AcasăDezvaluiriAnchete„Cuiul” lui Zgonea din guvernul tehnocrat, smuls de Vacaroiu!

„Cuiul” lui Zgonea din guvernul tehnocrat, smuls de Vacaroiu!

Iata ca in guvernul tehnocrat al premierului Dacian Ciolos exista si o pata de culoare. Rosie, daca ar fi sa ne luam dupa doctrina inaltilor protectori ai lui Dan Costescu, noul ministru al Transporturilor. Si culmea este ca, desi unii il banuiesc a fi omul lui Dragnea, sursele noastre sustin ca, chiar daca ii raspunde oricand la telefon si presedintelui PSD, „spatele” lui Costescu a fost asigurat, de fapt, de presedintele Camerei Deputatilor. Mai ales ca este binestiuta febletea lui Valeriu Zgonea pentru specialistii proveniti din „pepiniera” feroviara de la Rosiori. Ceea ce si explica ascensiunea „locotenentului” lui Costescu, Marius Chiper, in fruntea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA.

Dan Costescu (foto) si Marius Chiper fac parte din asa-numita „grupare de la Rosiori”

Numai ca, iata, premierul Ciolos are toate sansele sa scape de acest veritabil „cui al lui Pepelea” infipt in guvernul sau de Valeriu Zgonea, chiar inainte de a fi constient de increngaturile transpartinice in care apare numele lui Dan Costescu, cel pe care este foarte posibil ca, in curand, sa-l chinuiasca amintirile comune cu Gruia Stoica si Relu Fenechiu, doi dintre „clientii” preferati ai DNA. Culmea este insa ca, la fel ca in nenumarate alte cazuri, „pustiul de bine” pare sa-l faca tot Nicolae Vacaroiu, cel care a declansat, pe cont propriu, un adevarat „jihad” impotriva „baietilor destepti” din ministere.

Marius Chiper

Printre care se numara si cei care, prin incalcarea legii, au fost numiti, nu selectati conform anumitor criterii in consiliile de administratie din cadrul Ministerului Transporturilor, cum este, de exemplu, cazul la SC Electrificare  CFR SA. Asa ca, dupa cum verifica inspectorii Curtii de Conturi, acestia au fost platiti ilegal cu cate 3.300-4.000 de lei fiecare lunar, in locul celor doar 48 de lei care le-ar fi revenit intr-o atare situatie.

Orgoliu de „ciocanar”

Valeriu Zgonea i-a asigurat „spatele” noului ministru al Transporturilor

Iata ca, in sfarsit, Valeriu Zgonea pare sa-si fi vazut visul cu ochii, asa ca a reusit sa traga sforile astfel incat Dan Costescu a ajuns ministrul Transporturilor. Probabil insa ca presedintele Camerei Deputatilor o fi facut aceasta „minune” fara cine stie ce interese ascunse, ci doar asa, din orgoliu, in amintirea vremurilor cand, pana sa ajunga „coleg cu Mihai Viteazu”, era „ciocanar” de roti prin gara de la Rosiori. Asa ca, peste noapte, „gruparea Rosiori” a ajuns la sefia Transporturilor, dupa ce Dan Costescu a fost uns ministru, iar omul de incredere al acestuia, Marius Chiper, director general, fie el si interimar, al CFR SA. De altfel, prietenia dintre cei doi este una veche, Costescu avand incredere numai in Chiper la luarea unor decizii pe cat de grele, pe atat de ilogice.

Dusmanii proiectelor europene

Despre Costescu se spune ca le-ar raspunde oricand la telefon lui Liviu Dragnea, Gruia Stoica sau Relu Fenechiu

Si chiar daca tot mai multi initiati in ale „viesparului” de interese de la Transporturi sunt gata sa bage mana in foc ca, nu peste multa vreme, vor iesi la iveala legaturile nevazute care il leaga pe Dan Costescu de personaje aflate pe lista neagra a DNA, in frunte cu Gruia Stoica sau Relu Fenechiu, cert este ca noii „jupani” de la Transporturi au trecut prin multe impreuna. Ca de exemplu atunci cand au hotarat, ramane de vazut de ce, desfiintarea directiei de proiecte europene a CFR, adica a structurii prin care Comisia Europeana acordase fonduri importante si prin intermediul carora acestea erau si derulate!

Gruia Stoica

Ca doar nu o fi contat in aceasta hotarare, care se poate dovedi riscanta daca de la Bruxelles se pun intrebari incomode pe aceasta tema, experienta din domeniu al lui Marius Chiper. Cel care, pe cand coordona unitatea de management proiecte europene pe Arad, era codasul intregului minister.

Platiti regeste

Relu Fenechiu

Insa pana atunci, atat Dan Costescu, cat si celalalt „locotenent” al sau, directorul general adjunct de la SC Exploatare CFR SA, Viorel Scurtu, vor intra in furcile caudine ale Curtii de Conturi. Care vrea sa afle de ce au fost create prejudicii uriase prin ilegalitatile comise la numirea si remunerarea membrilor din Consiliile de Administratie la societatile din cadrul Ministerului Transporturilor. Pentru ca si in prezent, in cadrul MT functioneaza ilegal Consilii de Administratii provizorii, numite de catre reprezentantii statului in AGA si mandatate de secretarii de stat. Iar „buba” este ca in aceste CA-uri au fost numiti membri care nu au parcurs vreun proces de selectie, fiind insa remunerati conform prevederilor OUG 109, cu cate un salariu mediu brut pe ramura, adica in jur de 3.300-4.000 de lei pe luna pentru fiecare membru.

Nicolae Vacaroiu face treaba buna la sefia Curtii de Conturi

Iar ilegalitatea care da de lucru Curtii de Conturi consta in faptul ca nu au fost aplicate la numirea acestora in CA prevederile Legii 31/ 1990, ceea ce ar fi insemnat ca fiecare membru ar fi luat doar 48 de lei pe luna! Un caz concret este cel de la SC Electrificare CFR SA, unde provizoratul Consiliului de Administratie in functie dureaza din luna iunie 2014 si pana in prezent, depasind cu mult maximumul de noua luni prevazut de lege. Mai mult, cu exceptia a doi membri, unul revocat si celalalt in functie, ceilalti componenti ai CA nu au parcurs procesul de recrutare si de selectie, fiind insa platiti regeste. Si ilegal, daca se confirma banuielile oamenilor lui Nicolae Vacaroiu. Iar aceasta situatie pare una generalizata la nivelul intregului minister.

author avatar
Catalin Tache
3.555 afisari

2 COMENTARII

  1. Munca grea si pe oamenii astia de la DNA; daca chiar ar vrea sa faca ”curatenie”, cum se tot lauda si arunca prafuri in ochii prostimii. Cum ar reusi sa dezlege o asa increngatura: ”mosieru rosu” + ”taranu proletar”+ ”ciocanaru”…?!

  2. Oamenii lui Dragnea, oamenii lui Zgonea , oamenii lui…
    Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
    Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
    Se pare ca nu, nici nu avea cum.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau trebuie sa-l ajute DNA-ul ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger