AcasăDezvaluiriAnchete„Memoriile” lui Nelu Iordache zguduie Ministerul Transporturilor!

„Memoriile” lui Nelu Iordache zguduie Ministerul Transporturilor!

Nu a trecut atat de multa vreme de cand ancheta Corpului de control al Ministerului Transporturilor a confirmat dezvaluirile ziarului nostru cu privire la jaful generalizat din bugetul institutiei la care s-au dedat „locotenentii” lui Relu Fenechiu, George Micu si Valentin Dorobantu, cunoscuti drept si „maharii de la CFR”.

Nelu Iordache are multe „combinatii” in comun cu „Radu cel Frumos”
Catalin Gheorghe Radu este extrem de generos cu prietenii sai, dar pe bani publici
Avioanele „Blue Air” se ridicau de la sol cu sprijinul „Bosului Aviatiei”

Insa sesizarea oficiala a DNA cu privire la nenumaratele ilegalitati comise de sefii cailor ferate o sa fie „pistol cu apa” fata de raportul care il priveste pe Catalin Gheorge Radu, seful Directiei Aviatie Civila si Securitate Aeronautica. Si cum in producerea si gestionarea defectuoasa a tragicului accident din Muntii Apuseni numai de ”securitate” nu poate fi vorba, „Bossul Aviatiei” va trebui sa explice atat ministrului Transporturilor, dar mai ales organelor de ancheta penala, cum de a reusit aceasta „performanta”. Insa in afara acestor cercetari, omul de incredere al puscariasului Fenechiu pare sa aiba pe cap si alte belele, sursele noastre sustinand ca fostul sau partener de combinatii, Nelu Iordache, se afla in plin avant creator la scrierea, de dupa gratii, a „Memoriilor” sale.

„Sadoveanu” de la Jilava

Dupa doua revelioane petrecute „la suferinta”, Nelu Iordache s-a pus si mai vartos pe scris, intr-un ritm atat de alert incat primii sai cititori, „lectorii” de la DNA, bineinteles, aproape ca nu mai prididesc cu analiza pe text. Iar cum miliardarul din Adunatii Copaceni a supt cea mai mare parte a averii sale din bugetul Ministerului Transporturilor, normal ca in „memoriile” sale partenerii de afaceri cu statul ocupa un loc aparte. Atat responsabilii cu asfaltarile, cat si cei din domeniul aeronautic, suspectati acum de procurori ca au pus umarul la dezvoltarea operatorului privat „Blue Air”. Iar personaj principal al povestirii acestui veritabil „Sadoveanu” de la Jilava este cine altul decat bunul sau amic Catalin Gheorghe Radu, care conduce aviatia civila inca din 2007.

Pistele lui „Radu cel Frumos”

Din informatiile intrate in posesia noastra, Nelu Iordache i-ar putea dedica un volum intreg „Bossului Aviatiei”, dar sigur este ca din marturisirile fostului patron al „Blue Air” nu pot lipsi cateva episoade aparte. Cum ar fi strambele bagate de seful Aviatiei Civile pentru a nu se realiza reparatiile la pista Aeroportului Timisoara pentru o suma modica de doar doua milioane euro, cand, vorba aceea, amicul Nelu Iordache facuse o oferta de “serioasa”, apreciata la 40 de milioane de euro. Adica de 20 de ori mai mare! De altfel, cei doi au multe amintiri comune despre combinatiile cu piste, tot afaceristul care se da drept victima presedintelui CE, Jose Manuel Barroso, fiind cel care a reparat pista de la Aeroportul Baneasa. La un pret cu care, dupa cum estimeaza expertii consultati de procurori, s-ar fi putut lesne ridica un aeroport nou…

„Zboara, puiule, zboara!”

Chiar si inainte de arestarea sa, Nelu Iordache incepuse sa se confrunte cu mari probleme financiare, fiind cunoscut cel mai mare rau platnic la achitarea taxelor aeroportuare. Numai ca, de fiecare data cand un avion „Blue Air” era retinut la sol, in urma unor telefoane primite la ROMATSA sau Autoritatea Aeronautica de la „Bossul Aviatiei”, Nelu Iordache primea izbavitorul indemn „zboara, puiule, zboara!”. Si cum nu era vorba deloc de putini bani, ar fi frumos ca acesta sa nu uite sa relateze acest important sprijin pe care l-a primit de-a lungul anilor. Chiar daca ar putea fi ranchiunos din cauza proptelelor pe care Catalin Gheorghe Radu le punea, in aceeasi vreme, si altor colaboratori apropiati, cum a fost Cristian Paris, de la Menzies, care este si onor reprezentantul Air Management International si Aviation Management International, care prelua pe banda rulanta contracte de instruire personal si consultanta. Sau Marin Zamfir, de la Autoritatea Aeronautica, care avea grija ca prin firmulita sa, Arpiem Servicii de Aviatie, sa onoreze si contractele asigurate de „Bossul Aviatiei” pentru livrarea de piese de schimb pentru aeronave. Sa nu-l uitam pe Nicolae Octavian Stoica care, in contextul in care Uniunea Europeana a impus Romaniei implementarea software-ului ECCAIRS (furnizat gratuit, impreuna cu up-gradurile necesare), era impins de „Radu cel Frumos” sa preia respectivul contract pentru firma pe care o reprezenta. O proptea asemanatoare celei puse lui Hardan Saadeh pentru incheierea contractului de asociere dintre Alpha Rocas si Compania Aeroporturi Bucuresti, unde castigurile se duc la privat, nu la stat.

Si tare ne e teama ca toate „pomenile” acestea oferite cu generozitate, pe bani publici, mediului privat nu a avut si blagoslovirea SRI, al carui ofiter sub acoperire este Catalin Gheorghe Radu…

author avatar
Catalin Tache
5.919 afisari

3 COMENTARII

  1. „locotenentii” lui Relu Fenechiu, George Micu si Valentin Dorobantu, cunoscuti drept si „maharii de la CFR”, DEVALIZATORI NATIONALI,platiti IMPARATESTE din bani publici,incheie fara niciun stres contracte cu firmele inculpatului Gruia Stoica.O firmă a lui Gruia Stoica Electroputere VFU (RMAR) va încasa 98 milioane lei pentru revizii la CFR Călători!!!
    Poate ne spune ministresa CAND PREDA MINISTERUL CATRE GRUIA STOICA,daca tot e pe post de paiata.
    se aude DNA ?

  2. HAI DOMNE CA DOROBANTU SI MICU N-AU FOST SINGURII SCLAVI AI LUI GRUIA STOICA ? DIRECTORII ECONOMICI, ACHIZITII, EXPLOATARE, TRAFIC, TOTI LA UN LOC AU PUPAT PANTOFII LU NENEA GRUIA. SI VI SE PARE CORECT SA RASPUNDA SINGURI ? SA DEA CU SUBSEMNATUL TOTI SI SA SPUNA CAT LE-A REVENIT SI DE UNDE AU ACELE AVERI, DIN SALARIU DE BUGETAR ? DE DATA ASTA VI S-A INCHIS ROBINETUL.DOMNU MICU, E BINE ? DOMNU DOROBANTU , AVETI EMOTII ? DOAMNE CE MILA MI-E DE VOI. SA FITI CUMINTI SI FARA FRICA, DNA-UL INCA EXISTA.

  3. CE FACE GRUIA STOICA FARA “LOCOTENENTII” LUI FENECHIU ADICA, FARA GHIBU, FARA MICU SI CAT DE CURAND FARA DOROBANTU DE LA CFR CALATORI…?
    “Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat ?
    Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de puscariasul Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale.
    Mai nou sau mai vechi, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu.
    De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate.
    Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger