AcasăDezvaluiriAncheteServiciile rusesti penetreaza Romania, pe calea ferata, pe la Cluj!

Serviciile rusesti penetreaza Romania, pe calea ferata, pe la Cluj!

La prima vedere, ar putea parea ca ancheta privind devalizarea generalizata la care a fost supusa Compania Nationala de Cai Ferate in ultimii ani a fost abandonata de catre procurorii anticoruptie. Insa lucrurile sunt departe de a sta asa, chiar daca, uneori, complexitatea deosebita a dosarelor instrumentate i-a depasit pe oamenii Laurei Codruta Kovesi. Care insa, acum, nu doar ca au reluat in forta cerectarile, dar, cu sprijinul structurilor informative, au patruns pe noi piste, desprinse parca din filmele de spionaj.

Serviciile secrete româneşti monitorizează strict actiivitatea agenţilor FSB-ului rusesc

Si dincolo de spetele privindu-i, de exemplu, pe fostul ministru Dan Sova sau pe mai vechiul lor client, miliardarul Gruia Stoica, procurorii inca nu au terminat nici „meciul” pe care il au cu afaceristul Calin Mitica. Este vorba despre un fost mecanic de locomotiva care, dupa ce a facut o avere fabuloasa din taierea sinelor de cale ferata si vanzarea lor la fier vechi, si-a pus firmele detinute sa suga la bugetul generos asigurat de catre fosti directori de la CFR Calatori, ca Alexandru Noaptes, Teodor Gavris sau Emil Sabo. Insa mai grav chiar decat prejudiciul de sute de milioane de euro constatat de catre Curtea de Conturi la compania de stat este faptul ca, dupa cu

Printre foştii directori ai CFR Călători suspectaţi că au dat contracte cu dedicaţie se numără şi Alexandru Noapteş

m reiese din informatiile intrate in posesia noastra, serviciile secrete romanesti se afla in stare de alerta maxima, avand indicii ca de toata aceasta spoliere a cailor ferate nu este strain nici temutul FSB rusesc!

Protectia „Doi s’un sfert”!

Din mecanic de locomotivă, Călin Mitică a ajuns miliardar

Pentru un fost mecanic de locomotiva, Calin Mitica are cu ce sa se mandreasca. Fie si cu simplul fapt ca a ajuns rivalul de moarte al fostului fierar din Toflea, Gruia Stoica, cei doi fiind principalii jucatori pe piata transportului feroviar romanesc si nu numai. Sau ca a primit inalta distinctie bisericeasca Crucea Transilvana a Arhiepiscopiei Clujului, pe care nu o mai are niciun coleg de loja. De asemenea, acelasi Mitica se poate lauda ca este coleg de lot, intr-un alt dosar instrumentat de DNA, cu cumatrul lui Viorel Hrebenciuc, controversatul fost director al CFR Calatori, Alexandru Noaptes. Dar si ca s-a asociat, in alte diverse firme, cu oameni ca Rares Bogdan sau fostul conducator al serviciului secret al Ministerului de Interne, generalul Rusu Stoian.

Agathe Rudeanu, fiica lui Vasile Blaga, manager consilier la firmele afaceristului clujean

De altfel, faptul ca detine o firma privata de securitate cu unul dintre parintii „Doi s’un sfert” nu este deloc intamplator, de-a lungul timpului creandu-se legenda ca in spatele succesului in afaceri al „bietului” mecanic de locomotiva s-ar afla chiar controversatul serviciu secret. Si cum, dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, o alta firma particulara de detectivi aflata sub inaltul patronaj al clujenilor care au controlat atata amar de vreme Directia de Informatii si Protectie Interna ar fi fost implicata in actiuni suspecte impotriva proiectului „Nabuconodosor”, spre reala satisfactie a FSB-ului rusesc, lucrurile par sa incepe sa se lege tot mai mult.

250 milioane de euro

Călin Mitică este asociat cu Rareş Bogdan

Aceasta este „gaura” stabilita de catre inspectorii Curtii de Conturi in bugetul companiei de stat CFR Calatori, in urma „colaborarii” cu unele dintre firmele lui Calin Mitica, ca SC REMARUL 16 Februarie SA sau SIRV Brasov SA. Care, dupa cum sustin procurorii anticoruptie, vindeau companiei de stat vagoane revopsite pe post de unele modernizate sau faceau reparatii fictive altor vagoane, amenintandu-i apoi pe functionarii care nu acceptau mita ca sa faca procese verbale falsificate de receptie a lucrarilor. De asemenea, la acest prejudiciu, oricum urias, se adauga si activitatea constanta de sabotare a SNT CFR Calatori, care era scoasa de pe cele mai profitabile trasee pentru a se face astfel loc companiei rivale a lui Mitica, SC Transferoviar Grup SA. Practic, dupa cum sustin sursele noastre, structuri informative ale statului roman au atras chiar atentia ca se poate vorbi in acest caz de o actiune concertata, bine pusa la punct, de anihilare a companiiilor de stat care activeaza in domeniul transportului feroviar. Pentru ca, in afara de CFR Calatori, si CFR Marfa a cazut victima atat atacurilor venite din partea lui Gruia Stoica, cat si celor coordonate de catre firmele lui Calin Mitica. Adica a celuilalt miliardar specialist in vanzarea de fier vechi care a incercat sa preia una dintre cele mai profitabile societati romanesti, atat prin mijloace subterane, cat si la buclucasa licitatie in urma careia a fost arestat Gruia Stoica. Iar partenerii occidentali nu aveau cum sa stea deloc linistiti vazand cum transportul feroviar in aceasta parte a Europei, adica un segment considerat strategic din punct de vedere al sigurantei nationale, este impartit intre „investitori” ca Gruia Stoica si Calin Mitica.

Zgarda pentru Blaga

Culmea este insa ca, in toata aceasta perioada in care, dupa cum sustin procurorii DNA, Calin Mitica a devalizat in voie CFR-ul, „manager consilier” al afaceristului clujean era Agathe Rudeanu. Adica nimeni alta decat fiica actualului co-presedinte al PNL, Vasile Blaga! Desigur, „Buldogul” a jucat tare cartea anticoruptiei atunci cand ginerele sau a fost arestat, urland ca nu-i va mai permite acestuia sa-i calce vreodata pragul casei. Acum insa situatia este si mai complicata, sfatuitorul de taina in afaceri al lui Calin Mitica fiind chiar fata liderului liberal. Si, mai mult chiar, se pare ca de aceasta data cei implicati in reteaua lui Mitica nu simt in ceafa doar rasuflarea DNA-ului. Pentru ca exista rapoarte informative care demonstreaza monitorizarea stricta a acestui grup de influenta de la Cluj, pe motiv de contacte „neortodoxe” cu serviciul de spionaj rusesc, temutul FSB!

author avatar
Catalin Tache
3.796 afisari

1 COMENTARIU

  1. „BAIETII DESTEPTI” CARE AU „INGROPAT”CFR CALATORI ?
    TRANSFEROVIAR GRUP CLUJ (CALIN MITICA)REGIOTRANS BRASOV(COMANA CTIN-DECEDAT? SI IORGU GANEA -INCULPAT)GFR (GRUIA STOICA-CONDAMNAT)SOFTRANS CRAIOVA,ETC , SUNT MARII „RECHINI” CARE AU PRADUIT ANI LA RAND SI AU DUS SPRE FALIMENT CFR CALATORI?

    “…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani…cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga „in sapa de lemn”
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători.
    Atunci, Secară şi Szenteş au tesut noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic,au continuat opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le-au cedat operatorilor privaţi.
    În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători.
    Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu,Liliana Constantinescu,Zaharia Adrian, etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii.
    În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie erau si unii mai sunt in continuare, oameni ca Dana Galbeni Rachila, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica , Costel Comana(decedat)Calin Mitica,etc.
    Câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru.
    Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl avea în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară era omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesa că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment.
    Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor aveau susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată …
    Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu.
    Curtea de Conturi a României a constatat printre multe alte nereguli, că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători.
    Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” au continuat să facă legea pe calea ferată ducand mai departe opera de falimentare a CFR Călători.
    Mai mult numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti, asa cum am mai spus, prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat?
    Si ar mai fi ceva: DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
    Ar fi interesant si nu numai…

    Se pare ca dl. Iulian Matache nu aude, nu vede dar stie…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger