DEZVALUIRI Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » Dezvaluiri » Catalin Tache » Serviciile declanseaza atacul dronelor!

Serviciile declanseaza atacul dronelor!

Autor:

Controversata decizie a Curtii Constitutionale prin care s-au „resetat” interceptarile care cantareau atat de mult in anchetele penale si mai ales in dosarele anticoruptie pare deja sa aiba efectul unei lovituri de bumerang. Ceea ce, de altfel, nici nu era greu de anticipat pentru initiatii sistemului, „National” dezvaluind, de exemplu, inca din luna noiembrie a anului trecut, ca DNA urmeaza sa-si faca propriul serviciu de informatii, prin care sa asigure monitorizarea si interceptarea suspectilor.

 

mini drona Serviciile declanseaza atacul dronelor!

„Dronele tantari” sunt printre cele mai performante

Si iata ca „premonitia” este pe cale sa se adevereasca in aceste zile, dupa ce atat DNA, dar si alte structuri ca DIICOT, Parchetul General sau MAI vor primi unda verde din partea guvernului pentru a trece la achizitia de noi echipamente tehnice in vederea constituirii propriilor servicii de filaj. Si, daca tot s-a oferit sansa de a se lua totul de la zero, atunci este logic ca se va face o retehnologizare totala, cumparandu-se cea mai moderna tehnica disponibila pe piata interceptarilor. Una in care, cel putin in cazul serviciilor de informatii occidentale, dronele sunt deja folosite pe scara larga. Asa ca, in curand, vor declansa si structurile de la noi „atacul dronelor”, impotriva marii coruptii, a crimei organizate sau a clasei politice, care, din pacate, de prea multe ori se afla la mijlocul celor doua „tinte” principale ale procurorilor.

Pleaca de la Piata Universitatii

Pe 23 noiembrie 2015 scriam ca printre primele lucruri pe care  „vocea strazii” le-au cerut insistent dupa tragedia de la „Colectiv” a fost si intarirea rolului structurilor de informatii si chiar aparitia unor noi servicii. Pentru ca, oricat le-ar parea unora de ciudat, printre primele zece solicitari initiale ale reprezentantilor manifestantilor din Piata Universitatii a fost si cea de infiintare de catre DNA a unui serviciu propriu de informatii si interceptari, pentru eficientizarea la maximum a anchetelor anticoruptie. Au trecut de atunci doar cateva luni si, dupa cum sustin sursele noastre, actualul guvern analizeaza in aceste zile emiterea unei ordonante de urgenta prin care sa se acorde atat fondurile necesare, dar si sa se creeze cadrul legislativ necesar pentru ca serviciul de informatii al DNA sa intre in paine. Dupa care vor urma si structurile de filaj ale DIICOT si ale Parchetului Gneral, precum si retehnologizarea tehnicii existente deja in posesia anumitor Directii din cadrul Ministerului de Interne.

Se merge pe ambiental

In urma modificarii legislatiei, la foarte scurt timp dupa decizia Curtii Constitutionale, cei de la DNA au inaintat deja cererea prin care se justifica necesitatea achizitionarii a noi echipamente tehnice si autoturisme. Pentru ca, daca pana acum SRI-ul realiza „grosul” activitatii de supraveghere tehnica, asigurand inclusiv suportul logistic si tehnic pentru interceptarea comunicatiilor la distanta, accesul la sisteme informatice, supravegherea audio-video sau localizarea prin mijloace tehnice, de acum inainte va trebui ca procurorii sa se descurce pe cont propriu, indiferent de Parchetul din care fac parte. Iar din cate reiese din informatiile intrate in posesia noastra, in calculele preliminarii ale sefilor diverselor structuri, cea mai scumpa este logistica pentru efectuarea inregistrarilor ambientale. Ceea ce si este explicabil, din moment ce, pe zi ce trece, in anchete se pune baza tot mai mult pe acest tip de interceptari. Pentru ca, ingroziti de gandul ca ar putea pica pe tehnica, tot mai multi dintre  suspecti deja nu se mai ating de telefoanele mobile sau le folosesc doar pentru a stabili coordonatele unor intalniri „fata in fata”. Astfel ca, in marile dosare trimise in instanta pana acum, ponderea interceptarilor ambientale o depaseste deja pe cea a inregistrarii convorbirilor telefonice traditionale.

Spatiul privat

Insa, pe cat de productive sunt, interceptarile ambientale au si dezavantajul dificultatii realizarii lor pe teren. Pentru ca daca pentru interceptarea unei convorbiri telefonice este suficient sa accesezi serverele deja conectate la companiile de profil, pentru o „ambientala” lucrurile stau cu totul altfel. Si nu vorbim aici ca e musai sa ai oameni special antrenati in acest scop, dar mai ales ca anchetatorii trebuie sa beneficieze de tehnica necesara. Mai ales ca, in ultima vreme, multi dintre cei care se stiu „in vizor” au ajuns sa recurga la masuri de-a dreptul draconice pentru a-si proteja comunicarea intre ei. Astfel ca prefera doar locatiile sigure, renuntand la spatiile publice de intalnire, ca pana acum. Numai ca anchetatorii sunt autorizati sa efectueze inregistrari ambientale nu doar in spatiile publice, dar si in cele private. Unde, ce-i drept, este mult mai greu de infiltrat oameni sau tehnica. Astfel ca folosirea mini-dronelor pare ultima solutie la indemana agentilor structurilor de informatii sau a politistilor judiciari.

Experimente cu tantari

Deja in unele anchete anticoruptie s-au folosit drone, inclusiv pentru filarea unui ofiter de politie spagar. Insa putem vorbi doar de niste experimente, chiar daca unele reusite. Cert este ca, in cel mai scurt timp, dronele vor fi folosite pe scara larga in efectuarea interceptarilor ambientale, fiind considerate cea mai viabila solutie pentru a-i fila pe cei care prefera spatiile private pentru a pune la cale ilegalitati. Asa ca, de acum inainte, politicienii si alti membri ai „grupurilor tinta” vor avea toate motivele sa caste ochii pe cer. O vor face insa degeaba, intrucat dronele de ultima ora care vor intra in curand si in dotarea structurilor romanesti, altele decat cele de informatii militare, care le-au folosit deja cu succes, sunt unele ultra-performante. Atat din punct de vedere al dimensiunilor si al puterii de interceptare, dar si in privinta mijloacelor de disimulare. Astfel ca „atacul dronelor” pregatit de servicii se anunta unul care va face ravagii in randurile marilor corupti sau ale clanurilor interlope, unde infiltrarea de oameni devenea tot mai greu de realizat. Si degeaba vor mai alege politicienii si miliardarii locatii exclusiviste ca sa vorbeasca intre ei, cu speranta ca in astfel de stabilimente de lux este mult mai greu de implantat tehnica pe la mese. Pentru ca, atata timp cat prin aer vor zbura tot felul de „tantari” , „libelule” sau alte „lighioane” de mici dimensiuni, dar care in realitate vor fi mini-dronele din dotarea serviciilor, anchetele pot merge linistite inainte.


2 comentarii to Serviciile declanseaza atacul dronelor!

  1. FOLOSITI DRONE SI LA CFR CALATORI ?

    Drone si pe motorina de la CFR Calatori unde se fura “pe rupte” de ani buni de zile fara ca cei din conducere sa observe sau sa ia masuri pentru stoparea furturilor , mai mult carcotasii spun ca tot cei din conducere, acopereau si acopera in continuare (doar unele din aceste furturi selectate dupa bunul plac si dupa interese) prin trecerea lor pe costuri.
    Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
    Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?

  2. LEONIDAS

    Deci ,,vocea strazii” ONG-urile cu finantare externa(Soros!) au cerut in nov.2015 infiintarea unor noi structuri de spionaj ,intarirea lor si spionarea romanilor cu mijloace noi- drone!!??Este delirant ceea ce scrii!.Manifestantii de buna credintza au cerut pedepsirea celor vinovati de moartea tiberlior resp.!. Si nu Ponta care si-a dat demisia era printre vinovati ci mai degraba Johannis-care a declarat ca,,a trebuit sa moara oameni ca Ponta sa plece si sa vina guvernul meu”..In schimb ONG-urile, cozi de topor puteau cere orice, ca si dta ca doar nu-i durea gura.Dar sa spui ca marea masa a manifestantilor cerea asta si nu ONGistii stipendati din afara este un neadevar care nu face cinste profesiei de jurnalist si jurnalismului…!


Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 18-11-2017
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!