AcasăDezvaluiriAnchete„Chestorul Logan”, ciuruit in poligonul de tragere!

„Chestorul Logan”, ciuruit in poligonul de tragere!

Si in acest an, mii de tineri din toata tara s-au calcat in picioare, in plina canicula, ca sa participe la concursul de admitere la Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza” din Bucuresti. Din pacate pentru ei, daca ar fi stiut pe mainile cui incap sperantele si formarea lor profesionala, poate s-ar fi gandit de doua ori inainte sa faca acest pas. Catre o institutie de prestigiu, ce-i drept, dar condusa in acest moment de o „fratie” a chestorilor, ai carei membri se afla tot mai mult in „catarea” procurorilor anticoruptie.

Ministerul de Interne da degeaba bani pentru un poligon performant al Academiei de Politie

Si la a carei conducere se afla „luminatul” Gheorghe Popa, cel care, pe cand era sef al Politiei Romane si omul de combinatii al recent botezatului Cristian David Troaca a „inghitit” cumpararea de autoturisme Logan la astronomicul pret de 78.750 euro bucata! Mai mult, dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, actualul rector al Academiei de Politie face obiectul unei anchete explozive a DNA, care suspecteaza mai multi ofiteri din conducerea Academiei de deturnarea a 3.000.000 de euro dintr-un proiect pe fonduri europene. Acum insa, probabil masochist din fire, „chestorul Logan” a reusit performanta sa intre din nou in vizorul procurorilor cu trei noi spete.

Au sutit actul aditional!

Pentru a oferi cele mai bune conditii de pregatire viitoarelor cadre, Ministerul de Interne a organizat o licitatie deschisa pentru constructia, chiar in perimetrul Academiei de Politie din Baneasa, a unui „poligon trageri cu pistolul” si o „supraetajare a poligonului de tragere”, in valoare de 8.420.726,06 lei. Licitatia a fost castigata de firma SC Rep Cons Vodica SRL, care s-a si apucat imediat de constructie. Numai ca, in plin santier, Ministerul de Interne a ramas fara bani, asa ca firma constructoare a primit Ordinul de sistare temporara a lucrarilor nr. 27845. Conform prevederilor contractuale, cum lucrarile au fost stopate strict din vina beneficiarului, de-a lungul vremii intre cele doua parti s-au intocmit mai multe acte aditionale pentru „prelungirea duratei de executie”. Si, concomitent, au inceput sicanele pentru inlocuirea castigatorului legal al licitatiei. S-a ajuns pana acolo incat mai-marii Academiei au ascuns pur si simplu actul aditional nr.2 la contractul de executie de lucrari nr. 31446/08.03.2007 si doar faptul ca banca  a pus la dispozitie instantei de judecata un exemplar a facut sa se stabileasca „smenul” facut de „fratia chestorilor”. Situatia devine insa si mai uluitoare dupa ce „chestorul Logan” ajunge rector la Academia de Politie si reprezentantilor firmei castigatoare li se transmite ca pur si simplu trebuie sa-si ia catrafusele si sa plece de pe santier!

Au dat banii inapoi !

Chestorul Gheorghe Popa isi lasa studentii fara poligon de tragere

Fara sa le pese ca desi s-a alocat deja 2,5 milioane euro pentru lucrarile realizate, ca reactualizarea preturilor si penalizarile prevazute cresc pe zi ce trece si ingreuneaza si mai mult bugetul MAI, dar nici macar de faptul ca studentii de la Politie se pregatesc din mila Jandarmeriei, chestorii de la conducerea Academiei au inceput sa caute tot felul de tertipuri pentru a inlocui, uneori sub pretexte halucinante, castigatorul de drept. Mai mult, desi Ministerul de Interne a alocat 30 miliarde de lei vechi pentru continuarea constructiei, Gheorghe Popa a facut ce a facut si a dat mai bine banii inapoi la buget, decat sa avanseze cu lucrarile, doar i-o face pe constructorii „neagreati” sa renunte!

„Il consigliere” Tulinescu

Desigur, de fiecare data, altfel atat de emotivul „domn profesor” Popa s-a ascuns in spatele consilierului juridic Dan Tulinescu.  „Il Consigliere” care l-a sfatuit, fie vorba intre noi, sa se bage si in „beleaua” cu Logan-ul de 78.000 de euro. Mai grav este si faptul ca un alt sfetnic juridic al chestorului Popa se pare ca ocupa ilegal actualul post, aici existand o ancheta paralela despre organizarea concursurilor de la Academie. Si uite cum, pe zi ce trece, poligonul nu poate fi construit, platile care urmeaza a fi achitate cresc exponential iar „Gruparea lui Petrache” de la sefia Academiei viseaza sa revina pe inalte functii de conducere prin minister, odata cu schimbarea guvernarii.

Rapoartele „Doi s’ un sfert”

Dupa cum sustin sursele noastre, doua recente rapoarte informative ale DIPI confirma pe deplin veridicitatea acuzelor aduse in dosarul „Poligonul”. Insa, la cate dosare se strang in jurul acestor chestori din pepiniera „ilfoveana”, este greu de pronosticat care va exploda cel dintai. Pentru ca, de exemplu, in paralel cu ancheta DNA care vizeaza plati ilegale de 400.000 de euro din fonduri europene catre unii profesori ca bunii amici ai „chestorului Logan”, Gheorghe Popescu, Florentin Robescu sau Liviu Croitorescu, un dosar separat priveste o alta posibila deturnare de fonduri. Astfel, exista informatii ca, deloc intamplator, dupa venirea sa ca rector, Gheorghe Popa a scazut taxa legala prevazuta pentru sustinerea master-ului in cadrul Academiei. In schimb, chestorii din „fratia profesorilor” ar fi in continuare platiti regeste, pentru munca „prestata” la cursurile de master, dar din sumele incasate pentru organizarea concursurilor de admitere!

Operatiunea „Bocancul”

Dar pentru a intelege pe deplin cum se respecta sau atribuie, dupa caz, contractele de catre Gheorghe Popa, sa dezvaluim amanunte incendiare si dintr-o alta speta verificata de procurori. Anul trecut, Academia de Politie a organizat o licitatie deschisa pentru achizitionarea de „incaltaminte cu fete de piele”, valoarea contractului fiind una mai mult decat frumusica. Si cum a castigat o firma proaspat infiintata, cealalta societate participanta a depus contestatie. Iar prin Decizia nr.1810/206 C9/ 2160 din 18.06.2014, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor i-a dat dreptate si a obligat Academia de Politie la „reevaluarea ofertei prezentate” de firma declarata castigatoare,  ca si la „stabilirea rezultatului procedurii, prin incheierea unui nou raport al procedurii, in termen de10 zile”. Exista insa informatii ca mai-marii Academiei s-au sters undeva cu aceasta decizie, au anulat tot si, peste doar cateva zeci de ore, au cumparat bocancii prin achizitie directa, tot de la firma nou infiintata! Pai e bine, domnul chestor?

author avatar
Catalin Tache
6.138 afisari

3 COMENTARII

  1. Contractele de achizitii de la CFR Calatori sunt atribuite in mod ilegal de ani de zile?

    Ministrul Transporturilor, Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie…

    “În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)”
    Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
    Se pare ca nu, nici nu avea cum.
    DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
    Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat CFR Calatori) Litra Marcel,Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?

  2. Marele politician si om de stiinta american, Dwight Waldo (1913 – 27 octombrie 2000), in teoria sa sustine ca, in exercitarea atributiilor, cei ce detin functii publice, trebuie sa aiba in vedere 12 obligatii mai importante si anume, fata de: 1- constitutie; 2 – legi; 3 – natiune si tara; 4 – democratie; 5 – normele de organizare birocratica; 6 – profesie si profesionalism; 7- familie si prieteni; 8 – sine; 9 – colectivitatile cu care vin in contact; 10 – interesul public sau bunastarea generala; 11- umanitate sau lume; 12 – Dumnezeu sau religie.
    Waldo afirma despre aceste obligatii ca nu pot fi ierarhizate in functie de importanta, iar numarul lor poate creste, el face insa o trecere in revista a celor mai importante reguli etice existente in viziunea sa. El trateaza aceste obligatii la nivelul datoriei individuale, al datoriei fiecaruia fata de moralitatea personala si nu fata de organizatie.
    In conceptia lui Dwight Waldo ETICA in administratia publica este o problema complexa si complicata. Acest subiect este greu de explicat si inteles avand in vedere ca in secolul nostru codurile etice s-au schimbat intr-un ritm intens, iar sentimentul ca moralitatea este “relativa”(nimic mai fals) a crescut. Data fiind cresterea in diversitate a organizatiilor, se face simtita nevoia de noi repere etice si morale.
    Cu toate acestea nu se depun de catre cei cu obligatii in domeniul juridic-legislativ eforturile necesare in directia creerii de reglementari si coduri etice adaptate noilor nevoi obiective impuse de evolutia, normalitatea si modernitatea societatii.
    ETICA PROFESIONALA este caracterizata in principal de independenta, integritate si competenta profesionala.
    INDEPENDENTA profesiei – implica independenta de spirit (de drept) si independenta în aparenta (de fapt).
    Independenta de spirit – reprezinta starea de spirit care permite lucratorilor sa emita judecati fara a fi afectati de influente si sa actioneze cu integritate, pentru a-si exercita cu obiectivitate competentele profesionale.
    Independenta in aparenta – se realizeaza prin evitarea situatiilor in care o terta persoana informata si rezonabila ar cunoaste toate informatiile relevante, inclusiv masurile de protectie aplicate in munca specifica, iar pe aceasta baza ar putea concluziona ca, integritatea, obiectivitatea sau competenta profesionala a lucratorilor sunt compromise.
    INTEGRITATEA – presupune ca lucratorul sa fie drept si onest in realizarea competentelor profesionale si in relatiile interpersonale.
    COMPETENTA profesionala – lucratorii din M.A.I. trebuie sa aiba si sa-si mentina cunostintele si aptitudinile profesionale la un nivel necesar si corespunzator pentru a asigura membrii societatii ca primesc de la acestia servicii in conformitate cu standardele aplicate sau elevate cunoscute in domeniile in cauza.
    „Cine nu stie că nu stie, e prost – ocoleste-l !
    Cine nu stie că stie ,e adormit – trezeste-l !
    Cine stie că nu stie ,e nepregătit – pregăteste-l !
    Cine stie că stie, e intelept -urmează-l !”

  3. Referitor la procesul de formare este de mentionat ca ACADEMIA DE POLITIE trebuie transformata, din “fabrica” de facut doctori, masteranzi si de acordat titluri universitare pe banda rulanta, in institutie de pregatire profesionala pentru politisti doxati unde sa se predea stiintele necesare, corespunzatoare nevoii sociale de catre cei mai experimentati profesionisti din domeniile care au ocupat functii importante in structura sistemului de ordine publica.
    – Politia, Jandarmeria si cei care actioneaza in situatii de urgenta, trebuie sa fie emblematici si sa contribuie substantial la innobilarea valentelor poporului roman, dar faptul ca in prezent procesul de formare si invatamant este neadecvat, iar formatorii acestei institutii sunt preponderent proveniti din cadre nepotrivite, agenti sau subofiteri de instructie sau din domeniul administrativ al trupelor, ori din alte categorii de personal care au discernamintul afectat din diverse motive nu-i de vina natiunea.
    – Unii formatorii existenti, cu titluri universitare, castigate prin metode originale obscure, care predau discipline de stricta specialitate trebuie inlocuiti cu profesionisti pasionati (tip diamant) care sa indeplineasca o serie de criterii, ce ofera garantii intelectuale si de specialitate, in domeniile specifice si anume:
    – sa aiba o vechime in munca operativa de minim 10 ani;
    – sa fi ocupat cel putin functia de sef de unitate;
    – sa aiba un minim de instruire pedagogica;
    – sa se bucure de o buna reputatie si moralitate in sistem, etc.;
    – sa aiba contributie stiintifica sau rezultate foarte bune pe timpul exercitarii profesiei;
    Acestora trebuie sa li se acorde pentru motivare un spor la salarizare fata de nivelul veniturilor avute in munca operativa.
    – Durata mentinerii la catedra a unui formator nu trebuie sa fie mai mare de 5 ani, dupa care respectivul „profesor” sa se intoarca in domeniul operativ pe functia celui care-l inlocuieste ca dascal.
    – Liftarea formatorilor intre operativ si invatamint si invers va compune un angrenaj benefic sistemului de ordine si siguranta publica, pentru completarea continua cu cele necesare (teorie si practica) a celor doua domenii.
    – In contextul conditiilor aratate, candidatii Academiei de Politie, va trebui sa provina din randul absolventilor cu studii superioare ai diferitelor institutii civile, care au implinit si virsta necesara cind pot sa discearna pentru a decide de ce vor sa imbratiseze cariera de politist, de jandarm sau de lucrator in cadrul unitilor pentru situatii de urgenta.
    – Scolarizarea poate echivala cu un ciclu de masterat de 1,6 ani, iar stagiatura pentru ofiteri sa aiba durata de 6 luni. Un asemenea sistem de formare ofera mai ales ofiterilor atat siguranta in exercitarea profesiei cat si incredere in abordarea realitatilor deoarece mai au o calificare in plus pentru orice eventualitate, dar in celasi timp, cel mai important lucru este ca scuteste bugetul statului de foarte multe cheltuieli care se fac in prezent cu scolarizarea de lunga durata si fara a se obtine nivelul de instruire specifica scontat.
    – Pentru dezvoltarea gandirii logice si a rationalitatii, a abilitatilor de comunicare si de gestionare a situatiilor de criza, precum si in vederea implementarii unei tactici politienesti moderne adaptate la cerintele impuse de apararea valorilor societatii romaneasti, trebuie perfectionat continutul programei scolare privind materiile si cunostintele predate si marit numarul orelor de pregatire la disciplinele mentionate.
    – Pentru o abordare profesionala, unitara, pe arme este necesar sa se organizeze centre scolare pe arme de politie, jandarmi si pentru situatii de urgenta unde sa fie scolarizati (instruiti) atat ofiterii cat si subofiterii ori agentii.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger