AcasăDezvaluiriAnchete„Doi s’un sfert”, filaj ilegal la Ciolos!

„Doi s’un sfert”, filaj ilegal la Ciolos!

Cu ceva vreme in urma, dezvaluiam ca, la doar cateva zile dupa ce cabinetul Ponta prelua puterea la Palatul Victoria, Vlad Stoica, proaspat numit sef al Cancelariei premierului, era filat agresiv de catre cei de la „Doi s’un sfert”, intr-o cafenea din Capitala. Au trecut anii de atunci, multe s-au schimbat in tara asta, dar iata ca ofiterii care ajunsesera sa transforme Directia de Informatii si Protectie Interna a Ministerului de Interne intr-un fel de SRL particular pus la dispozitia a diverse grupuri de influenta tot nu si-au pierdut naravul.

Anchetele declansate la ordinul lui Dacian Ciolos erau monitorizate de ofiteri DIPI

Pentru ca, dupa cum reiese din informatiile de ultima ora intrate in posesia noastra, la scurt timp dupa ce guvernul tehnocrat a fost instalat de „vocea strazii” la Palatul Victoria, si cu toate ca DNA-ul deja le sufla in ceafa, unii dintre fostii sefi ai „Doi s’un sfert” s-ar fi pus pe interceptat, cu totul ilegal, noua conducere a Corpului de Control al premierului Dacian Ciolos. Iar miza acestui filaj paralel, se intelege, era una uriasa, din moment ce, dupa preluarea postului de catre Valentin Mircea, structura subordonata direct lui Ciolos a declansat un val de anchete proprii la diverse institutii. Asa ca, probabil, „partea intunecata” a DIPI care s-a pretat la asemenea ilegalitati vroia sa afle din timp ce controale urmeaza a fi dispuse, pentru a avea timp sa-si avertizeze „clientii” care ar fi fost vizati. Iar aceasta noua dezvaluire nu face decat sa demonstreze inca o data, daca mai era nevoie, cat de important este ca sa se mearga pana la capat cu curatenia generala declansata recent de noul ministru de Interne. Pentru ca, daca nu se va extrage tot „puroiul” strans atata amar de vreme la nivelul anumitor structuri din MAI, atunci toate eforturile de resetare a ministerului vor ramane unele laudabile, dar zadarnice.

I-au bagat la „urechelnita”

Avocatul Valentin Mircea a intrat in vizorul unei anumite parti din „Doi s’un sfert” dupa ce a preluat sefia Corpului de Control al premierului

Este clar ca venirea la Palatul Victoria nu i-a incantat peste masura pe reprezentantii partidelor politice. Dupa cum nici clientela acestora nu a privit cu ochi buni preluarea Puterii de catre Dacian Ciolos si tehnocratii sai. Mai ales ca, fara a mai avea obisnuitele „urechi” in guvern, oamenii din umbra, recunoscuti sponsori ai partidelor, nu mai puteau accesa in timp real ce se discuta pe la Palatul Victoria. Asa ca, probabil disperati de faptul ca nu reusesc sa penetreze cu metodele traditionale noua echipa guvernamentala, au facut apel la niste profesionisti care sa faca pentru ei aceasta treaba murdara. Si, dupa cum sustin sursele noastre, o parte dintre fostii sefi de la DIPI, facand parte din gruparea recunoscuta pentru „combinatiile” mai mult decat banoase pe care le faceau pe seama informatiilor obtinute cu ajutorul functiilor detinute, au pus botul la aceasta noua „misiune privata”. Sau, de ce nu, obisnuiti din instinct sa stranga ca harciogii date carora sa nu le dea apoi drumul pe cursul firesc al raporturilor informative, ci sa le foloseasca „pe persoana fizica”, au acceptat sa-i bage la „urechelnita” pe noii membri ai Corpului de Control al premierului. Adica pur si simplu sa le intercepteze convorbirile sau sa-i ia „ambiental”, dupa caz.

Tsunami de anchete

Se anunta un nou scandal privind „filajul paralel” operat de unii acoperiti

La data de 17 noiembrie, la instalarea guvernului Dacian Ciolos, acesta a preluat si cele 54 de actiuni de control aflate pe atunci in desfasurare. Iar in doar cateva zile au fost initiate puzderie de alte controale de mare importanta, printre care le amintim doar pe cele de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Ministerul Transporturilor, Administratia Nationala a Penitenciarelor, Regia Autonoma a Padurilor – Romsilva, Compania Nationala de Investitii „CNI”-SA si, nu in ultimul rand, la Regia Autonoma „Administratia Protocolului de Stat”. Plus controale peste controale peste tot in tara. Iar despre toate aceste operatiuni in care luau contact cu documente straine, normal ca oamenii noului sef, fostul vicepresedinte de la Consiliul Concurentei, Valentin Mircea, discutau intre ei. Dar si cu premierul Ciolos, cel caruia trebuiau sa ii dea raportul cu privire la stadiul controalelor. Asa ca, practic, prin incercarea de interceptare a unor membri ai Corpului de Control, protejatii fostilor sefi de la „Doi s’un sfert” l-au filat inclusiv pe Dacian Ciolos. Si uite cum, din prea mult exces de zel, este posibil sa fi intrat pe domeniul sigurantei nationale, acolo unde chiar nu au atributii de serviciu. Asa ca este mai important ca oricand ca MAI-ul sa aiba o structura de elita pentru a putea face cu adevarat munca de intelligence si de a combate eficient asemenea vulnerabilitati a propriilor cadre. Si acest lucru se poate face doar cu viitoarea directie de „afaceri interne”, care va fi construita cu oameni tineri, dupa „radierea” din organigrama Internelor a DIPI si DGA, doua structuri care, din pacate, au fost virusate prea adanc de catre acum destructurata „fratie a chestorilor”. Fratie din care tocmai a plecat si Florentin Robescu, cel care a luat la randul sau calea pensionarii.

author avatar
Catalin Tache
3.642 afisari

2 COMENTARII

  1. Deparatamentul de Informatii si Protectie Interna a MAI este o structura de
    informatii, cu subordonare directa Primului-Ministru si ministrului de interne, situatie nemaintalnita in tarile din U.E. sau cu democratie reala. Aceasta subordonare s-a dovedit,cu claritate, a fi una nefireasca pentru bunul mers al sistemului judiciar sau al ordinii publice prin scandalurile mediatice permanente care au loc in legatura cu acuzele aduse de conducerile unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul cum sau in ce scop managerii acestei organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice si resursele publice.
    Situatia OPERATIVA existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, a celei judiciare de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare. Din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna cu privire la informatia judiciara,ea nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de justitie sociala.Initial unitatea D.I.P.I.a fost infiintata dupa evenimentele petrecute in 1989, din motive istorice conjuncturale pentru a se oferi de munca unor cadre ce au apartinut vechiului sistem de informatii existent pana in 1990. La aceasta fosta U.M. 0962 sau U.M. 0215 Bucuresti au activat si multi indivizi „dubiosi” care au influientat in sens negativ cultura organizationala a institutiei uneori chiar au manifestat atitudini ostile fata de mersul natural democratic al unitatii in interesul societatii romanesti.
    Fara just temei in perioada 2003-2004 din cadrul acestei structuri (sub evidenta si/sau gestionarea sa), s-au facut angajari apoi acesti PILOSI AGIAMII angajati au fost detasati si platit in valuta, la ambasadele Romaniei din strainatate sub pretextul prestarii unor misiuni de atasat al MAI desi la fiecare ambasada se regasesc cadre SIE care asigura toate cele necesare specifice serviciilor speciale ori secrete. Acest personal cu familiile respective trebuie chemat urgent in tara ocazie cu care sumele aferente, irosite fara noima, sa fie realocate pentru rezolvarea unor situatii aflate in criza de fonduri din cadrul SISTEMULUI de ORDINE si SIGURANTA PUBLICA.
    Pentru optimizarea, functionarii sistemului judiciar si al folosirii resurselor publiceartea trebuie ca substructura directiei care are in competenta Protectia Interna sa fuzioneze in cadrul „Departamentului de Afaceri Interne”, iar celelealte componente cu atributii informativ-operative care nu se regasesc in conflict de competenta cu alte institutii ale statului sau structuri din sistem trebuie subordonate sefului Politiei Romane pentru a valorifica produsul muncii lor, potrivit legii.

  2. Cei care au abuzat de functiile detinute sa plateasca potrivit legii, insa cei abilitati nu trebuie sa cedeze acestui „antilobby” inversunat al SRI, care dintotdeauna a vazut in DGIPI un concurent redutabil.
    Astazi, profitand de faptele reprobabile ale unor sefi ai intitutiei mentionate, SRI depune toate eforturile si foloseste diverse metode pentru a reusi lovitura prin care sa ramana singura structura interna de informatii.
    Pentru cei interesati si neavizati, DGIPI are mai multi beneficiari legali nu numai IGPR.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger