Puci la DGA!

Se trag sfori pentru succesorul lui Ioniţă

Gata, inca un sef de serviciu secret pica in urma amplei operatiuni de schimbare totala a liniilor in sistem. Si cum retragerea mai mult sau mai putin strategica a lui Alexandru Catalin Ionita din fruntea Directiei Generale Anticoruptie este data ca si iminenta, cu singura observatie ca acesta nu va fi pensionat ci, cel mai probabil, va primi un alt post de consolare, deja s-au pornit lupte grele pentru succesiunea in fruntea DGA.  Structura care, pe vremuri, desi era considerata „sora mai mica a DNA”, avea cele mai notabile rezultate in lupta anticoruptie.

Se trag sfori pentru<br >succesorul lui Ioniţă

Iata insa ca vremurile de aur au apus si cel de-al doilea serviciu secret din cadrul MAI, la fel ca si DGPI, de altfel, a trecut intr-un con de umbra. Cu toate acestea, miza de a avea un om la conducerea Directiei Generale Anticoruptie este inca una uriasa, din moment ce, din cate se pare, ditamai consilierii prezidentiali conectati la reteaua sorosista au ajuns sa se intereseze de cine ii va lua locul lui Ionita. Insa pana  cand acesta se va intoarce din concediu, se vor lamuri apele, fie ele si subterane, de la DGA, mai ales ca unele rapoarte informative incendiare deja pot pune din fasa frau ambitiilor unora dintre competitorii inca neoficiali aflati acum in pole-position. Cum este si cazul comisarului sef Octavian Melintescu, cel care, pana sa fie instalat pe functia de director plin, ar trebui sa lamureasca „nebuloasele” imputernicirii sale ca director general adjunct, la data de 1.11.2011, de catre fostul ministru de Interne, Traian Igas. Nu de altceva, dar amintirile acelei numiri, cat si a concursului ulterior organizat pe data de 02.03.2012 pot rascoli dedesubturile multor alte imputerniciri la nivelul intregii conduceri a DGA…

Are sau nu cinci ani?

Cu ani in urma, prezent la o sedinta de bilant a politistilor anticoruptie, Traian Igas surpindea pe toata lumea anuntand ca l-a numit pe Octavian Melintescu drept prim-adjunct la Directia Generala Anticoruptie. Drept urmare, incepand cu sfarsitul anului 2011, Melintescu a fost imputernicit, pentru o perioada de sase luni, sa treaca la timona DGA, ca „mana dreapta” a lui Janica Tiganasu Arion, dupa un parcurs profesional care ulterior a trezit nenumarate suspiciuni si controverse : septembrie 1996-31.12.1997 – sef post graniceri Svinita (conducere – 1 an si 4 luni); ianuarie 1998 – 30.06. 2000 – sef al Compartimentului Paza si Cercetari Penale la Politia de Frontiera Moldova Veche ( 2 ani si 6 luni); 01.07. 2000 – 31.05. 2001 – sef dispecerat IJPF Olt ( posibil conducere – 11 luni) ; 01.06. 2001 – 15.02. 2002 –  adjunct al inspectorului sef al IJPF Olt ( conducere – 8 luni si 15 zile) ; 15.02. 2002 – 16 iulie 2005 – ofiter specialist principal in cadrul Directiei de Combatere a Infractionalitatii Transfrontaliere – Serviciul de Combatere a Traficului de Persoane si Migratiei Ilegale ; 01.12.2009 – 31. 08. 2011 – sef Serviciu Anticoruptie pentru Municipiul Bucuresti  ( conducere – 1 an si 9 luni). Astfel rezulta ca, la data de 01.11.2011, cand a fost imputernicit director general adjunct al DGA, comisarul sef Octavian Melintescu avea o vechime de conducere de doar 3 ani, 9 luni si 15 zile. Fara functia de sef dispecerat, intrucat intr-un raport intern apare mentiunea expresa ca aceasta functie la Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Olt, de tip II, in anii 2000 – 2001, nu era prevazuta cu prima de conducere, deci nu poate fi luata in calcul perioada de 11 luni mai sus prezentata. Dar chiar si daca se intareste acest aspect anticipand faptul ca daca se lua in calcul vechimea in functia de conducere ca sef dispecerat, la data de 02.02.2012 ofiterul putea sa aiba maxim o vechime de 5 ani, 1 luna si 17 zile si nu ar mai fi fost nevoie sa se anuleze concursul din acea zi, mai ales ca Melintescu era singurul candidat ramas in cursa. Deci, ramane marea problema daca Melintescu avea sau nu cinci ani vechime in functii de conducere, in conformitate cu prevederile legale la acea data, dovedite prin anuntul nr. 471473 postat de DGA la data de 10.02.2012, pentru a putea fi instalat sef.

Sef de post = Chestor cu trei stele

O alta „dubiosenie” a situatiei  semnalate consta si in faptul ca lui Melintescu i-a fost asimilata functia de sef post de graniceri ( 1 an si 4 luni), cu aproximativ doar 20 de oameni in subordine, ca fiind compatibila cu functia de director general adjunct, prevazuta cu gradul de chestor – sef de politie ( cu trei stele) si avand in coordonare si subordine sute si poate chiar mii de oameni! Oricum, la data de 02.03.2012, comisarul sef Melintescu avea o vechime de 4 ani, 2 luni si zile, fiindu-i adaugata si perioada cat a fost imputernicit director general adjunct, de la 01.09.2011. Si, culmea, desi Melintescu ramasese in acea zi singurul candidat, concursul a fost anulat misterios in ultima clipa, probabil pentru ca nu ieseau sub nicio forma cei cinci ani obligatorii. Dar asta fara ca sa insemne ca Melintescu nu a ocupat in continuare functia. Pentru ca, incepand cu 01.03.2012, Melintescu a fost din nou imputernicit sa indeplineasca functia de director general adjunct pentru inca sase luni, iar concursul nu a fost organizat (ulterior anularii concursului ce trebuia sa aiba loc la 06.03. 2012) intr-un timp rezonabil de timp ci doar dupa intrarea in vigoare a modificarii vechimii in functie de conducere de la 5 ani la 4 ani.

Numiri pentru pensia speciala

Iar in tot acest paienjenis legislativ, ca sa nu mai vorbim de moralitatea jocului „de-a alba-neagra” cu concursurile si imputernciirile apare, cum altfel, si numele fostului sef al DGA, chestorul Jenica Tiganasu Arion, cel care a tolerat constant astfel de practici. Dar si un fost director general al Directiei Generale Management Resurse Umane din MAI, fost coleg cu Melintescu la Facultatea de Graniceri de la Iasi. Oricum, se vorbeste tot mai intens si despre faptul ca in perioada 15 martie – 1 aprilie 2016 ar fi fost imputerniciti mai multi sefi de structuri teritoriale, fara nicio pregatire si experienta manageriala, nu putini dintre ei chiar fosti agenti, dar care dupa doar sase luni au iesit la pensie cu sume ametitoare, la care nici macar nu visau vreodata. Asa ca, „ejectarea” lui Ionita nu inseamna musai ca, gata, cartile au si fost facute pentru sefia DGA..

author avatar
Catalin Tache
6.383 afisari

4 COMENTARII

  1. DGA . Directia Generala Anticoruptie este un MARE consumator ineficient de resurse si potrivit art. 22 din Legea 78/2000 privind prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, se afla in conflict de competenta cu D.N.A.(este o struto-camila care de la infiintare a comis numai comedii judiciare. Structura este atipica, infiintata prin schimbarea abuziva, dupa 2 ani de la aprobarea data de Comisia Europeana, de catre un fariseu al timpulu I zis VULPEA a continutului initial al textului CONVENTIEI – pastrand nemodificat doar titlu – „Proiectului de twinning PHARE RO 02/IB/JH-07 Dezvoltarea MASURILOR anticoruptie in MAI” finantat prin Programul National PHARE 2002 ce a avut ca parteneri si coordonatori din Marea Britanie si Spania. Initial proiectul pornise cu scopul de a se infiinta „Directia Afaceri Interne” prin fuziunea DIPI si a Corpului de Control al MAI dar a esuat din cauza meschinariilor VULPII (fost sef la DIPI) care a stopat derularea proiectului timp de 6 luni pana s-a aprobat reformularea propusa de EL pe sest LA Bruxelles. Structura organizatorica a DGA este proiectata de BANDITI sa protejeze actele imorale interne comise in MAI pentru a-si justifica existenta si nu pentru a le combate. Existenta la nivelul judetelor a structurilor de tip servicii cu birouri subordonate DGA, nu se justifica sub nici un aspect cu atat mai putin in scop operativ. Herupismul care a stat la baza hotararii de infiintare a D.G.A. si apoi de extindere a structurilor sale centrale si teitoriale, denota faptul ca in M.A.I. coruptia interna este prognozata ca fiind un fenomen social vesnic (etern) si se va manifesta continuu (fara intrerupere) la cote maxime. Aceasta viziune este facilitata de situatia ca la nivelul ministerului nu s-a initiat niciodata o abordare sistemica de analiza temeinica, privind combaterea sau reducerea in mod sistematic, pe cale manageriala, a amenintarilor sau vulnerabilitatilor care determina mentinerea sau intretinerea fenomenului coruptie. Rezultatele „bifate” de aceasta directie (cu configuratie organizatorica de unitate administrativa si nu operativa) constau in principal in autodenunturile facute de poltisti sau functionari si rareori de victime ceea ce nu implica decat formalism, INFRACTIUNI care pot fi solutionate in mod normal de catre instantele comune si nu de catre cele exceptionale care sa impuna vreo „dibacie anume” in descoperirea faptelor.
    Sub aspectul existentei conflictului de interese este de retinut ca subordonarea D.G.A conducerii ministerului, confera structurii un pronuntat caracter politic.
    Aceasta subordonare s-a dovedit, practic, cu claritate, a fi una nefireasca pentru bunul mers al sistemului judiciar, prin scandalurile mediatice care au avut loc in legatura cu acuzele aduse de conducerile celor doua unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul cum sau in ce scop managerii acestor organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice.
    Subordonarea D.G.A factorilor POLITICI -ministrului nu are asemanare sau corespondenta in tarile din U.E. ori cu democratie reala. Situatia existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, cea judiciara, de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna, aceasta nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic) si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de justitie sociala.
    Eficientizarea activitatii operative interne impune fuzionarea, Corpului de Control cu anumite componente din D.G.A. (tinand cont de prevederile art. 22 din Legea 78/200) cu structura care se ocupa de Protectia Interna din cadrul D.G.I.P.I. in urma careia sa se infiinteze o noua entitate sub denumirea „Departamentul Afaceri Interne” fara reprezentare teritoriala, care sa aiba ca atributii de baza; 1- evaluarea standardelor profesionale si a gradului de realizare a politicilor publice aplicate sau implementate in domeniile de responsabilitate ale ministerului si 2- gestionarea procedurilor judiciare, in legatura cu nerespectarea normelor de serviciu sau a cazurilor penale in care sunt implicate cadrele ministerului. Structura poate avea in componenta sa doua directii:
    – Directia de Combatere a Infractionalitatii Interne, comise de personalul ministerului in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu;
    – Directia de Evaluare a Sandardelor Profesionale si a Politicilor Publice aflate in gestionarea structurilor ministerului.

  2. Tache iti transmit un singur lucru NU mai da in profesionisti ca te asimilez cu un tradator de tara. Melintescu Octavian este un politist incoruptibil si cu rezultate fara precedent.

  3. Ioniţă este pus de TOBĂ în această funcţie cu singurul scop de a proteja personalul corupt din MAI. Domnule Tache, ar trebui să comparaţi perioada în care la conducerea DGA s-au aflat procurorii Marian Sîntion şi Irinel Păun când au fost obţinute rezultate adevărate. Să dăm exemplu cazul „jandarmeria – Lecu şi Silion”, „Permise Piteşti”, „Vămile”, etc. Odată cu schimbarea conducererii DGA cu poliţişti s-a modificat şi organigrama DGA în sensul că serviciile teritoriale(organizate conform serviciilor teritoriale DNA) au devenit servicii judeţene, cu personal mult mai mic, insuficient chiar. Misiunea de bază a devenit PREVENIREA. De asemenea, încrederea în DGA a scăzut datorită faptului că şefii DGA de la centru şi din teritoriu au fost numiţi strict pe criterii politice. Astfel s-a ajuns la situaţia în care majoritatea cazurilor instrumentate de DGA să fie în legătură cu personal din afara MAI (ordin de la APUD TOBĂ), în special medici, profesori, poliţişti locali, etc. Aşa se face că DGA a instrumentat cazuri de corupţie mică, la nivelul parchetelor de pe lângă tribunale şi ZERO cazuri cu DNA. Dacă pleacă IONIŢĂ ar fi bine să-l întrebaţi ce realizări notabile a avut în condiţiile în care nici nu putea ocupa această funcţie. Verificaţi ce vechime trebuia să îndeplineasacă în cadrul structurii DGA înainte de a fi numit.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger