AcasăDezvaluiriAncheteSoc in lumea justitiei:15.000 de euro ca sa intri in DNA!

Soc in lumea justitiei:15.000 de euro ca sa intri in DNA!

„Moara” toaca tot mai tare la DNA, asa ca toti cei intrati in vizorul oamenilor Laurei Codruta Kovesi se zbat de mama focului sa gaseasca un nume cat mai greu al avocaturii, care sa fie alaturi de ei atunci cand trebuie sa dea cu subsemnatul la sediul din Stirbei Voda sau la structurile teritoriale.

Avocatii percep onorarii astronomice ca sa intre dupa client in sediul DNA

Culmea este insa ca, desi de multe ori prezenta unui avocat faimos la audieri ii face suspectului sau inculpatului tot atat de bine cat si daca si-ar da cu agheasma inainte, „nababii” barourilor profita din plin de pe urma acestei adevarate psihoze. Asa ca au ajuns sa ceara cate 15.000 de euro doar ca sa intre in DNA, sa asiste la o prima audiere. O suma care, pe langa faptul ca este imensa, pare sa fi fost impusa ca „pret unic” in mercurialul avocatilor care, dupa ce ca incaseaza atatia bani, mai dau astfel si o lovitura de imagine, dand interviuri in prime time pe la televiziuni. Ceea ce le aduce noi clienti naivi care, fie ca au miliarde, fie ca se imprumuta disperati de la cunoscuti, achita fara sa carteasca „onorariul de caz la DNA”.

Taxa de smecherie

Frica de oamenii Laurei Codruta Kovesi ii imbogateste pe unii avocati

Ani de-a randul, a tot circulat o adevarata legenda despre puterile magice ale unor avocati care, dintr-o simpla incruntare a sprancenei sau dintr-un banal suras, puteau influenta soarta unui dosar. Si, sincer vorbind, perceptia celor intrati in furcile caudine ale justitiei nici nu era chiar atat de departe de adevar. Pentru ca, mai ales pe la Parchetele sau instantele de judecata din teritoriu, influenta unor anumiti avocati, mai ales a celor proveniti chiar ei de la varful sistemului, era una coplesitoare. Asa ca multi dintre magistrati o lasau mai moale cu „avantul juridic”, doar ca sa nu si-l puna in cap pe aparatorul inculpatului, mai ales atunci cand se stia ca respectivul avocat are relatii sus puse. Drept urmare, desi se stie ca onorariile percepute de unii avocati sunt de-a dreptul piperate, mai ales ca de prea putine ori se mai si emit chitantele fiscale justificative, multi dintre clientii acestora prefera sa plateasca aceasta „taxa de smecherie”. Convinsi fiind, repet, ca dincolo de probe, aparatorii lor au mijloacele specifice prin care pot manevra cursul unui dosar.

Urmatoarea strigare, 50.000 de euro!

Singura problema este ca aceste „circuite” subterane din justitie nu functioneaza si la DNA! Asa ca, daca isi inchipuie cineva ca renumele unui avocat sau relatiile acestuia ii pot fi de ajutor odata ajuns in fata procurorilor anticopruptie, se inseala amarnic. Si, cu toate acestea, sunt multi, foarte multi cei care platesc cei 15.000 de euro care li se cer doar pentru ca un anume avocat sa intre in sediul DNA, dupa ei, pentru a-i asista la audiere. Insa si mai straniu este onorariul perceput pentru ca respectivii avocati cu staif „sa se bage” pe perioada cercetarii penale. Si anume suma de 50.000 de euro. Mai ales ca, sa nu uitam, sunt servicii avocatesti de asistenta prestate pana la trimiterea clientului in judecata, acolo unde, in mod normal, are cea mai mare nevoie de un aparator cu experienta.

„Blatul” avocatilor

Insa ceea ce este si mai interesant este faptul ca toti membrii acestei adevarate „fratii a avocatilor” percep, invariabil, acelasi onorariu, indiferent de gravitatea cazului sau numele celui care este contactat. Practic, se poate vorbi de un posibil „blat” intre cei care se baga pe cazurile de la DNA, altfel fiind greu de crezut, ca intr-o piata libera, toti avocatii respectivi isi apreciaza serviciile exact la aceeasi valoare!

author avatar
Catalin Tache
3.337 afisari

1 COMENTARIU

  1. Cam asta auzim peste tot, oamenii lui Dragnea, oamenii lui Zgonea , oamenii lui…
    Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
    Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
    Se pare ca nu, nici nu avea cum.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?
    Premierul Dacian Ciolos ar trebui sa ia aminte la ilegalitatile la adresa „tehnocratului” Dan Costescu si sa-l demita, pentru ca in niciun caz nu va avea performantele scontate in acest sector economic atat de dificil, condus acum de o marioneta a lui Liviu Dragnea, dar si a verosilor oameni de afaceri care nu stiu alta cale de a face business decat implicand si devalizand banii statului?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger