AcasăDezvaluiriAncheteIoan Rus, sinucidere asistata!

Ioan Rus, sinucidere asistata!

Este, de departe, unul dintre cei mai experimentati politciieni de la noi aflati inca in activitate. Mai mult, ca lider de facto al influentului „grup de la Cluj” este harjait in nenumarate conflicte politice, atat fratricide, dar si cu rivali de moarte. Dar, dincolo de toate acestea, Ioan Rus este perceput drept un adevarat „senzor” al sistemului, care de atata amar de vreme a stiut si sa ia pulsul, dar si sa transmita semnale subliminale initiatilor in ale dedesubturilor politice.

Ioan Rus, bănuit că a provocat scandalul „curvelor“

Mai mult, fostul ministru al Transporturilor beneficia si de o echipa de consilieri deloc de neglijat, cu o mare experienta si cu conexiuni in aproape toate mediile, de la serviciile secrete pana la influente grupuri transpartinice. Si, cu toate acestea, Ioan Rus a comis-o. Insa prea grosolan, ”prea ca la tara”, ca sa nu lase loc la interpretari. Cel putin pentru cei care banuiesc ca acesta ar fi putut sa recurga din nou la o iesire din scena spectaculaosa, asa cum s-a mai petrecut si pe cand era ministru de Interne, pentru a se retrage din nou in spatele frontului. Astfel ca s-a ajuns chiar sa se vorbeasca despre o laborioasa operatiune de extragere a lui Ioan Rus din Guvern, „sinuciderea” politica a acestuia fiind prin urmare una asistata.

Direct la tinta diasporei

Strategia lui George Maior pare să fi fost copiată și de Rus

Exista informatii ca, de ceva vreme, Ioan Rus ar fi resimtit puternice presiuni, mai mult din propria coalitie guvernamentala, decat din Opozitie. In plus, se pare ca, in ciuda eforturilor insistente, acesta nu ar fi reusit sa termine „curatenia” printre nenumaratele firme care capuseaza, de atata amar de vreme, Ministerul Transporturilor. Cel care, iata, se dovedeste cel mai fierbinte „cartof” din tot Guvernul. Mai mult, „batalia” autostrazilor devenea tot mai periculoasa, inclusiv servicii secrete occidentale fiind implicate in lupta pentru ca, din fonduri europene, sa construim ori autostrada Pitesti – Sibiu, ori pe cea dintre Brasov si Comarnic. Iar in tot acest context tensionat, Ioan Rus a ales sa mearga direct la tinta, diaspora fiind, fara indoiala, noua „vedeta” a vietii publice si politice romanesti. Asa ca, fara a fi provocat in vreun fel sau a cadea in vreo capcana jurnalistica, echilibratul Rus, in plin scandal al motiunii de cenzura, a mers la sigur, in cazul in care chiar a vrut sa iasa musai din Guvern. Le-a facut „curve” pe nevestele milioanelor de romani care muncesc in strainatate si „golani” pe copiii acestora. Iesire publica cu un final anuntat: s-a cerut demisia sa, iar Rus nu a intarziat sa se conformeze.

Pe urmele lui Maior

Deja in sistem se cauta explicatii nu pentru gestul prea necugetat al lui Rus, ci pentru resorturile care l-au putut impinge la aceasta solutie de a iesi din tavalugul guvernarii. Asa s-a si ajuns la identificarea similitudinii cu retragerea lui George Maior din fruntea SRI, intr-o vreme in care presiunile asupra acestuia erau tot mai crescande. Acesta a iesit atunci, tam-nesam, cu un interviu care a inflamat spiritele, dar fara nicio miza concreta. Dupa care a putut face pasul inapoi, ramanand „la incalzire”, in aceeasi „zona gri” din spatele actualului front care a cuprins de-a valma clasa politica romaneasca. Ceea ce nu a facut decat sa intareasca impresia unora ca „scenariile” celor doua misterioase retrageri ar fi putut proveni din acelasi laborator.

Sa vina banii!

Desigur, ramane de vazut ce jocuri va face in continuare Ioan Rus. Si daca acesta va mai reusi inca o data performanta de a se reintoarce sub reflectoarele scenei politice, dupa ce a avut grija sa-si retraga, o perioada de timp, „capul” vulnerabil in carapacea iesirii de la guvernare. Sau daca mai are aceasta forta, tinand cont si de faptul ca „falanga” informativa a „grupului de la Cluj”, reprezentata de oamenii fideli de la „Doi s’un sfert”, a fost aproape destructurata. Insa si asa ramane o mare intrebare: cum naiba de paraseste Ioan Rus Transporturile tocmai acum, cand se pune pe masa ministerului finantarea de aproape 20 miliarde de euro pentru proiectele de infrastructura din „Master Plan”? Ceea ce face din Transporturi cel mai valoros portofoliu din Romania. Ce-i drept, insa, si cel mai periculos portofoliu, unde vor exploda in curand marile dosare instrumentate de DNA inca de pe vremea mandatului lui Dan Sova.

 

author avatar
Catalin Tache
3.150 afisari

1 COMENTARIU

  1. „Fostul ministru al Internelor si Transporturilor este un baron cu mare greutate in Romania, intrucat familia sa controleaza o multime de afaceri prospere din bani publici in mai multe judete din Transilvania.
    In timp ce Ion Rus ii aburea pe parlamentarii romani cu masterplanul de transport, firmele controlate de ginerele sau, Vasile Puscas, prejudicia bugetele mai multor primarii din nordul tarii, mai exact municipiile Satu Mare si Baia Mare?
    Dacă Ioan Rus este cunoscut si pentru aventurile extraconjugale în compania starletei porno Laura Andreșan, ginerele sau- Vasile Pușcaș, este un jucator înrăit, acesta pierzând uneori și 100.000 euro pe noapte în cazinourile din Las Vegas. Ghinionul la poker nu l-a făcut pe Pușcaș să renunțe la lux, acesta deține un iaht, o vilă la Monaco si numeroase mașini de lux achiziționate prin fondurile puse la dispoziție de firma Florisal SA”
    Prin impunerea lui Alexandru Petrescu in fruntea C.A. vicepresedinte PSD Diaspora, Ioan Rus a demonstrat ca si-a continuat campania de politizare si distrugere a companiei CFR Calatori. In octombrie 2014, Poşta Română, condusa de Alexandru Petrescu, a distribuit în timpul campaniei prezidenţiale, alături de talonul de pensie, peste patru milioane de flyere, comandate şi plătite de PSD, prin care pensionarii erau anunţaţi că prezidenţiabilul ACL, Klaus Iohannis, vrea să le taie pensia dacă va ieşi preşedinte. Scandalul fluturaşilor otrăviţi împărţiţi de pesedişti a izbucnit înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale. Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Totodata, Ioan Rus a mentinut-o in CA al CFR Calatori pe directoarea Dana Galbeni Rachila, cea care este acuzata de Curtea de Conturi a Romaniei de insusirea ilegala de catre mai multe persoane din ograda Ministerului Transporturilor de indemnizatii conform OUG 109/2011 din CA si AGA in valoare de circa 1.200.000 de euro. Mai mult, Dana Galbeni Rachila a detinut o firma impreuna cu cea care dirijeaza si regizeaza de ani buni toate achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori – Carmen Maria Popescu.
    Dar, in acealasi timp, ministrul transporturilor, Ioan Rus, il mai mentinea in CA de la CFR Calatori si pe controversatul Iulius Dan Plaveti, implicat in mai multe inginerii imobiliare”
    DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
    Ar fi interesant si nu numai…
    “Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca” Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat, in acest moment), Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif, etc?
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger