AcasăDezvaluiriAncheteLider politic ascuns dupa “paravanul” Bucsaru!

Lider politic ascuns dupa “paravanul” Bucsaru!

A facut bani, multi bani, fiind unul dintre “copiii rasfatati” ai capitalismului salbatic de tranzitie. Asa ca dupa ce in perioada comunismului si-a vopsit “Dacia” alba in culoarea neagra, asa cum aveau doar nomenclaturistii, fostul detinut de drept comun din saracaciosul Cosereni de Ialomita a ajuns unul dintre cei mai bogati romani. Insa, in acelasi timp, si unul dintre cei mai discreti dintre acestia, singura “aroganta” pe care si-a permis-o fiind echipa de fotbal Unirea Urziceni. Insa, spre deosebire de alti magnati, precum Adrian Porumboiu, Bucsaru pana si din fotbal a scos o gramada de bani, falimentand echipa imediat dupa ce a luat titlul si a incasat milioanele din Liga Campionilor.

Dumitru Bucsaru incearca sa nu mai faca “valuri”

Iata insa ca, odata cu trecerea timpului, steaua cea norocoasa a lui Bucsaru pare sa fi apus, acesta ajungand sa fie retinut si apoi arestat la domiciliu. Culmea este insa ca miliardarul care si-a creat imperiul financiar din imobiliare si constructii a intrat in vizorul DNA pentru savarsirea a doua infractiuni mai putin obisnuite la acest nivel, si anume bancruta frauduloasa si distrugere, dupa ce a luat niste centrale termice din cartierul GreenPark, intrat si el in insolventa. Iar deja de acum nimeni nu pare sa-si mai aduca aminte de miliardarul Bucsaru, intrat intr-un voit con de umbra. Insa aceasta “amnezie” generala pare sa ia sfarsit odata cu iesirea la iveala a unor rapoarte informative incendiare, care ar contine amanunte de-a dreptul explozive privind faptul ca, o buna perioada de timp, Bucsaru nu ar fi fost decat “interfata” unui important lider politic, unul dintre cei mai influenti oameni din Romania. Care, ca si Bucsaru, ar fi castigat sume fabuloase din “afacerea ANL”.

“Sirena” Valachorum

Contractele pentru ANL i-au umflat conturile magnatului din Urziceni

Revolutia l-a prins proaspat eliberat din penitenciar, dar posesor al unei “Dacii” negre, vopsita astfel chiar de el si cu care facea ravagii prin Ialomita. Angajat al unui atelier de constructii metalice din Urziceni din cadrul Cooperatiei Mestesugaresti, a devenit cunoscut drept “regele suruburilor”, dupa ce a vandut o cantitate astronomica de suruburi catre CFR, compania de stat apartinand de Ministerul Transporturilor si care era cunoscuta la acea data drept cea mai buna “vaca de muls” din Romania postrevolutionara. In 1992 a infiintat “Valachorum”, firma la al carei cantec de “sirena” nu a reusit sa reziste niciun politician aflat la Putere, indiferent de partidul pe care il reprezenta. Ce-i drept, mai-marii PSD sunt cei care indeobste s-au intrecut unii pe altii in a-i acorda cat mai multe si mai banoase contracte cu statul. Dar, sa nu uitam nici ca, de-abia ajuns in fruntea tarii, fostul sef al statului Traian Basescu ar fi facut un gest fara precedent, punandu-si semnatura pe rezolutia presedintiala prin care i se solicita oficial ministrului Transporturilor de atunci, Gheorghe Dobre, sa rezolve cererea lui Bucsaru de a i se achita o datorie de 110 miliarde lei vechi din partea CFR.

Case pentru “beizadele”

De departe insa, una dintre cele mai profitabile afaceri cu statul derulate de catre Bucsaru a fost cea derulata prin intermediul Agentiei Nationale pentru Locuinte. Pentru ca, pana sa ia zeci de milioane de euro de la CEC ca sa construiasca cartiere rezidentiale la marginea Capitalei, Bucsaru a facut case pentru tineri. De fapt pentru tot felul de ”beizadele”, copii de bani gata, cum au fost de altfel chiar si fiicele sale. Insa ANL-ul i-a umflat conturile lui Bucsaru nu doar in cazul cartierului de vile de lux din spatele Romexpo, dar si atunci cand acelasi magnat al constructiilor a primit contractul de reabilitare de catre “Valachorum” a vechilor camine ale uzinei “Faur”. Care au fost transformate in blocuri ANL, unele unde doar peste un an nu se putea locui din cauza igrasiei si a inundatiilor. Iar printre ultimele “tunuri” date de catre Bucsaru, inainte de “retragerea strategica” a acestuia din lumea afacerilor a fost parteneriatul public-privat pentru care a batut palma cu fostul primar al Sectorului 2. Ce-i drept, “generalul” Neculai Ontanu da si el acum cu subsemnatul la DNA, ca si un alt “gospodar” care l-a umplut de bani de la stat pe Bucsaru. Este vorba despre  “Tarul” de la CFR, Mihai Necolaiciuc. Dar nici pe departe nu asta este cea mai mare grija a lui Bucsaru, ci cum sa-i tina pe procurorii DNA cat mai departe de influentul lider politic caruia i-a fost “paravan” in afaceri atata amar de vreme. Inclusiv in tranzactiile imobiliare cu terenuri legate tot de unele afaceri derulate apoi cu ANL-ul…

author avatar
Catalin Tache
3.236 afisari

2 COMENTARII

  1. Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
    Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger