AcasăDezvaluiriAnchete“Baronii” isi licitau spagile la miute si la tenis!

“Baronii” isi licitau spagile la miute si la tenis!

Cu atatia politicieni de frunte aflati in custodia lor, procurorii anticoruptie fac progrese remarcabile in avansarea unor anchete care pana acum fusesera blocate de lipsa unor informatii vitale care sa dovedeasca vinovatia celor implicati. Pentru ca, desi aveau suspiciuni mai mult decat rezonabile privind „trantirea” anumitor contracte grele din bani publici, celor de la DNA le lipsea modalitatea concreta prin care s-au purtat negocierile dintre diversi primari si presedinti de consilii judetene si oamenii de afaceri.

Ghemurile de tenis se jucau pe bani grei

Iata insa ca, acum, cu sprijinul unora dintre politicienii care au apucat deja pe calea spovedaniei, sunt pe cale sa dezlege si aceste mistere. Si astfel au aflat cu stupoare ca pasiunea nebuna pentru sport a unora dintre „baroni” se datora si faptului ca, in timpul miutelor de fotbal si a partidelor de tenis jucate saptamanal, politicenii nu faceau decat sa negocieze acordarea contractelor publice. Pe care pur si simplu le scoteau la licitatie, printre amicii cu care jucau fiind invitati si reprezentantii unor firme concurente, pentru a creste astfel miza „potului” pus la bataie de catre afaceristii care, musai, pierdeau in fata „baronilor”.

Teren in curte

Echipele primarilor câștigau întotdeauna meciurile de fotbal în fața echipelor afaceriștilor

Iar incercarile disperate ale procurorilor de a penetra „omerta” stabilita in anturajele anumitor politcieni suspectati ca scot pur si simplu contractele publice la licitatie erau din start sortite esecului, mai ales atunci cand „tintele” nu frecventau baze sportive unde monitorizarea ar fi fost mult mai lesne. Este cazul unui „baron” care, tocmai pentru a avea „intimitatea” necesara purtarii unor astfel de negocieri la sange privind comisioanele pe care ar fi urmat sa le incaseze, acesta si-a facut un teren de tenis privat, pe propriul domeniu! Unde invitatii erau atent selectati, alaturi de prietenii intimi ai politicianului fiind chemati sa faca „un set, doua” doar afaceristii care aveau nevoie musai de aprobarea „baronului” pentru primirea de contracte sau desfasurarea de lucrari efectuate pe bani publici. Iar dupa cum sustin sursele noastre, exista deja un adevarat ritual, afaceristul dornic de „binecuvantarea” „baronului” jucand cu acesta cateva mingi de incalzire, dupa care jucau cate un ghem. Pe bani. Multi bani! Pentru ca, desi se striga in gura mare ca miza pe un simplu ghem era „o suta”, procurorii nu cred sub nicio forma ca ar fi vorba de un biet milion de lei vechi.

Lucrările de utilități publice se acordau în urma înțelegerilor făcute pe terenurile de sport

Pentru ca altfel nu si-ar fi stricat ditamai „baronul”, altfel destul de talentat, mana ca sa-si piarda timpul cu niste novici care, de multe ori, habar nu aveau sa tina racheta in maini si faceau doar o figuratie penibila.

As din serviciu

Astfel ca, pentru a se scurta toata aceasta mascarada, ghemurile se jucau doar pe serviciul „baronului”, care de cele mai multe ori dadea numai as-uri. Insa nici macar daca pierdea un ghem, un afacerist nu era sigur ca va primi contractul vizat, pentru ca imediat erau invitati sa joace cateva mingi si cei de la firmele concurente. Asa ca, nu de putine ori, pentru a fi siguri ca nu pierd contractul, afaceristii trebuiau sa piarda cat mai multe ghemuri, chiar si cate un set-doua, cu costurile aferente, desigur. Ca doar asa e-n tenis!

La balon

Spre deosebire de aceasta speta, in care procurorii au avansat deja foarte mult, beneficiind si de informatiile furnizate de unii dintre vesnicii pierzatori, procurorii trebuie sa-si testeze cunostintele de analisti sportivi si in cazurile altor politicieni care, la randul lor, si-au facut o obisnuinta de a face cate o miuta sau o partida de tenis cu diversi oameni de afaceri. Sau cu diversi apropiati care vroiau musai sa fie numiti pe unele posturi de conducere. Sau macar sa nu fie schimbati din cele detinute, scapand astfel de deja traditionalele epurari politice. Dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, „miutele” aveau loc in „baloane” private, care erau inchiriate din timp de afaceristii interesati. Si, incercand sa refaca „statistica” partidelor disputate in aceste conditii amicale, procurorii au descoperit ca echipele primarilor castigau intotdeauna in fata celor ale miliardarilor care transpirau de mama focului. Nu atat din cauza efortului, ci cat a fricii sa nu piarda contractele mult dorite.

 

author avatar
Catalin Tache
1.699 afisari

2 COMENTARII

  1. Romania are autoritati publice in care activeaza “dinastii”, clanuri, gasti sau grupuri de interese nelegitime compuse din indivizi zonali sau provinciali.
    Ei sunt acolitii sau protejatii parlamentarilor si guvernantilor, nici de cum specialisti sau profesionisti (este unul din argumente care explica de ce administratia publica din Ro este “incapabila” sau poate chiar incalificabila) si se inmultesc pe masura ce partidele sau politicienii care vin la putere n-au mai fost la guvernare. Situatia existenta creeaza, consecinte imprevizibile si premise pentru tot felul de rafuieli interne si nu pentru a performa sau a se instala spiritul de modernitate statala ori de reducere a birocratiei.
    Pentru prevenirea si eliminarea blocarii activitatilor din administratia publica locala si centrala precum si in vederea gestionarii eficiente a fondurilor si patrimoniului este necesar sa se elaboreze reglementari prin care sa se interzica primarilor, sefilor de consilii judetene si guvernantilor indatorarea autoritatilor publice pe care le administreaza prin imprumuturi bancare sau concesionarea anumitor parti din patrimoniu pe perioade mai mari decat mandatul asumat. Totodata acestor categorii (primari, consiliile locale, judetene, prefecti, etc) trebuie limitate riguros zonele si nivelurile juridice pana la care si in ce domenii pot emite reglementari, pentru a preveni fenomenul de dezvoltare a dictaturii pluraliste sau a haosului.
    Deoarece s-a dovedit ca in Romania TRANZITIA e fara de SFARSIT in directie necunoscuta si ca DEPOLITIZAREA functiei publice este un obiectiv fundamental vital, pentru a face loc performantei politicilor publice si reformei in administratia statului in vederea gestionarii riguroase a banului public si utilizarii cat mai eficiente a resurselor bugetare, este necesar ca, la nivel Guvernamental, sa se infiinteze un colectiv de lucru format din experti, denumit “BIROUL NATIONAL pentru STUDIU BUGETAR” asemanator cu cel ce activeaza, de cand a inceput criza, in Marea Britanie, care sa optimizeze si organigramele, statele se functii, supradimensionate din toate structurile statului.
    Acest colectiv de lucru trebuie sa aiba doar scopuri social-economice si sa cuprinda specialisti (auditori) din toate domeniile de functionare a statului si din sectorul privat (fara pretentii de plata) cu experienta dovedita, buna credinta, onoare, demnitate, putere de creatie si care sa manifeste multa omenie in actiunile lor.

  2. Halal Consiliu de Administratie la CFR Calatori sau mari directori la stat ,recomandati si garantati de privati?
    Director in Ministerul Transporturilor si membru in CA la CFR Calatori, Claudiu Dumitrescu sub Control Judiciar pentru presupuse fapte de coruptie…
    Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu(ANGAJAT LA OPERATORUL PRIVAT DE TRANSPORT DE CALATORI-REGIOTRANS,CONCURENTUL CFR CALATORI) si Vasile Secara(SUB CONTROL JUDICIAR).
    In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor. Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
    Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori.
    Totodata, ministrul Ioan Rus precizeaza „că la începutul lunii martie, Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) a CFR Călători SA a aprobat numirea a trei noi membri în CA al companiei: Iosif Szentes, Ionela Adriana Atanasiu și Dan Iulius Plaveti” si ca „in aceeași hotărâre AGA au fost reconfirmați următorii membri ai CA: Alexandrina Corina Gătej – Președinte, Dana Rachila Galben și Alexandru Petrescu.
    Numirea lui Iosif Szentes este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori.
    In acea perioada, Dorobantu si Szentes au „tesut” mersul trenurilor de asa natura incat sa devalizeze compania de stat, dar sa prospere operatorii privati de transport feroviar de calatori.
    Ulterior, in 2013, Dorobantu si Szentes au repetat reteta aplicata in 2012 care a pagubit la greu CFR Calatori.
    Acum insa, procurorii DNA ancheteaza o speta în care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro, care de fapt se presupune a fi de 160 milioane de euro.
    Mai trebuie precizat ca Iosif Szentes detine un PFA pe are nu l-a mentiionat in declaratia de avere, iar la alegerile parlamentare din 2009, a candidat, fara succes, pe lista UDMR pentru un loc de deputat in judetul Vrancea”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger