AcasăDezvaluiriAncheteProcurorii DNA se muta la „Doi s’un sfert”!

Procurorii DNA se muta la „Doi s’un sfert”!

Cu bune si rele, „tavalugul” luptei anticoruptie merge nestingherit inainte. Iar dupa ce s-a spart „buboiul” in atatea domenii de activitate, se pare ca se apropie vertiginos momentul in care „curatenia” va fi declansata si chiar in curtea sistemului. De fapt in acea parte care pare mai mult „clonata” dupa structurile legale ale statului roman si care, din pacate, a cazut prada intereselor unor puternice grupuri de influenta.

Oamenii de la DNA calca tot mai des pragul „Doi s’un sfert”

De aceasta data insa se pare ca lucrurile nu vor fi in niciun caz spalate in familie, asa cum este cutuma internationala atunci cand apar probleme in „paradisul” sigurantei nationale. La aceasta ora cert este insa doar ca, dupa  cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, procurorii Directiei Nationale Anticoruptie par sa se fi mutat practic la Directia de Informatii si Protectie Interna. Ce-i drept, au venit aici in interes de serviciu, dar in niciun caz prin detasare sau transfer, ci doar pentru a cere tot felul de documente. Multe documente! Si pentru a pune intrebari. Tot mai multe intrebari! Asa ca este foarte posibil sa se fi „copt” si  celebra unitate „Doi s’un sfert”, ramanand de vazut care este perioada de timp care ii intereseaza in mod special pe procurorii anticoruptie. Pentru ca nu ar fi deloc imposibil sa apara surprize nebanuite in aceste cercetari…

Tenebrele trecutului

In arhiva secreta a DIPI se gasesc multi „scheleti” ce au fost ingropati special

Ani de zile, Directia de Informatii si Protectie Interna, mai cunoscuta initiatilor sistemului drept „Doi s’un sfert”, dupa prima denumire a unitatii 0215, s-a mentinut intr-o adevarata zona gri. De multe ori chiar a fost privita drept o „afacere de familie”, mai ales ca aici ajungeau sau erau promovati doar oameni loiali „dinastiei” care a intemeiat acest serviciu secret, cunoscut si drept „ochiul si timpanul” Internelor. Ceea ce a si intarit legenda functionarii DIPI dupa propriile reguli ale unui veritabil „stat in stat”. Iata insa ca, dupa cum reiese si din lungul sir de dezvaluiri din „National” cu privire la crearea si functionarea, in cadrul „Doi s’un sfert”, a unui serviciu paralel, problemele de la DIPI sunt cunoscute si de alte structuri ale statului. Astfel ca tenebrele trecutului pot fi oricand dezgropate, mai ales ca arhiva secreta a DIPI „geme” inca de „scheletii” ingropati aici, de cele mai multe ori cu buna stiinta, de catre unii dintre cei care s-au aflat la conducerea unitatii.

Miza uriasa

Din alte anchete au rabufnit informatii ca unii ofiteri DIPI recurgeau la „filaje paralele” cu misiunile legale

Cu o Directie Generala Anticoruptie care se dovedeste o „sora” prea mica a DNA-ului si pana la relansarea acestei structuri, altadata una de elita, eficientizarea la maximum a activitatii DIPI se dovedeste o miza uriasa. Desigur insa ca, asa cum se intampla indeobste, se pune problema atat cu ce oameni se poate porni la un astfel de drum extrem de anevoios, cat si cu privire la identificarea zonelor „vulnerabile”, pentru eventuala lor eradicare. Este un proces alambicat, in care de cele mai multe ori se loveste cu manta, asa ca este hazardata lansarea de pronosticuri cu privire la un asemenea demers. Astfel ca, in acest moment, singurul lucru cert este ca procurorii Directiei Nationale Anticoruptie au inceput sa calce pragul „Doi s’un sfert”.

author avatar
Catalin Tache
4.510 afisari

2 COMENTARII

  1. Departamentul de Informatii si Protectie Interna este o structura de
    informatii, cu subordonare directa primului-ministru si ministrului de interne (situatie nemaintalnita in tarile din U.E. sau cu democratie reala), a fost infiintat dupa evenimentele petrecute in 1989, din motive istorice conjuncturale pentru a se oferi de munca unor cadre ce au apartinut vechiului sistem de informatii existent pana in 1990 si din interese mai putin morale ori legitime. La aceasta fosta U.M. 0962 sau U.M. 0215 Bucuresti au activat si multi indivizi „dubiosi” care au influientat in sens negativ cultura organizationala a institutiei ministerului de multe ori chiar au manifestat atitudini ostile fata de mersul natural legal si democratic al unitatii in interesul societatii romanesti.
    Fara just temei in perioada 2003-2004 din cadrul acestei structuri sub evidenta si/sau gestionarea sa, a inceput detasarea de personal(PILOSI agiamii), platiti in valuta, la ambasadele Romaniei din strainatate sub pretextul prestarii unor misiuni de atasat al MAI desi la fiecare ambasada se regasesc cadre SIE care asigura toate cele necesare specifice serviciilor speciale ori secrete. Acest personal cu familiile respective trebuie chemat urgent in tara ocazie cu care sumele aferente, irosite fara noima, sa fie realocate pentru rezolvarea unor situatii aflate in criza de fonduri.
    Daca partea din aceasta structura care are in competenta Protectia Interna va fuziona in cadrul „Departamentului de Afaceri Interne”, celelealte componente cu atributii informativ-operative care nu se regasesc in conflict de competenta cu alte institutii ale statului sau structuri din sistem trebuie subordonate sefului Politiei Romane pentru a valorifica produsul muncii lor (informatiile de interes operativ), potrivit legii.
    Eficientizarea activitatii operative interne a MAI impune fuzionarea prin absorbtie de catre Corpul de Control a anumitor componente din D.G.A. (tinand cont de prevederile art. 22 din Legea 78/200) si a structurii care se ocupa de Protectia Interna din cadrul D.G.I.P.I. in urma careia sa se infiinteze o noua entitate sub denumirea „Departamentul Afaceri Interne” fara reprezentare teritoriala, care sa aiba ca atributii de baza; 1- evaluarea standardelor profesionale si a gradului de realizare a politicilor publice aplicate sau implementate in domeniile de responsabilitate ale ministerului si 2- gestionarea procedurilor judiciare, in legatura cu nerespectarea normelor de serviciu sau a cazurilor penale in care sunt implicate cadrele ministerului. Structura poate avea in componenta sa doua directii:
    – Directia de Combatere a Infractionalitatii Interne, comise de personalul ministerului in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu;
    – Directia de Evaluare a Sandardelor Profesionale si a Politicilor Publice aflate in gestionarea structurilor ministerului.
    Sub aspectul conflictului de interese este de retinut subordonarea D.I.P.I. si D.G.A conducerii Guvernului si ministerului, ceea ce le confera celor doua structuri un pronuntat caracter politic.
    Aceasta subordonare s-a dovedit, practic, a fi una nefireasca pentru bunul mers al sistemului judiciar, prin scandalurile mediatice care au avut loc in legatura cu acuzele aduse de conducerile celor doua unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul cum/sau in ce scop managerii acestor organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice.
    Subordonarea celor doua structuri (D.I.P.I. si D.G.A) factorilor POLITICI nu are asemanare sau corespondenta in tarile din U.E. ori cu democratie reala. Situatia existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, cea judiciara, de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare, din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna, aceasta nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic ori strain) si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de infaptuire a justitie.

  2. LA SALARIILE NESIMTITE PE CARE LE PRIMESC DIN BANI PUBLICI care sunt normele de lucru si ndicatori de munca ce trebuie indepliniti de catre cei care taie frunza la caini ca angajati la DIPI,SRI, SIE, DIE, ???????????????

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger