AcasăDezvaluiriAncheteAlin Cocos, inghesuit de DNA in magazinul Titan!

Alin Cocos, inghesuit de DNA in magazinul Titan!

In timp ce, in ciuda puzderiei de probe si marturii stranse impotriva sa de catre procurorii Luarei Codruta Kovesi, Dorin Cocos l-a luat pe „NU” in brate, DNA continua sa stranga latul anchetei in jurul miliardarului implicat in dosarul Microsoft. Iar acum au trecut deja la alt nivel, reprezentat de fiul omului de afaceri, Alin Cocos, cel care pare sa fi fost folosit drept interfata in mai multe spete aflate in vizorul procurorilor anticoruptie.

Alin Cocos se afla in vizorul procurorilor anticoruptie in mai multe anchete

Iar pe langa ancheta in care Alin Cocos este suspectat ca ajunsese sa conduca din umbra, prin intermediul Alinei Bica, sedintele Autoritatii Nationale de Restituire a Proprietatilor, care nu incepeau fara „OK”-ul dat de catre fiul miliardarului, DNA verifica acum intens informatiile privind afacerea „Galeriile Titan”. Este vorba atat de catre preluarea de catre Alin Cocos a celebrului magazin din cartierul bucurestean Titan, dar mai ales de modul in care s-au facut platile catre cei care au renovat cladirea. Astfel, se pare ca plata catre furnizori sau firmele care efectuau diverse lucrari se efectua cu banii jos, existand suspiciunea ca sumele uriase achitate ar putea proveni inclusiv din spagile primite de tatal acestuia, Dorin Cocos.

Le-a dat cu flit

Una dintre mandriile comertului socialist, magazinul universal Titan a ramas multa vreme unul dintre cele mai ravnite trofee de catre investitorii care s-au zbatut in zadar sa preia controlul magazinului care era tinut pe linia de supravietuire.

Dorin Cocos a ajuns dupa gratii in dosarul Microsoft

In cele din urma, in ciuda concurentei acerbe pentru preluarea cladirii, aceasta a ajuns in posesia lui Alin Cocos, care le-a dat astfel cu flit nenumaratilor competitori care marjasera sume tot mai mari de bani pentru achizitionarea magazinului. Iar dupa ce a preluat controlul, Alin Cocos a inceput pur si simplu sa arunce cu banii in renovarea cladirii, pe care a transformat-o, intr-un timp record, intr-o adevarata minunatie, o citadela a luxului asa cum nu gasesti nici macar in zonele de fite sau in centrul Capitalei.

Magazinul Titan inainte (foto) si dupa (foto jos) ce a fost modernizat

Ceea ce a nascut nenumarate alte semne de intrebare, mai ales ca nici ceilalti importanti jucatori de pe piata nu isi pot explica de ce a fost nevoie de o asemenea investitie uriasa intr-un cartier muncitoresc, apreciindu-se ca Alin Cocos ar fi scos in jur de aproape 15 milioane de euro din buzunar pentru achitie si renovare. Iar investitia pur si simplu nu s-ar justifica, existand informatii ca nu rentabilitatea l-ar fi impins pe noul proprietar la asemenea cheltuieli, ci plasarea unei uriase sume de bani intr-o afacere la vedere.

Cu banul jos

De altfel, acest din urma aspect pare sa fi si atras atentia procurorilor anticoruptie, care incearca acum sa afle adevarata provenienta a sumelor bagate in lansarea galeriilor Titan, controlate din umbra de catre Alin Cocos. Cel care, dupa cum sustin unii dintre furnizorii de materiale sau servicii folositi la renovare, nu s-ar fi sfiit sa achite cash lucrarile efectuate. Ceea ce, desigur, nu avea cum sa nu trezeasca suspiciunile procurorilor, care pun acum cap la cap informatiile privind primirea de spagi de familia Cocos in dosarele EADS si Microsoft sau in ancheta de la ANRP si platile ulterioare facute la Galeriile Titan.

Spatiile din interiorul Galeriilor Titan sunt unele dintre cele mai luxoase din Capitala

Si chiar daca reproducerea acestui urias puzzle financiar este de-abia la inceput, daca ponturile se brodesc, atunci se poate vorbi de o lovitura naprasnica administrata fiului miliardarului Dorin Cocos si acestuia din urma deopotriva.

Sala de sport

De asemenea, din informatiile intrate in posesia anchetatorilor, chiar daca restul spatiilor din fostul magazin Titan au fost inchiriate, Alin Cocos ar continua sa opereze fitoasa sala de sport, forta si fitness de la ultimul etaj, pe care luxul orbitor o transforma intr-una din cele mai cautate cluburi de profil din Bucuresti.

author avatar
Catalin Tache
7.710 afisari

2 COMENTARII

  1. “…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani, printre care şi Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane.

    Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a “ţesut” un nou mers al trenurilor care a intrat in vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi.

    Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători.
    “Acum, Secară şi Szenteş au început deja au tesut la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi.
    În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători.
    Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Maria Popescu, Elena Miu, Mihai Sârbulescu ,etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii.
    În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni Rachila, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana.
    De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru.
    Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus.
    Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment.
    Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” …
    Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu
    Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători.
    Ulterior, şi foşti miniştru liberal al Transportuilor,cum ar fi, Relu Fenechiu a continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”

  2. Stelian Gheorghe zis Stelu şi Dorin Cocoş au fost parteneri la cumpararea magazinului Titan din Capitală cu 5,7 milioane euro şi, după nişte neînţelegeri în privinţa renovării, magazinul a fost vândut în rate de Gheorghe Stelian unei societăţi comerciale pe care i-a indicat-o Dorin Cocoş.

    Constantin Slav este noul proprietar Titan Shopping Center, compania care detine magazinul Titan, dar comercianți îl indică pe Alin Cocoș drept proprietar ! De fapt sunt … veri, iar Slav a condus și comisia de recepție a unei clădiri construite de Alin Cocoș, în Centrul Vechi. Fratii Slav, C-tin și Nicolae, sunt din Brănești, Ilfov

    Oficial renovarea magazinului Titan a costat 5 mil. euro, declara George Paica, director comercial (neoficial 15 milioane euro)

    Firma On Top Exclusiv este deținută, de Florin-Gabriel Dinu (soțul Ancăi Dinu, sora mai mică a lui Dorin Cocoș) și Constantin Slav, un apropiat al familiei Cocoș, fiecare cu câte 50%.

    Acelaşi Slav Constantin mai deţine acţiuni în societatea SC Lotus Consulting Company, împreună cu fratele său Nicolae (magazinul dEpurtat), în Wide Screen Media SRL, alături de George Nicolaie şi Ionuţ Coldea, dar şi în firma AT Art Build SRL, alături de cunoscuta prezentatoare TV Simona Malvina Cservenschi, fostul soţ al acesteia – Bogdan Grigore Cservenschi, Cătălin Lascut şi Radu Tudor Vasile (fiul fostului premier Radu Vasile).

    Slav Nicolae este implicat (25%) într-o despăgubire ANRP din 2010 de 25,16 ha în Pitești (dosar 21576) alături de Godeanu Teodor-Narcis (10 %), Neagu Ion (25%) și Dragomir Daniel (40%)

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger