AcasăDezvaluiriAncheteAviatia MAI, predata piesa cu piesa lui Ciumacov!

Aviatia MAI, predata piesa cu piesa lui Ciumacov!

Subsecretarul de stat Mihai Valeriu are iniţiative ciudate...

In ciuda anchetelor penale si a rapoartelor devastatoare ale Corpului de control al ministrului de Interne declansate dupa „sarabanda” de dezvaluiri din „National”, iata ca situatia de la IGAV nu se imbunatateste deloc. Astfel ca, desi „clanul comandorilor” a fost in cele din urma decapitat si intreaga grupare Reliu Ion s-a refugiat la niste pensii babane, in asteptarea calcularii definitive a prejudiciului cauzat Aviatiei Internelor, aceasta nu doar ca nu redevine structura de elita care a fost odata, dar chiar acum se actioneaza fatis si mai ales din umbra pentru destructurarea sa deplina!

Subsecretarul de stat<br >Mihai Valeriu foto jos are<br >iniţiative ciudate

Iar noua grupare care a trecut la butoane, in frunte cu „nemuritorul” contabil Florin Mosor, sefa de la achizitii si noul „reuns” imputernicit, comandorul Marius Burtan  face deja „carare” pe la minister, in incercarea de a convinge conducerea MAI ca ar fi musai nevoie de o „restructurare” a IGAV, care sa implice retragerea calitatii de ordonator de credite a unitatilor speciale de aviatie teritoriale Cluj Napoca, Iasi, Tulcea, Caransebes si Bucuresti si sa se atribuie Inspectoratului General calitatea de ordonator tertiar, in subordinea MAI!

Mihai Valeriu

Si cu toate ca structurile informative au mari dubii cu privire la devaratul motiv al acestui demers, mai ales intr-o perioada in care tocmai se ia urma sumelor uriase care nu se mai regasesc prin documente, mai ales in urma contractelor de achizitii si a straniilor reparatii efectuate, iata ca s-a gasit un „factor de decizie” care sa puna palma pentru initiativa lui Mosor. Iar acesta este nimeni altul decat fostul „acvilist” Mihai Valeriu, subsecretrarul de stat girand introducerea pe „circuitul actelor” a documentatiei pregatite de „birocratul” Dragnea Florin, cel propulsat in „fratia casutelor”  de la DGMO chiar inainte de controversata pensionare a fostului secretar de stat Cornel Ciocoiu.

Scoase din tara pe „neveu”

Si daca tot a venit vorba de reparatiile „neortodoxe” suspectate a fi fost folosite pentru acoperirea a diverse cheltuieli halucinante, s-a luat acum firul unei anchete interne privind demontarea ilegala a unor piese importante de pe elicoptere si trimiterea acestora „la reparat” in afara tarii, se pare ca fara forme legale. Si uite cum se cauta acum un raspuns cum de a fost posibil ca binecunoscutul in sistem domn Ciumacov, o foarte veche cunostiinta a structurilor contrainformative romanesti si reprezentantul rus al firmei de reparatii a elicopterelor MI-8, MI-17 sa fi luat de la IGAV o piesa deosebit de importanta de la un elicopter si sa o fi scos din tara pentru a fi cica reparata, cand inca nu se gaseste vreun document de predare – primire sau alte acte justificative la directiiile de contabilitate, logistica sau achizitii? Oare o fi stiut „acvilistul”  Mihai Valeriu toate acestea atunci cand a autorizat solicitarea oficiala catre IGAV sa initieze procedura de reorganizare, una fortata, care seamana mai degraba a destructurare? Intrucat in „foaia” buclucasa, careia deja i s-a dat drumul pe circuit, se specifica sa se ia in calcul problemele cu unitatile teritoriale, adica sa li se retraga calitatea de ordonator tertiar de credite, chiar daca asta ar insemna desfiintarea sigura a acestora, in timp ce pentru IGAV sa se prevada calitatea de ordonator tertiar? Desigur, totul ar putea parea o simpla prostie, daca interesul  nu ar fi unul urias, odata cu prevazuta achizitionare de urgenta a mai multor elicoptere!

author avatar
Catalin Tache
3.898 afisari

7 COMENTARII

  1. Realitatea este că se dorește desfiintarea Inspectoratului General de Aviatie. Această acțiune a început când au fost numiți ilegal la comanda instituției Reliu si Machedon doi „buni manageri” aduși de la MApN tocmai pentru a duce la îndeplinire acest plan pus la cale de catre „eminentele cenusii” de la SMFA care nu înțeleg valoarea strategică a acestui inspectorat apărut din neant în 2008 in urma unei ideii si prin ambiția unui om pe care „sistemul” (a se citi OPREA, CIOCOIU, COLCIGEANU si altii) a binevoit al „scoate” din peisaj tocmai pentru a duce la bun sfârșit acest plan. Pentru a pune în aplicare planul de destructurare a acestei instituții domnul Reliu si-a luat ca ajutor un „ofițer de nădejde” pe care l-a împuternicit 1 an Sef de Stat Major și 1 an comandantul Unității București deși individul avea trei dosare penale pe rol si nu avea dreptul legal să ocupe aceste funcții. Si totul cu acordul si complicitatea DIPI, a secretarilor de stat BUDA si CIOCOIU. Cu sprijinul acestui individ si sub supravegherea domnului Sorcoveanu care timp de 2 ani a girat jaful făcut de gașca Reliu – Colcigeanu, Inspectoratul General de Aviatie a fost adus în situația de a nu mai avea cu ce să efectueze misiunile. Dar în toată povestea asta un rol important l-a avut contabilul sef Mosor Sorin cel care a girat fiecare hoție pusă la cale de gruparea Reliu si o distinsă doamnă CIRCO sefa de la achiziții. La nivelul Inspectoratului de Aviatie sunt epice deplasările în Grecia a celor trei: Reliu, Mosor si Circo. Si drept mulțumire aceștia continua să ducă la îndeplinire planul domnului Reliu de distrugere a acestei unități după care vor migra catre alte posturi din minister fără să le pese de ce au făcut așa cum RELIU, COLCIGEANU, MACHEDON si alții au ieșit la pensie fără să dea socoteală pentru ce au facut. Ce face Corpul de Control al ministrului de interne? Se zbate ca pestele pe uscat că nu stiu de unde să apuce problema si cum să o finalizeze. Iar la sfârșit va fi un mare fiasco.
    P.S. Doamnă ministru de interne, după ce ați aplecat urechea la toate aberațiile pe care au binevoit să vi le insire diversi colaboratori ai dumneavoastră nu credeți că ar fi cazul să luați legătura cu cel care în 5 ani a reușit performanța de a transforma o unitate de aviație intr-un inspectorat general. Poate vă dă un sfat bun de redresare a situației actuale – GRATIS.

  2. Trăim într-o societate bolnavă, fără nici o scară a valorii, fără decență și bun simț și fără șanse de redresare. Gena neamului se manifestă liber în aviație, în Ministerul de Interne (oricum s-a numit el în timp), ca în toată suflarea românească.Urmărim, de bun timp, un serial al dezvăluirilor senzaționale din IGAv, ca pe o dezbatere politică, o răfuială mafiotă sau o răzbunare plină de ură a unui personaj complexat.Informațiile prezentate, ca nemaivăzute și formidabile nelegiuiri, sunt, de fapt, scenarii care pornesc de la unele adevăruri ale lipsei de scrupule și încălcărilor fără dubii ale actelor normative (de către personajele hăituite în fiecare episod), îmbrăcate în neadevăruri hiperbolice. Aviația este un domeniu pe care și-l doresc mulți și puțini ajung să-l trăiască. Aviatori se fac puțini și foarte greu, iar cei care reușesc sunt toată viața, apoi, invidiați pentru câștiguri și compătimiți pentru albastrul cerului din palele înălțate pe mormintele eroilor aerului. Și sunt atât de multe!
    Priviți istoria ultimilor 25 de ani a structurii de aviație a MI și veți vedea aceleași trăsături repetitive: oameni numiți în funcții de conducere, fără concurs și fără să îndeplinească cerințele, de către personajele de top ale ministerului.
    Apoi, pe baza sprijinului politic protector, a urmat abuzul în funcție în stil liber, cu încălcări grosolane ale normelor și sfârșit cu o agresivă campanie de presă, inspecții ale Corpului de control al ministrului de interne și lungia anchete penale. Și cei mai mulți dintre înscăunații la ordin, în timp, au fost trecuți în rezervă, condamnați, destituiți sau mutați prin promovare. Nici un ministru, secretar de stat sau parlamentar care a decis soarta câtorva sute de aviatori, cărora le-a impus ca șefi neaviatori, nu au plătit.
    A vrut oare generalul Reliu Cristinel să desființeze IGAv-ul? Nu cred. El a promovat un proiect, elaborat, pentru dezvoltarea acestuia. Dar a făcut alte greșeli.
    Se sugerează că ar fi unul mai deștept care a transformat în 5 ani, o unitate de aviație, în inspectorat. Istoria spune că inspectoratul a început să se plămădească de pe vremea ministrului Ioan Rus și au contribuit mulți la asta.
    Aviația nu va fi nicicând desființată, dar va avea mereu soarta ”Icarului” Păun.

  3. Atata timp cat ”aviatia da senzatia”, Dorel va dori, cu orice pret, sa fie aviator in IGAv. Sa zboare, să fie sef, sa fie avansat in grad si sa castige cat mai mult. Regulile jocului ii apartin. Cine este Dorel? Un personaj la care nu se asteapta nimeni să fie numit pe o funcie de conducere si care va soca pe toata lumea.
    Nu conteaza de unde vine si ce a fost, ci ce va ajunge. Dorel este un exponent al coruptiei, fara scrupule, fara apasari si regrete.
    Domnule Tache, tocmai se pregateste un nou Dorel sa intre in scena. Nu veti ramane fara subiecte pentru condei. Cu siguranta, ca cineva se va gasi sa va mai ofere o motivatie jurnalistica.

  4. Nu-l mai pupați pe Reliu și pe cei ce au făcut echipă cu ei!.. Ce tâmpenie mai e și asta?.. A avut Reliu un proiect măreț și l-a durut ficatul de soarta inspectoratului de aviatie?!..
    Suntem cu totii nebuni?..

    Reliu a instalat dezmațul, furăciunile și rata lunară pe care o dădeau aviatorii ca să fie lăsați să zboare cât doresc (ăi mari și vechi) sau să fie și ei cât de cât planificați la zboruri pentru misiuni, sau la zboruri școală. Cu toții ați dat bani pentru asta sau știți despre faptul că se dădea această șpagă. Nu mai bateți câmpii, că poate se apucă unul mai tinerel să vorbească și vă rupe pe toți!

    Vreți să spuneți că Florin, contabilul nu știe nimic despre hoții?.. Nu i-a picat și lui nimic din hârtii peste hârtii să acopere sugerea banillor?..
    De ce vrea să desființeze contabilități de la inspectoratele din țară?..
    Poate să nu mai fie nimeni care să știe ce a facut.
    Dacă va vorbi cineva de la celelalte contabilități despre Mosor?!..

    Nu am nimic cu aviatia, dar ce zboruri multe se fac la voi?..
    De ce zburați atât?..
    Câți polițiști duceți în zbor la misiune?..

    Își merită banii cei de la Arafat, cu elicoptere roșii, care sunt la Pompieri.
    Ei salvează oameni.
    Dar ceilalți de ce zboara așa mult?.

    E nevoie de aviatori. Nu de relii sau alti ce vin acolo să faca rau.

  5. Pt Icarul Paun
    Dragul meu esti atât de aproape de adevăr dar totuși prea departe. In România si în MI se fac zilnic proiecte si mor pentru că nu există o persoana,”un fraier” dispus să îsi sacrifice viața personală si familia pentru a pune în aplicare aceste idei si care să nu abandoneze în fața greutăților. Poate ca „inspectoratul” a început să se plamadeasca de pe vremea ministrului Ioan Rus dar nimeni nu a făcut nimic pentru a pune în aplicare acest proiect poate si pentru că oamenii din aceea vreme au fost mai interesați să fure si să îsi umple buzunarele. Daca sunteți „din zona” stiti bine scandalul din 2008. Si nu cred că pe vremea lui Ion Rus cineva se gândea că salvarea de vieți omenesti se va face din aer cu elicopterele SMURD. In urma acelui scandal a luat ființă Inspectoratul de aviație cu un comandant adus din afară care desi s-a confruntat cu mari probleme – materiale,financiare si mai ales umane (piedici puse la tot pasul de către nostalgicii vremurilor trecute când nimeni nu îi verifica) a reusit cu sprijinul altor colegi (puțini cei drept) în 5 ani să transforme această instituție intr-o unitate strategică. Poate că nu a fost cel mai bun pilot, poate că nu a fost cel mai placut manager dar a fost corect cu instituția si cu colegii sai. Sunt multe de spus si de scris despre piedicile puse de Persu, Lupu, Colcigeanu si alții care se stiu ei bine si care si-au urmărit doar interesul personal fără să le pese de colegi sau de instituția din care făceau parte. Si cu toate aceste piedici „Inspectoratul General de Aviatie” s-a dezvoltat si au apărut punctele aeromedicale de la Iasi,Constanța, Tg. Mures,Craiova,Arad,Galați si unitatea de la Caransebes, a fost construită noua unitate de Bucuresti desi în vremea aceasta am trecut si prin criza „Basesciana”. Poate cu mai mult sprijin din partea colegilor si cu o situație financiară mai buna sar fi putut face mai mult.
    Mai spuneai că domnul Reliu a avut un proiect. Corect a pus pe butuci aproape toate elicopterele grele cu sprijinul prietenului Colcigeanu pe care l-a împuternicit Sef de Stat Major la IGAv si ulterior comandant la Unitatea de Aviație Bucuresti. Ce a facut acest individ…. ca să pună monopol pe elicopterele grele si să plece acasa lunar cu sume intre 30.000 -50.000 lei sau pentru asi satisface orgoliul a făcut tot posibilul să îndepărteze oameni cu o pregătire net superioară si care aveau mult mai multe de oferit instituției, colegilor dar care au ales să se pensioneze decât să suporte mojiciile acestor indivizi. De asemenea au inventând tot felul de zboruri de „rodaj” fără să le pese că acea resursă avea alt scop. Cum se numeste cand te întorci cu elicopterul de la reparația capitală defect si mai pui si presiune pe membrii echipajului să accepte situația cu acordul inspectorului general? Sunt foarte multe de scris dar mi se termină „resursa” de la telefon. Dacă ai urmărit articolele din „National” esti la curent cu o parte din faptele de vitejie ale acestor domni. As vrea să îmi spui si mie ce au dezvoltat acesti indivizi în 2 ani si jumătate. Nimic, doar s-au infruptat din roadele muncii predecesorului lor.
    Ce ați văzut aici nu a fost o răfuială mafiotă sau una plină de ură, a fost singurul mod de a atrage atenția asupra problemelor mari din această instituție si de a încerca să o salvăm….. pentru că ne pasă. Să nu credeți că nu s-a incercat rezolvarea situației prin informarea celor în drept să o faca încă din 2016, dar toți, începând cu Tobă, Buda si altii au lăsat lucrurile asa cum au fost desi puteau sa limiteze dezastrul. Pe ei nu îi întreabă nimeni nimic?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger