AcasăDezvaluiriAncheteSange pe pereti la „Doi s’ un sfert”!

Sange pe pereti la „Doi s’ un sfert”!

Dacă nu mai au voie filaj, trec la „curățenia” internă

Blestemul care s-a abatut de ceva vreme pe capul serviciului secret al Ministerului de Interne, fie si atat cat a mai ramas din el dupa „decaparea” operata de cate fostul tehnocrat de la Interne, Dragos Tudorache pare sa nu se mai opreasca. Si chiar daca „raidurile” DNA s-au oprit, dupa ce au facut ravagii greu de recuperat de catre membrii „fratiilor” care s-au succedat la conducerea unitatii, iata ca de aceasta data s-a trecut la „next level”.

Dacă nu<br >mai au voie<br >filaj trec la<br >curățenia<br >internă

Si, confirmat pe functie de catre premierul Mihai Tudose cu doar cateva zile inainte ca sa intre in vigoare legea prin care Carmen Dan ar fi putut face ea direct numirea, „Marcu” s-a hotarat sa traga „cu arcu”, „tintele” fiind alese, dupa cum este cutuma, de catre cei de la protectia interna. Oricum, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, in aceste zile a fost declansata o adevarata „noapte a cutitelor lungi”, miza fiind controlul asupra structurii de protectie interna. O miza cu atat mai mare cu cat, de cand DGPI si-a pierdut din fisa postului abilitarea de a face filaj, ceea ce era „arma secreta” a celor care se ocupau cu strangerea de informatii, accentul se pune acum tocmai pe protectia interna.

Linistea dinaintea furtunii

Decimarea structurii informative a MAI s-a derulat nu doar prin „ejectarea” a aproape o mie de cadre catre civilie sau alte structuri ale ministerului, dar mai ales prin defilarea unor sefi ai serviciului, de la Nicolae Gheorghe la Rares Vaduva prin malaxorul Justitiei. Insa in ultima perioada,lucrurile pareau sa se fi linistit, incluisv fosti rivali coabitand prin birouri, mai mult de nevoie, decat de voie, ce-i drept. Si cand toata lumea se astepta ca ministrul Carmen Dan sa deschida pliculetul si sa faca numirea unui nou sef al DGPI, odata cu intrarea in vigoare a unei legi data special in acest sens, premierul Tudose a mutat surprinzator si colonelul Mihai Cristian Marculescu a trecut si peste „hop”-ul confirmarii pe functie. Iar de acum, pentru a fi cu adevarat operationala suta la suta, „Doi s’ un sfert”-ul are nevoie de stabilitate. Care, la ce grupari rivale s-au sfasiat intre ele acolo de-a lungul anilor, se poate obtine fie printr-o reconciliere istorica, fie prin inclinarea decisiva a balantei Puterii catre una dintre factiuni. Iar dupa cum se precipita lucrurile, se pare ca se va merge pe cea de-a doua varianta, cu tot cu victimele pe bune sau colaterale de rigoare…

author avatar
Catalin Tache
3.537 afisari

3 COMENTARII

  1. Nea cu arcu a gresit fundamental cand a acceptat salvarea unei parti a echipelor vechi (inclusiv a dnei NEM) crezand ca poate obtine liniste dintr-o parte…la un moment dat va constata si asta (asa zicea si raresica). Are ce-i drept o fereastra de oportunitate…mica de tot…dar in niciun caz in scopul pe care-l crede. Si apropo…chestia cu „doar parchetul militar” este atat de volatila 🙂

  2. DGIPI este o structura de informatii, cu subordonare directa MAI si GUVERNULUI (situatie nemaintalnita in tarile din U.E. sau cu democratie reala), a fost infiintata dupa evenimentele petrecute in 1989, din motive istorice conjuncturale pentru a se oferi de munca unor cadre ce au apartinut vechiului sistem de informatii existent pana in 1990. La aceasta fosta U.M. 0962 sau U.M. 0215 Bucuresti au activat si multi indivizi „dubiosi” care au influientat in sens negativ cultura organizationala a institutiei uneori chiar au manifestat atitudini ostile fata de mersul natural democratic al unitatii in interesul societatii romanesti.
    Fara just temei in perioada 2003-2004 din cadrul acestei structuri sub evidenta si/sau gestionarea sa, a inceput detasarea de personal, platit in valuta, (PILOSI) la ambasadele Romaniei din strainatate sub pretextul prestarii unor misiuni de atasat al MAI desi la fiecare ambasada se regasesc cadre SIE care asigura toate cele necesare specifice serviciilor speciale ori secrete. Acest personal cu familiile respective trebuie chemat urgent in tara ocazie cu care sumele aferente, irosite fara noima, sa fie realocate pentru rezolvarea unor situatii aflate in criza de fonduri.
    Partea din directie care are in competenta Protectia Interna sa fuzioneze in cadrul „Departamentului de Afaceri Interne”, celelealte componente cu atributii informativ-operative care nu se regasesc in conflict de competenta cu alte institutii ale statului sau structuri din sistem trebuie subordonate sefului Politiei Romane pentru a valorifica produsul muncii lor, potrivit legii.
    Sub aspectul conflictului de interese este de retinut si subordonarea D.G.I.P.I. si D.G.A conducerii ministerului, ceea ce le confera celor doua structuri un pronuntat caracter politic.
    Aceasta subordonare s-a dovedit, practic, a fi una nefireasca pentru bunul mers al sistemului judiciar, prin scandalurile mediatice care au avut loc in legatura cu acuzele aduse de conducerile celor doua unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul cum sau in ce scop managerii acestor organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice.
    Subordonarea celor doua structuri (D.G.I.P.I. si D.G.A) factorilor POLITICI nu are asemanare sau corespondenta in tarile din U.E. ori cu democratie reala. Situatia existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, cea judiciara, de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna, aceasta nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic) si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de justitie sociala.
    Eficientizarea activitatii operative interne impune fuzionarea, Corpului de Control cu anumite componente din D.G.A. (tinand cont de prevederile art. 22 din Legea 78/200) cu structura care se ocupa de Protectia Interna din cadrul D.G.I.P.I. in urma careia sa se infiinteze o noua entitate sub denumirea „Departamentul Afaceri Interne” fara reprezentare teritoriala, care sa aiba ca atributii de baza; 1- evaluarea standardelor profesionale si a gradului de realizare a politicilor publice aplicate sau implementate in domeniile de responsabilitate ale ministerului si 2- gestionarea procedurilor judiciare, in legatura cu nerespectarea normelor de serviciu sau a cazurilor penale in care sunt implicate cadrele ministerului. Structura poate avea in componenta sa doua directii:
    – Directia de Combatere a Infractionalitatii Interne, comise de personalul ministerului in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu;
    – Directia de Evaluare a Sandardelor Profesionale si a Politicilor Publice aflate in gestionarea structurilor ministerului.

    • tara nu se va trezi, iar aceasta structura mizerabila va face in continuare parte din jocurile dintre cei ce se bat pentru putere, fiind catalizatori pentru interesele unor grupuri care nu au nicio tangenta cu legalitatea, moralitatea sau cinstea pe care le afiseaza im mod fals. o cangrena la cangrena = dipi!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger