AcasăDezvaluiriAncheteAvem adresa care lasa MAI fara sefi!

Avem adresa care lasa MAI fara sefi!

Carmen Dan are la indemana un mijloc de „executie” in masa nesperat

„Stapanii casutelor” nu mai sunt de mult o simpla legenda in Ministerul de Interne, ci o realitate de fiecare zi, de care s-au lovit nenumarate cadre care au fost „executate” administrativ, in urma unor „permutari” de functii survenite dupa cine stie ce ordine subterane. Astfel ca, parca acum mai mult ca niciodata, zeci si zeci de ofiteri s-au trezit pusi la dispozitie sub diverse pretexte. Cum ar fi ori niste plangeri anonime, ori au fost lasati fara acces la informatii secretizate, fara ca vreo structura a MAI sa poata explica in fata instantelor de judecata in urma caror demersuri legale au avut loc aceste retrageri pe filiera ORNISS.

Carmen Dan are la indemana un mijloc de executie in masa nesperat

In acelasi timp insa, tot in urma mismasurilor „stapanilor casutelor”, care se dovedesc pentru unii „muma” si pentru altii „ciuma”, exista cazuri cu duiumul in care ofiteri care nu au dreptul sa exercite functii de conducere continua sa fie sefi de structuri. Si totul pentru ca „fratiorii” care ar trebui sa aplice un document oficial in acest sens, de la membrii Corpului de control al ministrului  pana la puzderia de functionari din birourile structurilor centrale, se fac ca uita de prevederile acestei hartii oficiale. Care, desi multi o vroiau probabil distrusa sau cel putin uitata, uite nu doar ca exista, dar poate fi adusa oricand la cunostinta altor organe competente. Si care, dupa ce probabil ca daca ministrul Carmen Dan l-ar intreba pe noul secretar de stat Cornel Ciocoiu, mai ales ca acesta are o vasta experienta in domeniu, cum s-ar traduce in practica prevederile adresei, atunci zeci de sefi ar zbura de pe functiile de conducere pe care le detin. Iar cei care i-au numit sau i-au pastrat acolo ar avea la randul lor multe de explicat si de patimit, astfel ca am putea asista la un cutremur cum nu prea a mai fost altul in MAI. Ceea ce, cum noua putere oricum se pregateste sa definitiveasca operatiunea de „schimbare a liniilor”, i-ar veni chiar manusa „blondei de la Interne”!

Adresa nr. 165063

Iar cu toate ca multi au incercat „sa ingroape” documentul exploziv care poate rasturna multe calcule la varful Ministerului de Interne, daca se va trece, in sfarsit, la aplicarea prevederilor sale,  avem totusi adresa nr. 165063 din martie 2014. Iar in aceasta adresa trimisa Inspectoratului General de Aviatie de catre Directia Generala Management Resurse Umane din cadrul MAI se specifica foarte clar ca „in vederea aplicarii unitare a legislatiei in vigoare, un cadru militar care ocupa o functie de conducere si este sanctionat disciplinar cu retrogradarea in functie poate fi numit doar pe o functie de executie”! Deci, pur si simplu nu mai poate fi sef de structura!

Cine desluseste misterul reparatiilor elicopterului 110

Clar, scris negru pe alb tocmai intr-un document oficial intocmit de catre Directia Generala Management Resurse Umane, adica tocmai de catre unitatea de specialitate din cadrul MAI care indruma, coordoneaza, controleaza si monitorizeaza activitatile structurilor de profil, avand competenta materiala si teritoriala generala in domeniul sau de activitate. Deci exact cei care trebuie sa spuna cum se aplica legile in vigoare! Mai mult chiar, in aceeasi adresa nr. 165063 se precizeaza clar ca „posturile de conducere se ocupa prin examen sau concurs, dupa caz, in conformitate cu prevederile art.40 alin.1 din OMAI 665/2008”.

Dezastru de la IGAV

Iar pozitia oficiala a DGMRU, despre care, acum, afla probabil si noul ministru, pe  care unii au incercat sa-l tina departe de informarile in acest sens cutremura nenumarate structuri din cadrul MAI, unde exista inca sefi care nu se conformeaza prevederilor adresei nr. 165063. Insa, de departe, cea mai grava situatie este tocmai cea de la Inspectoratul  General de Aviatie, catre care, de altfel, a si fost adresat documentul care poate distruge nenumarate cariere la varful MAI. Iar pentru a lua un exemplu concret, nu poti ocoli tocmai speta comandorului Ion Colcigeanu, tinut artificial „in viata” ca imputernicit la comanda Unitatii Speciale de Aviatie Bucuresti. Situatie de-a dreptul halucinanta, care se poate petrece doar cu protectia generalului de flotila aeriana Reliu Cristinel Ion, care desi a fost instiintat de  incompatibilitatea lui Colcigeanu cu functiile de conducere a ales totusi sa ocoleasca legea, imputernicindu-l si de doua ori in functia de comandant al Unitatii Speciale de Aviatie Bucuresti.

FOTOGRAFII SEF SMFA

De altfel, dupa seria de dezvaluiri din „National” privind catastrofa iminenta care se poate petrece oricand in „ograda” lui Reliu, intr-un Inspectorat de Aviatie ramas fara aparate de zbor disponibile, in urma managementului defectuos al celui impus de Gabriel Oprea la comanda, fostul ministru Dragos Tudorache a trimis Corpul de control la IGAV. Asa ca tocmai ce este momentul unei „retrageri strategice”, Colcigeanu incercand sa se refugieze drept ofiter de legatura pentru misiunile FRONTEX. Post extrem de bine platit, ce-i drept…

Cine controleaza Corpul de control?

Iar treaba celor de la Corpul de control era mai mult decat simpla. Acestia aveau de constatat, de exemplu, ca dupa ce a fost sanctionat disciplinar cu retrogradarea in functie si a pierdut in instanta apelul depus, comandorul Colcigeanu nu mai putea fi tinut la comanda. Sau sa calculeze cati bani au fost cheltuiti aiurea de la bugetul MAI, daca, intr-adevar, elicopterul 110 a fost receptionat defect de la reparatia capitala. Sau cine a dispus, in calitatea sa de comandant de echipaj, receptia aparatului, ca si verificarea informatiilor potrivit carora s-ar fi pus presiune in acest sens pe ceilalti membri ai echipajului.

Reliu Ion si Ion Colcigeanu foto sunt pe faras

Mai era de verificat si „incidentul de la Varsovia”, care nu a fost raportat oficial si modul cum a fost sau nu recuperata paguba de peste 28.000 de lei produsa bugetului de stat prin insusirea  unor sume de bani reprezentand indemnizatie pentru chirie. Aspect constatat de catre o comisie de cercetare administrativa si „stearsa” de catre o alta comisie, numita ulterior de catre „comandantul suprem” Reliu. Numai ca raportul Corpului de control se lasa inca asteptat, ca si in cazul verificarilor efectuate la alte structuri, desigur. Ceea ce nu face decat sa se intareasca „legenda” ca, intotdeauna, la Corpul de control se fac cate doua rapoarte, sa fie oamenii pregatiti in orice situatie, ca doar nu se stie niciodata cine vine sau ramane la„butoanele” MAI. Ca si suspiciunile ca, daca nu i-ar sta Raed Arafat „in gat”, Statul Major al Fortelor Aeriene al MApN ar forta din nou preluarea „tortului” SMURD. Dar despre „subteranele” razboiul tacut dintre MApN si MAI, poate pe altadata…

author avatar
Catalin Tache
8.471 afisari

1 COMENTARIU

  1. Cine este direct interesat sa-l inlature pe Colcigeanu?..
    Ca e unul dintre cei mai experimentati piloti ai internelor, o stiu cu siguranta cei din domeniu. O stie si prietenul (sau prietena!) ce-l toaca marunt, de teama competitiei.

    Pe hartie, lucrurile par grave.. Ma refer la ce se imputa persoanei, sau conducerii aviatiei internelor.. Dar.., nu e chiar asa..

    Mai grav este faptul ca se ataca unii pe altii, dar cine pierde cu adevarat este Unitatea Militara.

    Nu ar fi deloc exagerat ca opinia publica sa-si formeze o imagine negativa fata de pilotii de acolo si sa uite pret de cativa ani, ca salvarea a venit din cer! Si nu ma refer la Dumnezeu, ci la elicopterele ce i-au intors din drumul spre lumea de dincolo si i-au dus la Floreasca sau la alte spitale.

    Sa cautam si lucrurile bune frumoase!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger