secara sa pastoreasca ce a mai ramas din societate) Litra Marcel,Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat?
    Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani ,cum ar fi si Dorobanţu Valentin, Secara Vasile,Szentes Iosif , au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat?
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor transportati.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând smechereste o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de calatori?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger